beantwoord

Wat gebeurt er nu met mijn Huawei

• 20 mei 2019
  • 24 reacties
  • 533 keer bekeken

Reputatie 1
wat gaat telfort doen voor klanten met een huawei toestel nu vanmorgen bekend is geworden dat google huawei ernstig gaat beperken wat gevolgen gaat hebben voor updates en dus het veilig kunnen gebruiken van het toestel?

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 20 mei 2019, 20:25

Er veranderd zoals gezegd helemaal niets aan je abonnement of je toestel. Dat betekent dat er niets is waardoor je op zou kunnen zeggen, want het blijft zoals het nu is. Of er in de toekomst dingen veranderen weet niemand, dat weet ik niet, jij niet, jouw rechtsbijstand niet en Google ook niet. Het heeft daardoor geen enkele zin om daarover te speculeren op dit moment, de toekomst zal uitwijzen wat er gebeurt.
Nu veranderd er helemaal niets en kan je je telefoon dus gewoon blijven gebruiken zoals je gewend bent.

In mijn eerste reactie vroeg ik je om je medegebruikers in hun waarde te laten, nu doe je dat alsnog weer niet. Bij de volgende keer ben ik gedwongen je een tijdelijke ban van een week te geven. We willen je hier allemaal graag helpen, maar daarvoor gaan we normaal een gesprek aan.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

24 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Het lijkt mij dat je als klant keus genoeg had bij het bepalen welk toestel je wilde hebben. Een provider is alleen een doorgeefluik van jouw persoonlijke keuze. Het lijkt mij dan ook sterk dat je compensatie zou kunnen verwachten van je provider.
Voor wat betreft updates is en blijft Huawei je aanspreekpunt. Wanneer zij geen updates meer kunnen/mogen doen is dat pech voor jou als consument. Het is al enige tijd bekend dat Huawei zwaar onder vuur lag en deze blokkade een kwestie van tijd was. Hier had je zelf dus rekening mee kunnen houden.
https://tweakers.net/nieuws/152970/google-trekt-android-licentie-voor-huawei-in.html

Punt 1 is dit iets tussen de Fabrikant en Google daar heeft en provider niks mee van doen.
Punt 2 Huawei kan nog wel updates etc aanbieden echter is de vraag of dit via de playstore gaat.

Update, 06.43: Google bevestigt dat het moet voldoen aan het handelsverbod van de Amerikaanse overheid en het bedrijf garandeert dat bestaande Huawei-apparaten met Android toegang houden tot Google Play en de beveiliging van Google Play Protect.
Reputatie 1
Alleen antwoord van telfort doet terzake onzin van andere gebruikers kunnen ze fijn zelf houden dat is gewoon dom Internet na praten daar heeft niemand iets aan
Reputatie 8
Badge +16
Aangezien het hier een openbaar forum is mag iedere gebruiker zijn of haar mening geven. E.a. wel in lijn met de huisregels.
Alleen antwoord van telfort doet terzake onzin van andere gebruikers kunnen ze fijn zelf houden dat is gewoon dom Internet na praten daar heeft niemand iets aan
Nee dat zijn de harde feiten of je nu een telefoon via Telfort koopt Sim en Toestel abonnement = Sim only en toestel op afbetaling of je koopt een telefoon bij de Mediamarkt of Coolblue of wat mij betreft via marktplaats het is ten alle tijden de fabrikant die voor alle systeem en veiligheids updates verantwoordelijk is.

Het zou anders zijn als KPN/Telfort nog toestellen Onder Eigen Merk zou leveren zoals ooit de Swing en Gripz alcatel modellen.

Telfort is alleen verantwoordelijk voor de eigen apps niks meer en niks minder. Ik begrijp dat je dit niet het ideale antwoord vindt zeker niet komende van een mede klant, maar dit is hoe het is!!

Een Telfort medewerker kan er weinig anders van maken.

Ter info het probleem met de handelsboycot heeft zelfs grotere gevolgen omdat chip fabrikanten uit de USA ook niet meer mogen leveren.

Ik ben niet zo paniekerig maar of mijn volgende telefoon een Huawei wordt staat niet vast.
Reputatie 8
Badge +16

Nee dat zijn de harde feiten of je nu een telefoon via Telfort koopt Sim en Toestel abonnement = Sim only en toestel op afbetaling of je koopt een telefoon bij de Mediamarkt of Coolblue of wat mij betreft via marktplaats het is ten alle tijden de fabrikant die voor alle systeem en veiligheids updates verantwoordelijk is.

