beantwoord

Waterschade Samsung

• 24 oktober 2013
  • 6 reacties
  • 1568 keer bekeken

Beste allen,

Onlangs is mijn Samsung S3 na 3 weken gebruik uit het niets uitgevallen. Het toestel heb ik vervolgens opgestuurd naar Telfort met de verwachting een gerepareerd ofwel nieuw toestel te ontvangen. Tot mijn grote verbazing kreeg ik van Telfort te horen dat het toestel onherstelbaar beschadig was en er sprake was van waterschade. Daarmee legt Telfort de verantwoordelijkheid van de schade volledig op mijn bordje neer. Het toestel is absoluut niet in aanraking geweest met water! Conclusie van Telfort: Leuk dat je binnen bent gekomen als nieuwe klant, je zoekt het maar uit met je toestel en we houden je nog lekker 22 maanden aan het contract

Hebben meer van jullie deze situatie meegemaakt?

Groet Barry
icon

Beste antwoord door Matthijs1986 24 oktober 2013, 19:27

Waterschade is altijd aantoonbaar (hier zitten indicatoren voor in de telefoon). Door regen/warmte/klamme broekzak kan een telefoon al waterschade oplopen. Meer info hierover, en extra info mbt een evt second opinion kan je opvragen via de klantenservice.

Sterkte!
Bekijk reactie

6 reacties

Badge +2
Waterschade is altijd aantoonbaar (hier zitten indicatoren voor in de telefoon). Door regen/warmte/klamme broekzak kan een telefoon al waterschade oplopen. Meer info hierover, en extra info mbt een evt second opinion kan je opvragen via de klantenservice.

Sterkte!

Sterkte!

Goedemorgen Matthijs,

Dank voor je reactie. Als er ook maar enige aanleiding was geweest om alleen maar te denken dat mijn telefoon met water in aanraking is geweest, dan had je een punt. Maar er is absoluut geen sprake van geweest. En de bewijslast ligt door die indicatoren ineens bij mij als consument, terwijl Telfort zich daarmee van alle aansprakelijkheid ontdoet. Dit voelt heel onrechtvaardig.
Al die lease contracten van KPN en Toestel lease van Telfort zijn miserabele contracten waar het risico eenzijdig bij de klant gelegd wordt , dat gekoppeld aan een top tarief voor een dergelijk contract zeker waar men ook nog een aanvullende verzekering sluit voor schade

Mijn advies schiet het lekker voor , koop je eigen toestel en als het even kan zoek de goedkoopste aanbieder voor een abonnement

Zelf ben ik vanaf 1 januari ook weg ga dan naar youphone, kost een bel contract de helft van telfort en mijn belminuut is inwisselbaar voor een sms zodat ik niet voor ene paar minuten bellen en een aantal opgesplitste sms een bedrag betaal van tegen de 20 euro
Je hebt gelijk Merah, achteraf gezien was dat veel beter geweest!
Reputatie 3
Badge +1
@Spieghel,

Het is duidelijk dat je de constatering van ons reparatiecentrum niet kunt plaatsen. Zoals Matthijs1986 aangeeft is waterschade altijd zichtbaar. Ik zorg er graag voor dat dit nader toegelicht wordt. Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres nodig. Deze kun je in een privébericht aan mij kenbaar maken.

Denise
Telfort beweegt niets! Ik doe (en iedereen in mijn omgeving) doe nooit meer zaken met dit maffia bedrijf!

Reageer