beantwoord

Wegvallende mobiele verbinding Den Haag

• 2 november 2019
  • 31 reacties
  • 412 keer bekeken

Reputatie 1

Goedendag,

Sinds woensdagavond heb ik problemen bij het bellen of gebeld worden.
Het gesprek loopt door op de telefoon als je naar de duur van het telefoon gesprek kijkt. Maar ik hoor de ander niet, en de ander hoort mij niet. En er is geen touw aan vast te knopen, de ene keer na een minuut of 3 de andere keer na 13 minuten. Maar het is erg irritant, maar als ik via internet bel (Whatsapp) dan heb ik nergens last van. En microfoon en luidsprekers zijn getest en werken goed, en staan niet uitgeschakeld. 

Bereik is sinds woensdagavond ook maar twee streepjes, dan weer vol, dan weer weinig streepjes. 
Maar 4G blijft of wordt maar af en toe een H. 

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 12 november 2019, 10:54

Ik heb nog even weer contact gehad met de Technische Dienst. Ze gaven aan meer meldingen te hebben gekregen. Deze zijn inmiddels gesloten. Dit omdat er gister nog weer werkzaamheden zijn geweest aan de mast. Er wordt namelijk aan het netwerk gewerkt. Inmiddels moet het zijn opgelost. Is dat ook het geval?

Zo niet, dan hoor ik dat uiteraard graag en zal ik dat weer doorspelen voor verder onderzoek

Bekijk reactie

31 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Vrager, wat balen dat je problemen heb gekregen met het bellen. Je bent niet te verstaan, dat schiet niet op. Je hebt al het een en ander getest, maar nog geen oplossing gevonden. Heb je ook al het toestel opnieuw opgestart? De simkaart in een ander toestel getest? Als je dan nog steeds problemen hebt, dan ligt het zeker niet aan jouw toestel. Dan is het de simkaart (ik raad je aan om dan een vervangende simkaart aan te vragen) of de verbinding. Ik ben daarom ook heel benieuwd of je dit probleem op 1 of meerdere locaties ervaart? 

In ieder geval heb ik het bereik op jouw postcode bekeken. Deze ziet er goed uit, dus daar lijkt het niet in te zitten. 

Reputatie 1

Beste @Bart - Telfort ,

Bedankt voor uw reactie. Ik heb zojuist een nieuwe simkaart gekregen in de KPN winkel, volgens de medewerker zou het aan de simkaart liggen. Ik ben benieuwd en ik houd u op de hoogte.

Ik hoop dat het hiermee wordt opgelost inderdaad.

Reputatie 8
Badge +11

Dat hoop ik zeker ook. Zo niet, laat het dan weten. Dan gaan we verder op onderzoek. 

Reputatie 1

Beste @Bart - Telfort ,

Zojuist twee keer getest, de eerste keer na 17 seconden weg. En de tweede keer na 3 minuten 50 seconden weg. En met de nieuwe simkaart.

Het is op verschillende plekken in Den Haag, thuis en werk of bij familie.

Reputatie 1

Vanmiddag ook weer het geval @Bart - Telfort , na 49 seconden met mijn werkgever.
Was niet zo handig, dus via WiFi heb ik toen gebeld.

Reputatie 1

@Bart - Telfort ,
Vanavond heb ik een appje van mijn moeder gekregen dat zij het nu ook ervaart (Gesprekken vallen weg) vandaag. Ze is ook woonachtig in Den Haag, en ook klant bij Telfort.  

Reputatie 1

Het probleem doet zich nog steeds voor, vanmiddag na 3:26 minuten. Whatsapp voor sim valt ook weg. Maar ik heb niet overal WiFi. Dus ben daardoor slecht bereikbaar :(  sinds afgelopen woensdagavond.

Reputatie 1

@Bart - Telfort ,

Vanmorgen ook weer 3x voorgevallen. Geen bereik.  Alleen noodoproepen staat er, dan in beeld. Heel erg irritant, weer zijn bijna een week verder. 

Storingen zijn er niet, volgens de website. Maar KPN heeft wel storing volgens internet. Maar moet dat 1 week duren?

Misschien toch maar overstappen, ondanks ik tevreden over alles was. Maar dit nee, niet goed te praten. Maar wel blijven betalen.

Reputatie 1

@Bart - Telfort , @Alexandra - Telfort 
iemand van Telfort?

Reputatie 1

Heeft u een iPhone toevallig? 

(7-8)

Edit,

never mind then.

Ze zijn waarschijnlijk momenteel druk bezig met de technische afdeling van mobiel om te achterhalen wat nu precies het geen is waarvan u zoveel last ondervind.

Nog een vraagje;

Heeft u de telfort sim al eens geprobeerd in een ander toestel (cross check) om dan toch het toestel uit te sluiten?