Als consument moet je je altijd eerst tot de leverancier richten, dat is immers de partij waarmee je een overeenkomst bent aangegaan. Zij moeten zorgen dat je een goed werkend en veilig product hebt.
Deels mee eens echter gaat dat alleen om het mobiele netwerk en de sims in dit geval. Niet om de systeem software dat wordt toch echt door de fabrikant uitgerold niet de provider/ leverancier bij een abonnement met toestel.

Daarom mijn OEM voorbeeld een smartphone is niet in beheer van de provider zoals een modem of tv ontvanger die je in bruikleen krijgt.
Reputatie 8
Badge +16
Nee hoor...

Als Telfort jou een telefoon verkoopt, dan is Telfort verantwoordelijk voor een goede werking van deze telefoon.
Binnen bepaalde garantie termijnen mischien wel. En dat zal dan enkel op gaan voor Telefoons via een abonnements constructie niet voor gekochte toestellen met een sim only.

Blijft staan dat bepaalde update's door de fabrikant worden uitgerold niet door de leverancier neem Coolblue of de Mediamarkt of een bij een provider gekocht toestel.

Voorlopig is er voor de huidige toestellen weinig aan de hand. Gezien het officiele berichtgeving vanuit android zelf.
https://twitter.com/Android/status/1130313848332988421

Ps dit alles dankzij die zakenman die president spelen op zijn Bucket list had staan.
Hallo @jeff5976 ,
als je niet wit dat anderen (niet-Telfort-medewerk(st)ers ) reageren had je hier geen post moeten plaatsen maar even met Telfort moeten bellen, schrijven, twitteren, facebooken etc, maar niet dit openbare forum gebruiken.
Reputatie 1
Admin: tekst verwijderd omdat het in strijd is met de huisregels
Gezellig hoor @jeff5976 ben je al een beetje in paniek omdat je een Huawei hebt aangeschaft.
Nou weet ik dat de consumenten bond in het verleden een proces heeft gevoerd om Samsung te dwingen software updates uit te brwngen voor de toestellen en dit hopeloos verloren hebben bij de rechter, zolang je toestel het doet hoeft een leverancier niks te doen, en sta je gewoon met lege handen.
Maar Huawei krijgt voor de bestaande toestellen nog gewoon beveiligings updates, een upgrade naar een hogere versie zal lastiger worden.
Maar ik vind het een storm in een glas water, en die amerikaanse handelsoorlog gaat Trump nog slecht bevallen, en ons ook ben ik bang, de chinezen hebben meer macht dan wij denken.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo @jeff5976, ik kan me goed voorstellen dat je je afvraagt wat de situatie nu is. Ik zie dat jouw vraag al is beantwoord door de andere gebruikers, ik kan daar niets aan toevoegen.

Het enige wat ik er wel aan toe ga voegen is het verzoek om je medegebruikers in hun waarde te laten. Je hoeft het niet eens te zijn met een antwoord, maar daarop hoef je niet iemand persoonlijk aan te vallen. Ik wijs je daarbij ook op de huisregels en dit bericht mag je als de eerste waarschuwing zien.
Reputatie 1
ik heb al navraag gedaan bij mijn rechtsbijstand als er uiteindelijk en dat zal in de komende weken vast gaan gebeuren totale blokkade van google voor huawei komt kan ik kosteloos van mijn abonnement af op grond van wanprestatie zelfs als telfort hier verder geen invloed op heeft want volgens de rechtsbijstand hadden providers geen huawei meer mogen aanbieden totdat duidelijk was wat er ging gebeuren met huawei dus in principe heeft telfort mij een toestel geleverd waarvan ze redelijker wijs hadden kunnen weten dat er problemen mee gingen komen en is het abonnement met het toestel eigenlijk niet eens rechtsgeldig erg jammer ook om te zien dat er zo weinig kennis is bij telfort medewerkers dat er niks meer is toe te voegen aan opmerkingen van niet medewerkers en als laatste als mensen domme reacties geven kunnen ze er een terug verwachten
Reputatie 8
Badge +11
Er verandert niets aan jouw abonnement of jouw toestel. Zoals in het topic eerder al is aangegeven blijft Google voor toestellen die al in omloop zijn gewoon updates uitbrengen. Alleen voor nieuwe toestellen doen zij dat niet meer. Omdat jij het toestel al hebt blijft het dus gewoon zoals het al was en veranderd er zoals gezegd niets.
Reputatie 1
dat zeggen ze nu zodra trump weer andere maatregelen eist is google weer het brave schoothondje en zullen er verdere beperkingen komen maar reageer maar lekker op een klein deel en doe of de rest er niet staat ik weet dat ik sterk sta wat betreft het eventueel beeindigen van het abonnement
En dan, als je toestel onbruikbaar word veranderd dit niks aan je abonnement, hooguit aan het toestel en kun je terug vallen op de garantie, dus die fijne rechtsbijstand van jou moet maar eens in de boeken duiken.
Ten tijde van het afsluiten van je abonnement was er nog geen sprake van een google blokkade door Trump, en nu nog steeds niet, en zolang je toestel.werkt heb je geen poot om op te staan, je hebt namelijk recht op een werkend toestel en niet op updates, dat is een gunst en geen recht, erger nog, je bent geeneens eigenaar van de software die op je toestel staat, je hebt een gebruiksrecht, en lees de voorwaarden maar eens door, dan hoor ik je volgende week wel weer als je dat door bent geworsteld, en waar je ook nog mee akkoord bent gegaan door op oke te drukken.

