Wat gebeurt er met mijn Huawei

• 21 mei 2019
  • 51 reacties
  • 1226 keer bekeken

nog even over de huawei waarvan iedereen maar roept dat die dingen gewoon te gebruiken blijven dat is dus maar 90 dagen zie onderstaand artikel

The temporary licence scales back the restrictions imposed by the US government on Thursday, which had added Huawei and 68 entities to a blacklist making it difficult for the Chinese company to buy US-made goods.
The licence is for 90 days, the US Commerce Department said.
It will mean that those with Huawei smartphones using Google apps will be able to continue to do so.

Huawei finds itself in the crossfire of US-China trade war
Huawei's future now does not depend on business or economic decisions, but geopolitical ones, writes Sky's Tom Cheshire
They will also be able to use and download app updates provided by Google, a representative of the US-based tech firm said.
Huawei's enormous sales figures in China and impressive growth in parts of Europe have seen the company overtake iPhone maker Apple in terms of market share.

Admin: titel aangevuld i.v.m. volledigheid

51 reacties

weer niet gelukt die ban
Die licentie voor het gebruikmaken van de Google systemen waaronder de playstore voor het voorzien van update's maakt een apparaat niet geheel onbruikbaar.

Lees ook dit artikel

Afhankelijk van hoe goed het begrijpend engels lezen is in het stukje wat je plaatst staat nergens dat een Huawei telefoon "no longer usable" zou zijn.

ps moderatoren kan de draad wel open blijven voor de klanten die op eeen meer serieuze manier informatie hier over willen delen en discusieren.

Android zelf heeft ook bevestigd dat huidige Huawei's gewoon updates krijgen.
https://twitter.com/Android/status/1130313848332988421

In het ergste geval gaat Huawei over op planB

Lees ook dit artikel

Immediately, all Huawei devices will continue to function as normal - but there are dangers they could miss out on security updates in the future.

Google has confirmed its Google Play store and the security protections provided by Google Play Protect will continue to function on existing Huawei devices.
Admin: reactie verwijderd i.v.m. huisregels
Reputatie 8
Badge +8
Hallo @Galdor68 en @Doornekamp33 , gewoon negeren die gast, lijkt me het beste.
Hallo @Galdor68 en @Doornekamp33 , gewoon negeren die gast, lijkt me het beste.
Dat maakt het onderwerp niet minder belangrijk!!
We moeten hier gewoon over kunnen schrijven. Daarom vind ik het jammer dat de andere 2 topics op slot zijn.

@Doornekamp33 die modem/router draait niet op Android 😜 doe mij de zyxel maar 😉
Reputatie 8
Badge +8
Hallo @Galdor68 , ben ik met je eens om over het betreffende onderwerp te kunnen schrijven, maar ik bedoel eigenlijk niet (meer) op de reacties van betreffend forumlid reageren.
vanwege de reacties hier deel ik niet alle info die ik heb maar ik lees elke ochtend nieuws online uit alle wereld delen dit is veel ernstiger dan telfort wil laten lijken en waarschijlijk heeft binnen 3 weken elke huawei telefoon een waardeloos operatingsystem en ik weet nog veel meer op tech gebied wat er gaat gebeuren de komende weken maar laat telfort eerst maar eens komen met een plan van wat ze gaan doen als het zover is of kpn komt met dat antwoord want telfort leeft toch niet lang meer
Graag deel die info ja het heeft grote gevolgen voor het bedrijf Huawei helemaal mee eens.

Maar nogmaals je kan er gewoon mee blijven bellen. Alleen delen van het os op een Huawei hebben de kans waardeloos te worden.

KPN/Telfort kan er weinig aan doen hooguit tijdelijk geen Huawei's verkopen zoals de P30 actie.
Trump trekt echt dat besluit niet in als Max Ibarra de topman van KPN hem belt en zegt stop eens mijn klanten hebben hier last van.
ik deel niks providers hadden dit al veel langer kunnen zien aankomen en hadden al lang geen huawei meer moeten aanbieden nu zullen ze het moeten oplossen
Klopt het onderzoek naar Huawei en ZTE stamt al uit 2012

Telefoon keuze ligt ook bij de klant hier heb je keuze in routers en tv ontvangers niet of minder.

Jammer dat je dan toch enkel lijkt op te ruien in plaats van serieus hierover te zijn.
toen ik de keuze voor de telefoon maakte was er nog niets in het nieuws hierover maar providers wisten toen al veel meer en doen nu er claims dreigen te komen alsof de spreekwoordelijke neus bloed
Reputatie 8
Badge +17
toen ik de keuze voor de telefoon maakte was er nog niets in het nieuws hierover maar providers wisten toen al veel meer en doen nu er claims dreigen te komen alsof de spreekwoordelijke neus bloed
Nee, dit staat in de voorwaarden, waar jij mee hebt ingestemd:

14.2 Wanneer zijn we niet aansprakelijk? We zijn niet aansprakelijk voor schade die hierboven niet genoemd wordt. Gebruikt u de dienst voor uw beroep of bedrijf? Dan zijn we niet aansprakelijk voor bijvoorbeeld winst of besparingen die u misloopt, verlies van gegevens, leegloop van personeel, goodwill of boetes en vergoedingen die u aan anderen moet betalen. Fouten van andere aanbieders kunnen ons niet aangerekend worden. Bijvoorbeeld aanbieders van netwerken en diensten waarmee onze mobiele netwerken direct of indirect zijn verbonden. Of aanbieders van contentdiensten, zoals apps en televisiediensten.
dat kinderachtige uitlokken van een reactie is natuurlijk gerapporteerd want tenzij telfort moderators met twee maten meten dien jij ook een berisping te krijgen nu zo niet dan zijn jullie waarschijnlijk ook in dienst van telfort
Je kan er ook voor kiezen de opmerking van Doornekamp33 te negeren.

Het punt van spionage wat de oorsprong is maakt het wel relevant. Elke provider kan alles wat je doet monitoren.

Wat te denken van Amerikaanse fabrikanten alsof die niet met een van de acronymen samenwerken.

Als wie dan ook hierom een claim denkt te doen zal bedrogen uitkomen vrees ik. Dat is aan de afdeling die hierover gaat.

Doe mij maar een toestel zonder Google de legale spionage dienst
Reputatie 8
Badge +11
Als het topic gewoon binnen de huisregels verloopt, heb ik er geen enkel probleem mee om het open te laten. Ik heb daarom enkele ook reacties hierboven verwijderd, omdat ze daar niet aan voldeden.
Zoals in de voorgaande topics aangegeven is de situatie zoals die nu is. Alle Huawei toestellen die nu in gebruik zijn functioneren en blijven software update's van Google krijgen. Dat is wat er nu bekend is, voor toestellen die nog verkocht gaan worden is Google, op last van Amerikaanse regering, voornemens om de ondersteuning te beperken. Het artikel wat Galdor eerder noemde beschrijft dat ook duidelijk. Meer is er momenteel niet bekend.
In de toekomst kan er veel veranderen, maar wat weet niemand nog. Alleen de tijd zal dat leren.
We hebben het nu specifiek over mobieltjes wat logisch is. Het gaat probleem gaat veel verder ook tablets met zowel Android als windows krijgen hier mogelijk last van.

Ik vraag me af hoeveel er hiervan in Nederland zijn verkocht.

Laten we hopen dat het mee gaat vallen.
We hebben het nu specifiek over mobieltjes wat logisch is. Het gaat probleem gaat veel verder ook tablets met zowel Android als windows krijgen hier mogelijk last van.

het gaat nog veel verder huawei is de nummer 1 op de wereld op het gebied van 5g en de apparatuur voor 5g
Huawei?
Zie nu.nl: Verenigde Staten verlichten sancties tegen Huawei en
Huawei is niet bang voor Europese sancties

T Mobile gaat voor nieuwe klanten over op een Zyxel….

het gaat nog veel verder huawei is de nummer 1 op de wereld op het gebied van 5g en de apparatuur voor 5g

Klopt de AIVD is niet blij met de deal die KPN met Huawei wil sluiten aangaande 5g.

https://www.rtlz.nl/beurs/bedrijven/artikel/4713696/aivd-onderzoek-naar-spionage-door-huawei-nederland
En waarschijnlijk zal dit ook gevolgen hebben voor KPN.
Dat overheden niet in zee gaan met KPN.
Maar ik denk dat er meer providers zich gaan aansluiten bij 5G van Huawei.
De tijd zal het leren.
En waarschijnlijk zal dit ook gevolgen hebben voor KPN.
Dat overheden niet in zee gaan met KPN.
Maar ik denk dat er meer providers zich gaan aansluiten bij 5G van Huawei.
De tijd zal het leren.

De apparatuur is/komt van Huawei het netwerk zelf wordt gewoon beheerd door KPN of Vodafone of Tmobile.
Lees dan dit artikel in het AD:

Omstreden Huawei beheert cruciale data KPN

T Mobile is voor nieuwe klanten overgestapt naar de Zyxel lees bij Community.

[Glasvezel|xDSL] Nieuwe modem T-Mobile Thuis Zyxel VMG8825-T50
Reputatie 8
Badge +8
KPN adverteert nog steeds met Huawei toestellen met gratis watch???!!!
KPN adverteert nog steeds met Huawei toestellen met gratis watch???!!!
Je zou verwachten dat dit even in de ijskast gaat maar de toestellen worden niet onbruikbaar.

Voor wie het engels machtig is wat intressant leesvoer.
https://www.theverge.com/2019/5/21/18634046/huawei-donald-trump-us-trade-war-china-android-google-ban-5g-future

Wat mij in 1 artikel op viel in de us zijn blijkbaar geen Huawei smartphones te koop kortom deze ban treft het bedrijf en ons Europeanen omdat er zelfs geen glas mag worden verkocht door amerikaanse bedrijven aan Huawei.

Het gaat veel verder dan enkel Google's Android. De hele reden lijkt op kinderachtig gedrag aangaande de uitrol van 5g mobiele apparatuur.

Reageer