Reputatie 1

@Copperconnections , Nee, ik heb geen Iphone.
Ik heb zelf een Sony Xperia XA2. 

In mijn omgeving zijn er meerdere mensen die er last van hebben. Ook mijn moeder bijvoorbeeld, die ook woonachtig is ergens in Den Haag. Ik heb een nieuwe simkaart, en winkel heeft het getest. 

*Edit:
“Ze zijn waarschijnlijk momenteel druk bezig met de technische afdeling van mobiel om te achterhalen wat nu precies het geen is waarvan u zoveel last ondervind.” 
Mogen ze wel iets laten weten, naar mijn mening. 

Reputatie 1

@Copperconnections , Nee, ik heb geen Iphone.
Ik heb zelf een Sony Xperia XA2. 

In mijn omgeving zijn er meerdere mensen die er last van hebben. Ook mijn moeder bijvoorbeeld, die ook woonachtig is ergens in Den Haag. Ik heb een nieuwe simkaart, en winkel heeft het getest. 

*Edit:
“Ze zijn waarschijnlijk momenteel druk bezig met de technische afdeling van mobiel om te achterhalen wat nu precies het geen is waarvan u zoveel last ondervind.” 
Mogen ze wel iets laten weten, naar mijn mening"

Dit gesprek is ook een contributie aan het hopelijk spoedige  verloop van het eind van uw storing, als meerdere personen in uw omgeving last ondervinden van deze storing dan zal het waarschijnlijk aan de plaatselijke zendmast liggen.

De volgende stap zal dan ook zijn een bezoekje aan de zendmast indien nodig.

Reputatie 1

Sinds afgelopen vrijdag valt na ongeveer drie minuten het geluid weg. Ik en de gesprekspartner horen niks maar de verbinding is nog wel actief. Soms duurt het iets langer, maar het is erg vervelend dat we om de haverklap moeten terugbellen. Ik heb de sim van telfort in een andere mobiel gestopt en het resultaat is hetzelfde. Ook na ongeveer drie minuten of langer horen we niks meer maar de verbinding is wel actief. Ik woon in Den Haag en zag ook een ander topic met dezelfde klacht. Ligt het aan de sim kaart of is er iets anders aan de hand?

Reputatie 8
Badge +11

Ik ben er zeker mee aan de slag geweest. Ik heb hiervoor ook contact gehad met de Technische Dienst. Zij gaven aan dat de mast in de buurt afgelopen week eenmaal 3 minuten offline is geweest. Verder is het bereik ontzettend goed op jouw locatie. Daar mag het natuurlijk niet aan liggen. Mijn collega verwacht een toestelprobleem. Zet het toestel regelmatig eens uit en weer aan. En wil je de simkaart in een ander toestel testen? Helpt dat? En wat voor toestel hebben de mensen om je heen die ook de problemen ervaren? 

Reputatie 1

Beste @Bart - Telfort ,

Bedankt voor uw feedback vandaag. 

Sowieso vandaag weer meerdere keren gesprek weggevallen. Van een minuut tot over de 10 minuten, nog steeds geen touw aan vast te knopen. 

Toestel wordt sowieso elke 7 dagen opnieuw opgestart, zodat alles weer schoon wordt opgestart.
Maar de laatste week, is het sowieso elke dag. 

Zelf heb ik niet de mogelijkheid voor een ander toestel, maar ik ga mijn best doen. (In de winkel (KPN) afgelopen zaterdag, hebben ze wel mijn toestel getest, met een simkaart.) Buiten de onderstaande toestellen, in een andere omgeving van Den Haag. 

Welke toestellen ik weet: Xperia XA en de Xperia XA Ultra, van mijn omgeving. 

Ik probeer of ik aankomende dagen iets kan regelen, om het hier thuis en of buiten het te kunnen testen, mijn sim in een ander toestel. 

Ik houd u op de @Bart - Telfort 

Met vriendelijke groet,
Vrager

Reputatie 1

Vanmiddag bij de KPN winkel een nieuwe sim gehaald en deze geplaatst. Helaas nog hetzelfde probleem dat de verbinding in stand blijft maar beide bellers horen dan niks. Het vreemde is als ik het gesprek bewust in de wacht zet en daarna eruit, dat het we elkaar weer horen. Blijft echter hinderlijk. Iemand van Telfort nog een oplossing? Bedankt alvast.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @dvdkwast, wat irritant zeg dat het geluid steeds wegvalt. Dat kan ik mij goed voorstellen. Je geeft al aan inderdaad dat er nog iemand in Den Haag dezelfde problemen had. Daarvoor heb ik contact gehad met de Technische Dienst, maar konden zo niets vinden in de dekking. Deze was helemaal goed. Dit zie ik ook op jouw adres. 

Ik ben nu wel heel benieuwd welk type toestel je gebruikt? Heb je de simkaart in een ander toestel getest? Heb je ook al een vervangende simkaart geprobeerd? Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen. 

