beantwoord

Wijzigen Sim Only naar abonnement met toestel

• 4 september 2019
  • 7 reacties
  • 287 keer bekeken

Reputatie 1
Er is al veel over gezegd en geschreven, maar ik vind het ook nog steeds raar en niet duidelijk. Ik heb een sim only abonnement die loopt tot 09-02-2020. Mijn toestel is gestolen, dus handig als je dit voortijds kan omzetten naar abonnement met toestel, zo doet Telfort het voorkomen. Echter als ik alles on line invul is de uiteindelijk uitslag dat het nieuwe abonnement ook pas 09-02-2020 ingaat. Zinloze actie dus. Telfort kan deze mogelijkheid beter schrappen want tot die tijd zit je dus alsnog zonder telefoon. Als dit is wat U te
bieden heeft in geval van verloren, kapotte en of gestolen telefoons, is dit voor de klant geen stimulans om
bij Telfort te blijven. In het service vragen overzicht wordt gesuggereerd dat je 3 maanden na ingang van je sim only abonnement, dit kan wijzigen naar abonnement met telefoon. Toch een addertje onder het gras???? mvrgr Rich
icon

Beste antwoord door Natasja 5 september 2019, 13:05

Hallo @LizzyenDiesel. Welkom hier op het Forum. Allereerst: wat rot dat je telefoon is gestolen. Ik begrijp dat er wat onduidelijkheid is over het omzetten van een Sim Only abonnement naar een abonnement met toestel. Ik heb je bestelling erbij gepakt en zie inderdaad dat je hebt verlengd. Als je contract binnen 6 maanden afloopt, dan wordt je abonnement namelijk verlengd in plaats van omgezet. Je abonnement gaat dan in wanneer je Sim Only contract afloopt. Zoals @GJC al aangeeft, wordt je toestel wel direct geleverd indien dit leverbaar is. Je hoeft dus niet tot 2020 op je toestel te wachten. Sterker nog, je toestel ligt al voor je klaar bij het afhaalpunt. :-)

Op onze website staat inderdaad dat je kunt verlengen op het moment dat je contract binnen 4 maanden afloopt. Ik ga binnen de organisatie navragen hoe dit precies zit. Mocht je graag willen dat je nieuwe abonnement ook al ingaat, dan wil ik dit graag voor je overleggen met een collega van Klantrelaties, gezien de informatie op de website mogelijk niet juist is.
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Over die ingangsdatum twijfel ik. Jij krijgt te zien dat het nieuwe abonnement pas volgend jaar februari ingaat, maar de betreffende pagina zegt dat een nieuwe looptijd ingaat.
Je toestel krijg je wel (mits leverbaar) direct, ongeacht de ingangsdatum van het abonnement.

E.e.a. zal door Telfort bevestigd moeten worden, maar dat is wat ik altijd begrepen heb.
Reputatie 8
Badge +10
Hallo @LizzyenDiesel. Welkom hier op het Forum. Allereerst: wat rot dat je telefoon is gestolen. Ik begrijp dat er wat onduidelijkheid is over het omzetten van een Sim Only abonnement naar een abonnement met toestel. Ik heb je bestelling erbij gepakt en zie inderdaad dat je hebt verlengd. Als je contract binnen 6 maanden afloopt, dan wordt je abonnement namelijk verlengd in plaats van omgezet. Je abonnement gaat dan in wanneer je Sim Only contract afloopt. Zoals @GJC al aangeeft, wordt je toestel wel direct geleverd indien dit leverbaar is. Je hoeft dus niet tot 2020 op je toestel te wachten. Sterker nog, je toestel ligt al voor je klaar bij het afhaalpunt. :-)

Op onze website staat inderdaad dat je kunt verlengen op het moment dat je contract binnen 4 maanden afloopt. Ik ga binnen de organisatie navragen hoe dit precies zit. Mocht je graag willen dat je nieuwe abonnement ook al ingaat, dan wil ik dit graag voor je overleggen met een collega van Klantrelaties, gezien de informatie op de website mogelijk niet juist is.
Het na 3 maanden omzetten van sim only naar abonnement met toestel is iets anders dan vanaf 4 maanden kunnen verlengen. In de tussenliggende periode zit een omslag punt waarbij de provider er blijkbaar voor kiest om niet om te zetten.

De genoemde verlengoptie is de gebruikelijke verlengperiode waarbij er weer voor simonly kan worden gekozen tegen de geldende tarieven, of toch met toestel.
Niks onjuist aan de informatie, wat belang is wat Natasja noemt
Als je contract binnen 6 maanden afloopt, dan wordt je abonnement namelijk verlengd in plaats van omgezet.

Wat ik daaruit begrijp is dat enkel in maand 4, 5 of 6 een omzetting plaats vind.

Terzijde.
Tenzij het vanwege financiele redenen is, was deze verlengactie niet nodig. Naast de vervangende sim het belangrijkste om meteen tijdelijk te blokkeren en een nieuwe aan te vragen kan je gewoon zelf een eigen toestel kopen.
Reputatie 8
Badge +10
Wat je zegt klopt inderdaad, @Galdor68. Je Sim Only abonnement kun je na 3 maanden omzetten naar een abonnement met toestel. Verlengen kan officieel vanaf 4 maanden voor de einddatum van het contract. In principe staan die twee wijzigingen los van elkaar. Ik weet alleen niet zeker of een omzetting automatisch een verlenging wordt op het moment dat het contract afloopt en of dit dan geldt als het abonnement binnen 4 of binnen 6 maanden afloopt. Dit heb ik nu intern nagevraagd. Zodra ik een reactie heb, laat ik het weten.
Reputatie 8
Badge +10
Hallo @LizzyenDiesel. Ik heb reactie gehad vanuit de organisatie. Als je contract binnen 6 maanden afloopt, wordt het automatisch een verlenging per de einddatum van je contract. Als de einddatum langer dan 6 maanden in de toekomst is, dan wordt het wel een omzetting van Sim Only naar een abonnement met toestel en gaat het nieuwe contract per direct in. Ik heb nu gevraagd of de informatie op de website kan worden aangepast. Ik hoop dat alles zo duidelijk is. Laat het gerust weten als je mijn hulp nog wel ergens bij nodig hebt.
Reputatie 1
Hallo Natasja,
Het is intussen allemaal geregeld. Het nieuwe contract gaat in als het oude sim only afloopt, dus 09-02-2020, en het toestel is nu al geleverd.
Reputatie 8
Badge +10
Dag @LizzyenDiesel. Bedankt voor je terugkoppeling! Fijn dat het allemaal is geregeld. Veel plezier met je nieuwe toestel. 😄

Reageer