beantwoord

Wifi-netwerken niet zichtbaar

• 25 juni 2017
  • 11 reacties
  • 1226 keer bekeken

Badge
Ik heb een iPhone SE (iOS10) met Telfort-abonnement.
Mijn vriendin heeft precies hetzelfde toestel en ook Telfort als provider.
In tegenstelling tot mijn vriendin (en vele anderen) zie ik in dezelfde ruimte als waar zij zich bevinden zeer regelmatig níet de beschikbare wifi-netwerken en/of heb ik een slechtere verbinding (valt regelmatig uit) dan zij hebben.

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen? Telefonische klantenservice zei dat ze bijna niks over wifi weten...
icon

Beste antwoord door Koffiemok 26 juni 2017, 08:11

Peobeer eens de netwerkinstellingen te herstellen. Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen.
Let op! WiFi wachtwoorden worden hierdoor ook gewist en dien je eenmalig opnieuw in te stellen.
Het is geen garantie dat het helpt maar proberen kan geen kwaad. 🙂
Anders is het ben ik bang zoals eerder aangegeven een productiefout.
Bekijk reactie

11 reacties

Is dit verschil in Wifi ontvangst tussen de twee toestellen overal hetzelfde dan ben ik geneigd te denken aan productie fout.
Badge
Zou je inderdaad denken. Wellicht dat het ook nog (deels) te verhelpen zou zijn met het veranderen van instellingen?
Reputatie 8
Badge +15
Peobeer eens de netwerkinstellingen te herstellen. Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen.
Let op! WiFi wachtwoorden worden hierdoor ook gewist en dien je eenmalig opnieuw in te stellen.
Het is geen garantie dat het helpt maar proberen kan geen kwaad. 🙂
Anders is het ben ik bang zoals eerder aangegeven een productiefout.
Badge
Ik ga het proberen (en anders misschien maar opsturen/naar de winkel..). Bedankt iig!
Mijn iphone se heeft precies hetzelfde euvel, te weinig signaalsterkte. Heb het wifimodem meerdere malen opnieuw opgestart, software een update gedaan & het beschermhoesje verwijderd en wifi gedeelte opnieuw proberen in te stellen, had geen resultaat.
Naar aanleiding van deze thread het hele verhaal nogmaals herhaald en de instellingen gereset maar ik heb idee dat het wifi component in de telefoon gaar is want mijn andere telefoon heeft in dezelfde ruimte onder dezelfde omstandigheden een maximale signaalsterkte.
Telefoon is nu een 3 maand oud, heeft nog een 21 maand garantie.
Als ik de telefoon ter repartie aanbied moet ik dan nog iets doen zoals een fabrieksreset?
Het is echt de eerste keer dat ik hiermee te maken heb.
@Yoop

Hier staat alles over reparatie en garantie.
Ik ga er vanuit dat je je telefoon via Telfort hebt aangeschaft.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reparatie-eigen-telefoon.htm
@nelly jacoba

Dank je wel.
Telefoon is via Telfort aangeschaft dat zit wel goed.
Geen dank, graag gedaan! :)
Hoop dat je toestel snel gerepareerd is!
Reputatie 3
Badge +4
Hi @Yoop, ik zie inderdaad dat je in maart je telefoon hebt aangeschaft, dus deze valt nog binnen de garantie. Wanneer je langs een Telfort winkel gaat kunnen mijn collega's ook direct kijken of er een andere oorzaak ligt achter de problemen die je ervaart. Ik vermoed dat reparatie wel noodzakelijk is, dit lijkt aan de hardware te liggen. Als je langs de winkel gaat, kan je toestel direct door mijn collega's opgestuurd worden ter reparatie. Laat je het ons weten of het lukt met repareren? Als ik nog iets voor je kan betekenen hoor ik het natuurlijk graag!
Hallo @ @Rozemarijn - Telfort.
Ik ben vanmiddag bij de Telfort winkel langsgegaan en daar bleek al snel na een test dat de wifimodule kapot was. In de laatste ios11 versie zijn wat dingen veranderd, die wat problemen gaven, find my iphone is niet via icloud maar via iphone instellingen uit te schakelen;
1. Ga op je iPhone naar Instellingen;
2. Tik bovenaan op je Apple ID en vervolgens op ‘iCloud’;
3. Druk vervolgens op ‘Zoek mijn iPhone’ (‘Find my iPhone’) om de functie in te schakelen.
Een andere noviteit heet woning, is een extra beveiligingsbuffer om het wachtwoord van het appleid af te schermen en is onder nummer 1 & 2 terug te vinden en uit te zetten.
Volgende probleem was siri die wat moeilijk begon te doen als je touchid & toegangscode uitzet. oplossing;
4. Instellingen
5. Siri uitzetten
6. Touch ID en toegangscode, zet code uit
Na deze stappen is het toestel klaar om aangeboden te worden voor reparatie.
De reparatie van het toestel duurt maximaal twee weken dus dat is ook wel te overzien.
Reputatie 3
Badge +4
Hi Yoop,

Fijn dat ze hebben kunnen ontdekken waar het probleem ligt en dat je toestel nu naar de telefoondokter gaat 🙂 Dank je wel dat je dit deelt met ons, zo kunnen andere bezoekers op het forum ook sneller achterhalen waar de oplossing ligt, mochten ze dezelfde problemen ervaren. Laat je het weten wanneer ik iets voor je kan doen?

Reageer