Reputatie 1

Hallo @Bart - Telfort , zeker irritant. Ik heb zelf een Nokia 6.1. Gistermiddag heb ik bij de KPN winkel een nieuwe sim kaart gehaald. Helaas hetzelfde effect. Op of rond de drie minuten horen we niks. Maar nu is het zelfs zo dat ik geen netwerkverbinding heb als dit optreed, je ziet duidelijk dat de netwerkconnectie wordt verbroken en daarna weer actief wordt.

Ik heb de sim kaart in een andere mobiel gedaan en ook hier treedt het zelfde effect op. Dus dan kunnen we uitsluiten dat het aan mijn Nokia ligt of aan de sim kaart. Graag jouw hulp want dit is niet leuk meer.

Reputatie 8
Badge +11

Wat ontzettend irritant zeg. Zeker omdat het zo wisselend is. Ik ben inderdaad erg benieuwd wat je ervaart als je jouw simkaart in een ander toestel test. Hopelijk een andere dan een Sony, al kan dat wel iets verklaren natuurlijk. Ik hoor in ieder geval graag wat daar uit komt. Dan kan ik de vervolgstappen bepalen. Ik verwacht echter dat de Technische Dienst het verder moet gaan uitzoeken. 

Nou ik zit met precies hetzelfde sinds een kleine week. En ook woonachtig in Den haag (buurt van loosduinen). Ik heb al jaren abonnement Telfort en nooit problemen. Ik kan nog overal bellen maar in huis valt het gesprek opeens weg. Dit nooit eerder gehad. Bij mijn buren gecheckt en niemand heeft verder last. De ene x na een halve minuut dan na een minuut of 3, zit geen logica in. Heb iemand anders in mijn huis met zijn mobiel laten bellen en ook die mobiel viel uit. Het ligt dus niet aan mijn mobiel (een iPhone 8). Het ligt naar mijn idee aan het netwerk. Ben vandaag langs kpn winkel gegaan en helaas wisten ze het daar ook niet. Wil heeeeel graag dat dit opgelost wordt en ik weer normaal kan bellen in huis.

Ik heb exact hetzelfde probleem. Woon ook in den haag (zuid). Heb mijn verhaal al gepost onder de andere klacht die wederom ook uit den haag komt. Als iemand anders bij mij thuis belt valt ook die uit. Het ligt dus duidelijk aan het netwerk. Kpn winkel geweest en die had ook geen idee wat het kan zijn. Wel heel irritant natuurlijk, hopelijk vinden ze snel een oplossing!

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Vrager, @dvdkwast en @Deboor, ik heb al jullie reacties even samengevoegd in dit topic omdat jullie allen hetzelfde ervaren. Verder heb ik nog geen klachten ontvangen. Ik heb wel nog even met de Technische Dienst gebeld. Zij kunnen nog niets in Den Haag vinden. Maar willen zeker onderzoeken wat er aan de hand kan zijn. Ze zijn daarvoor op zoek naar voorbeelden. 

Deze wil ik graag voor ze verzamelen. 

Zouden jullie mij voorbeelden willen sturen van de gesprekken die mis gaan? Het liefst van iedereen minimaal 3.

Graag wil ik weten:

• Gebruikte toestel
  • Gebelde nummer
  • Tijdstip
  • Postcode van de locatie

Stuur die alsjeblieft niet in dit topic omdat het privacygegevens bevat. Willen jullie mij de voorbeelden in een privébericht sturen? Dan zorg ik dat de Technische Dienst ze in handen krijgt. 

Reputatie 1

Hoi @Bart - Telfort ,  @dvdkwast , @Deboor   gelukkig sta ik niet alleen hier met dit probleem. Klopt, omgeving Loosduinen, is het voornamelijk. 

Ze waren bezig geweest met de antenne vorige week op de flat, bij het park. Zou het daarmee mogelijk te maken kunnen hebben of was deze van een andere provider? Huawei iets ging richting dak, namelijk. Zag ik bij het voorbij lopen, en aangezien KPN ermee op het nieuws was, heb ik de link gelegd. 

Als ik op de computer ben, zal ik de gegevens naar u toe sturen.

Bedankt voor het samenvoegen.

Met vriendelijke groet,
Vrager

Reputatie 8
Badge +11

Yes, bedankt voor de gegevens. Die ga ik zeker laten uitzoeken. Het zou maar zo kunnen dat het met de werkzaamheden van de antenne te maken heeft. De Technische Dienst kon echter vorige keer niet iets vinden. Dus hopelijk helpen de voorbeelden. @Deboor & @dvdkwast hebben jullie ook voorbeelden? Dan kan de Technische Dienst op onderzoek. 

Reputatie 1

@Bart - Telfort 
Bedankt voor het doorgeven. Ik wacht nog even af.  

Reageer