beantwoord

Whatssapp en e-mail werkt niet op mijn Blackberry, internet wel

• 23 januari 2013
  • 5 reacties
  • 5205 keer bekeken

Sinds 2 weken geen whattsapp en email ontvangst op mijn blackberry. Er is niets veranderd aan mijn abonnement of toestel. Als ik wifi aanzet heb ik wel whattsapp en email ontvangst. Hoe kan dit, wat kan ik hieraan doen?
icon

Beste antwoord door pruygje 23 januari 2013, 12:00

Hoi Myra15,

welkom op het forum.

Lastig dat het niet meer werkt. Je kan de volgende stappen doorlopen om eea weer aan de praat te krijgen:

- type in het zoekvenster van het startscherm 'service'. Bij de 'opties' kun je dan naar 'servicebooks'. Verwijder ze allemaal (behalve "provisioning", die kun je niet verwijderen)
- haal de accu uit je je toestel
- wacht mistens 2 minuten voor je deaccu terugplaatst
- start je toestel opnieuw op
- type in het zoekvenster 'HRT'. Je kunt nu bij 'opties' naar 'Host Routerings Tabel'
- druk op de BB toets en kies 'nu registreren'
- als het goed is krijg je nu een bericht dat je toestel is geregistreerd bij het netwerk.
- als het goed is zie je bij de servicebooks dat ze allemaal weer terug zijn
- klik in het startscherm in het midden boven in op de tijd
- kies 'servicestatus'
- als alles goed is gegaan staat er nu:
     - bij 'Blackberry Internet Services' "verbonden via Mobiel Netwerk"
     - naast 3G rechts boven in de hoek van het scherm vier puntjes
     - een hele rits met servicebooks

Als 1 (of meer) van de laatste drie punten er niet is heeft je toestel geen goede verbinding met het BlackBerry netwerk en moet iemand van de klantenservice het nakijken.

Suc6 met proberen!
Bekijk reactie

5 reacties

Badge +1
Hoi Myra15,

welkom op het forum.

Lastig dat het niet meer werkt. Je kan de volgende stappen doorlopen om eea weer aan de praat te krijgen:

- type in het zoekvenster van het startscherm 'service'. Bij de 'opties' kun je dan naar 'servicebooks'. Verwijder ze allemaal (behalve "provisioning", die kun je niet verwijderen)
- haal de accu uit je je toestel
- wacht mistens 2 minuten voor je deaccu terugplaatst
- start je toestel opnieuw op
- type in het zoekvenster 'HRT'. Je kunt nu bij 'opties' naar 'Host Routerings Tabel'
- druk op de BB toets en kies 'nu registreren'
- als het goed is krijg je nu een bericht dat je toestel is geregistreerd bij het netwerk.
- als het goed is zie je bij de servicebooks dat ze allemaal weer terug zijn
- klik in het startscherm in het midden boven in op de tijd
- kies 'servicestatus'
- als alles goed is gegaan staat er nu:
     - bij 'Blackberry Internet Services' "verbonden via Mobiel Netwerk"
     - naast 3G rechts boven in de hoek van het scherm vier puntjes
     - een hele rits met servicebooks

Als 1 (of meer) van de laatste drie punten er niet is heeft je toestel geen goede verbinding met het BlackBerry netwerk en moet iemand van de klantenservice het nakijken.

Suc6 met proberen!
K heb je advies opgevolgd: helaas geeft ie bij 'Blackberry Internet Services' aan : geen verbinding!!Ik ga morgen even contact opnemen met de klantenservices. Het ligt niet aan de instellingen van mijn telefoon: als k mijn ssimkaart in een andere Blackberry doe, kan ik de whattsapp of email ook niet versturen
Badge +2
K heb je advies opgevolgd: helaas geeft ie bij 'Blackberry Internet Services' aan : geen verbinding!!Ik ga morgen even contact opnemen met de klantenservices. Het ligt niet aan de instellingen van mijn telefoon: als k mijn ssimkaart in een andere Blackberry doe, kan ik de whattsapp of email ook niet versturen

Je hebt neem ik aan wel een Telfort BlackBerry Internet abonnement, juist?
BlackBerry's werken bij alle providers niet zonder een bepaalde BB toevoeging. Heel veel internetfunctionaliteiten (waaronder, maar niet enkel, ping) werken niet zonder deze toevoeging.
Badge +1
Je hebt neem ik aan wel een Telfort BlackBerry Internet abonnement, juist?

lijkt me wel:
Als ik wifi aanzet heb ik wel whattsapp en email ontvangst

@Myra15,

doet ie het nu nog steeds wel als je hem met wifi verbind?
In dat geval moet je als je telfort belt vragen of ze je internetinstellingen kunnen resetten (bij hun in het netwerk)
Reputatie 3
Badge +1
@myra15,

Ik kan me voorstellen dat je hier van baalt. Graag kijk ik voor je na of alle netwerkinstellingen juist staan. Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres nodig. Deze kun je in een privébericht aan mij kenbaar maken.

Denise

Reageer