beantwoord

WhatsApp gesprekken behouden bij een nieuwe simkaart

• 2 januari 2017
  • 2 reacties
  • 17750 keer bekeken

Hoi,

Binnenkort wil ik graag een nieuwe telefoon gaan bestellen.
En aangezien vrijwel de meeste telefoons tegenwoordig met een ander type simkaart werken zal ik een nieuwe simkaart moeten aanvragen.
Volgens mij is het mogelijk om via Mijn Telfort een nieuwe simkaart aan te vragen, een zogenaamde '3-in-1 combisimkaart'.
In dit geval behoud ik als het goed is toch gewoon hetzelfde nummer?
Zo ja, is het dan ook mogelijk om de geschiedenis van mijn WhatsApp gesprekken, afkomstig van mijn huidige telefoon, over te zetten op deze nieuwe simkaart zodat ik als ik deze geactiveerd heb op mijn nieuwe telefoon ook weer paraat heb daar?

Vriendelijke groet, Floris
icon

Beste antwoord door cobus 2 januari 2017, 19:50

Ja hoor je kunt voordat je de telefoon in gebruik neem even een backup maken van whatsapp (instellingen / Chats / chat backup (eventueel op de Drive) daarna gewoon andere sim erin in de nieuwe telefoon whatsapp installeren de vragen beantwoorden dan vraag hij vanzelf om de backup terug te zetten en ja antwoorden en klaar ben je.
Bekijk reactie

2 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Ja, dat kan. Met Android heb je zelfs de mogelijkheid om een backup te maken op Google Drive en die backup ook weer terug te zetten op een andere telefoon.

Alleen als je wisseld van Android naar iPhone of Windows Phone dan is het niet mogelijk om je gesprekhistorie over te zetten. (zover ik weet)
Reputatie 6
Badge +7
Ja hoor je kunt voordat je de telefoon in gebruik neem even een backup maken van whatsapp (instellingen / Chats / chat backup (eventueel op de Drive) daarna gewoon andere sim erin in de nieuwe telefoon whatsapp installeren de vragen beantwoorden dan vraag hij vanzelf om de backup terug te zetten en ja antwoorden en klaar ben je.

Reageer