Je maakt van een rimpeltje een storm in een glas water, succes met de strijd en met je hoge bloeddruk, manman wat loop jij op de feiten vooruit zeg.🙄🙄

En ik weet het, je zal mij wel weer betichten van domme opmerkingen, want ja die rechtbijstand zegt iets anders, dat accepteer ik ook hoor, succes met de rechtsgang, die zee niet gaan winnen.😉😉
Reputatie 1
En dan, als je toestel onbruikbaar word veranderd dit niks aan je abonnement, hooguit aan het toestel en kun je terug vallen op de garantie, dus die fijne rechtsbijstand van jou moet maar eens in de boeken duiken.
Ten tijde van het afsluiten van je abonnement was er nog geen sprake van een google blokkade door Trump, en nu nog steeds niets.

Je maakt van een rimpeltje een storm in een glas water, succes met de strijd en met je hoge bloeddruk, manman wat loop jij op de feiten vooruit zeg.🙄🙄

je bent aan de tekst in je reactie te zien niet eens meer klant bij telfort dus ga lekker mensen lastig vallen op het t-mobile forum maar dat werkt vast niet zoals wel meer diensten van t-mobile
Reputatie 8
Badge +11
Er veranderd zoals gezegd helemaal niets aan je abonnement of je toestel. Dat betekent dat er niets is waardoor je op zou kunnen zeggen, want het blijft zoals het nu is. Of er in de toekomst dingen veranderen weet niemand, dat weet ik niet, jij niet, jouw rechtsbijstand niet en Google ook niet. Het heeft daardoor geen enkele zin om daarover te speculeren op dit moment, de toekomst zal uitwijzen wat er gebeurt.
Nu veranderd er helemaal niets en kan je je telefoon dus gewoon blijven gebruiken zoals je gewend bent.

In mijn eerste reactie vroeg ik je om je medegebruikers in hun waarde te laten, nu doe je dat alsnog weer niet. Bij de volgende keer ben ik gedwongen je een tijdelijke ban van een week te geven. We willen je hier allemaal graag helpen, maar daarvoor gaan we normaal een gesprek aan.
Jammer @jeff5976 , ik ben nog steeds klant bij Telfort, voor jou gemoedsrust, tot vrijdag aanstaande, dan is het geschiedenis.

Maar jammer dat je het fenomeen fora niet kent, dit is openbaar en voor iedereen toegankelijk, wel of geen klant, als je iets niet aanstaat kun je een bericht rapporteren naar de moddereters, dan krijg ik na controle vanzelf een berisping, degene die jij een paar berichten terug al hebt gehad.
Ik vind het eigenlijk wel een beetje zielig van je dat je anderen niet in hun waarde kunt laten, en lekker gaat moddergooien.
Succes, hoop voor je dat je in het echte leven iets anders in elkaar zit dan je hier jezelf profileerd, beter voor de medemens #Doeslief.🤔🤔
Reputatie 1
ik kan kosteloos opzeggen wanneer ik wil jullie hebben namelijk de fout gemaakt de overeenkomst enkel telefonisch af te sluiten er is dus geen rechstgeldige overeenkomst omdat ik nooit op papier heb getekend en vorig jaar al duidelijk is geworden in meerdere rechtszaken dat een overeenkomst zonder handtekening op papier niet rechtsgeldig is
Reputatie 8
Badge +11
De overeenkomst is rechtsgeldig, je hebt dit per post toegestuurd gekregen en daarna had je 14 wettelijke dagen waarbinnen je aan kon geven als je het niet wilde of als er iets niet klopte. Als dat niet gebeurt, is de overeenkomst zoals die staat rechtsgeldig. Wat betreft het toestel, daar is alles al over gezegd, daar kunnen we niets meer over toevoegen. Het heeft daarom geen zin om daar verder over door te gaan, dit is hoe de vork in de steel zit. Om het topic niet verder te laten ontsporen zet ik er hierbij ook een slotje op.