beantwoord

Wifi valt steeds uit op één toestel

• 27 april 2019
  • 7 reacties
  • 204 keer bekeken

We hebben sinds dinsdag glasvezel van Telfort en op één Samsung telefoon blijft deze regelmatig uitvallen. Af en toe bij het aanzetten van mijn laptop moet ik opnieuw verbinden met wifi; gaat zonder problemen tot zover, maar dit is niet iets waar ik op mijn vorige adres last van had. Ook die uitvallende wifi verbinding op de mobiel is niet iets wat eerder is voorkomen, en de telefoon werkt prima op andere wifi.

Iets wat ik hieraan kan doen? Tips?
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 29 april 2019, 13:30

Hoi @BarS2, ik lees problemen met de WiFi sinds de overgang op glas. Dat is niet fijn. Nu werkt het op 1 telefoon goed, maar op een ander een de laptop iets minder.

Heb je het WiFi kanaal al eens aangepast? Geeft dat verbetering op zowel laptop als telefoon? Ik ben benieuwd.
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +7
Hallo @BarS2 ,
je kunt op je mobiele apparaten de wifi-instellingen resetten of de wifinamen 'vergeten', toestel opnieuw opstarten en weer verbinden.
Bij de pc kun je de netwerkinstellingen opnieuw instellen als je Windows10 gebruikt.
Bedankt JanD!

Dit heeft helaas niet gewerkt op de mobiel.

Vanmorgen heb ik "probleem oplossen" gebruikt op mijn laptop en dat gaf aan:

• Een netwerkkabel is niet op de juiste manier aangesloten of is mogelijk beschadigd. [vastgesteld]
  • Probleem met de draadloze adapter of toegangspunt. [opgelost]
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @BarS2 ,
probeer eens een andere netwerkkabel.
Reputatie 2
Badge +2
Probeer het eens door de wifi in je experia box op een vast kanaal te zetten.
Sommige telefoons hebben problemen met het hoogste kanaal in de 2,4 ghz band.
Als hij nu op automatisch staat zal hij regelmatig naar het hoogste kanaal gaan ,en ziet de telefoon je wifi signaal niet meer.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @ruud68 , @BarS2 gaf in een eerdere reactie al aan dat draadloos opgelost was.
Hij gaf aan nu nog een bekabeld probleem te hebben.
Reputatie 2
Badge +2
Ja idd ik zie het.
Dan beschouw de reactie maar als niet geplaatst.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @BarS2, ik lees problemen met de WiFi sinds de overgang op glas. Dat is niet fijn. Nu werkt het op 1 telefoon goed, maar op een ander een de laptop iets minder.

Heb je het WiFi kanaal al eens aangepast? Geeft dat verbetering op zowel laptop als telefoon? Ik ben benieuwd.

Reageer