Wanneer Jelly Bean update voor Sony Xperia P?

• 6 juni 2013
  • 21 reacties
  • 6608 keer bekeken

Badge
Sony heeft al een tijdje een Jelly Bean update beschikbaar voor de Xperia P. Zie: http://www.sonymobile.com/nl/software/phones/xperia-p/

Wanneer kunnen we de branded telfort update verwachten?

21 reacties

Badge +2
Heb je het toestel al verbonden met de PC? Sony doet updates alleen dmv verbinden met de PC...
Badge
Heb je het toestel al verbonden met de PC? Sony doet updates alleen dmv verbinden met de PC...

Nagenoeg dagelijks. Maar PC companion blijft melden dat het toestel up-to-date is.
zowel de pc companion, via mijn mac, alsook de info bij updates op de xperia p zelf blijven al maanden aangeven dat ik allang de laatste versie bezit, maar jellybean, wanneer ook alweer bellofd door sony? eind maart 2013. en anders ligt het aan uw telecomprovider. dus ik zou zegge, telfort; waar blijft de update waar we smachtend naar verlangen?
Reputatie 3
Badge +1
@all,

Ik heb de vraag intern uitgezet. Zodra ik een terugkoppeling ontvang zal ik dat hier posten.

Denise
En is er al nieuws? Anders ga ik hem maar eens flashen...
Badge +2
En is er al nieuws? Anders ga ik hem maar eens flashen...

Vervalt daardoor officieel gezien niet je garantie?
Ik zou eerder Sony eens contacteren via Facebook o.i.d. ...
Badge
Je gerantie van Sony vervalt dan idd. En als je het toestel leased bij Telfort mag het zowiezo niet volgens de algemene voorwaarden artikel 23. Omdat je bij een aanpassing aan de firmware de lock op het Telfort netwerk ook omzeep helpt.
Echter is dat artikel wel heel ruim is over wat je allemaal NIET mag. Want zoals het daar staat mag je niet eens update uitvoeren op je telefoon :)

Sony zegt dat zij klaar zijn en het van mijn provider afhangt of en wanneer de update beschikbaar komt. Hoe dan ook ik wil gewoon Jelly Bean van Telfort. Hoop dat ze snel met een antwoord komen.
Badge +2
Je gerantie van Sony vervalt dan idd. En als je het toestel leased bij Telfort mag het zowiezo niet volgens de algemene voorwaarden artikel 23. Omdat je bij een aanpassing aan de firmware de lock op het Telfort netwerk ook omzeep helpt.
Echter is dat artikel wel heel ruim is over wat je allemaal NIET mag. Want zoals het daar staat mag je niet eens update uitvoeren op je telefoon :)

Sony zegt dat zij klaar zijn en het van mijn provider afhangt of en wanneer de update beschikbaar komt. Hoe dan ook ik wil gewoon Jelly Bean van Telfort. Hoop dat ze snel met een antwoord komen.

Telfort levert het toestel niet met een simlock.
Je mag updaten d.m.v. de Sony software op je PC. Dat is namelijk officieel erkend. Blijkbaar is het alleen nog afwachten tot goedkeuring van de update.
Badge
Mmm, vreemd dat is namelijk wat de dame van de klantenservice mij vertelde toen ik vroeg naar dat artikel 23.

Ik heb het net getest met een andere prepaid sim, van AH. En die krijgt inderdaad gewoon netwerk. Dus kennelijk zit er geen simlock op.

Maar waarom mag ik dan niet de unbranded versie van Sony installeren?
Badge +2
Mmm, vreemd dat is namelijk wat de dame van de klantenservice mij vertelde toen ik vroeg naar dat artikel 23.

Ik heb het net getest met een andere prepaid sim, van AH. En die krijgt inderdaad gewoon netwerk. Dus kennelijk zit er geen simlock op.

Maar waarom mag ik dan niet de unbranded versie van Sony installeren?

Art. 23 zegt mij niet zoveel.
Het toestel is simlockvrij, maar er kan wel iets van specifieke Telfort/KPN software op staan (hoewel ik verwacht van niet). Vandaar dat unbranded software niet aan te raden is, want dat is 1: niet officieel (in de zin van: het Sony PC Companion programma geeft de update niet aan) en 2: mede daarom bestaat er het risico dat er wat mis gaat, en omdat het niet officieel is zou daardoor wel je garantie vervallen.
Badge
Volgens mij hebben we het over een andere vorm van branded.

Echt unbranded is natuurlijk alleen android. Dat is wat jij bedoeld.
Ik bedoel met unbranded de Sony versie van android. Die zou dus al beschikbaar zijn.
De branded versie van Telfort is nog niet beschikbaar.

Hoewel ik moet zeggen dat ik inderdaad geen echte specifieke telfort dingen op de telefoon kan vinden. Dus ik snap niet waarom ik die update van Sony er niet op kan/mag zetten. Ergo waarom geeft Telfort niet aan Sony door dat alle Telfort mobiele telefoons geupdate mogen worden?
Badge +1

Echt unbranded is natuurlijk alleen android. Dat is wat jij bedoeld.
Ik bedoel met unbranded de Sony versie van android. Die zou dus al beschikbaar zijn.

Matthijs bedoelt met unbranded een toestel met daarop stock Sony Firmware.
Wat jij denkt dat hij bedoeld is een Vanilla toestel (kale versie van Android zonder eenige aanpassing door een fabrikant / leverancier)

(bijna) alle lease toestellen zijn branded in de zin dat er door de leverancier (KPN) aanpassingen in de software zijn gedaan. Deze aanpassingen zullen vooral onderhuids zijn, zoals tweaks in bijv de netwerkmodules om de werking van het toestel te optimaliseren voor het gebruik op het netwerk van KPN.

Overigens ben ik het met je eens dat het fijn zou zijn als de netwerken sneller accoord zouden geven voor updates van de software. Soms duurt het echt erg lang...
@all,

Ik heb de vraag intern uitgezet. Zodra ik een terugkoppeling ontvang zal ik dat hier posten.

Denise

Is er al nieuws? Of is er helemaal niemand van Telfort die hier iets van af weet en het heeft kunnen terugkoppelen? Het duurt nu allemaal wel heel erg lang....
Badge
@denise al nieuws?
Badge
Denise, heb je al terugkoppeling gehad?
Badge
Als het voor je toestel mogelijk is kan je een tool van Sony zelf gebruiken om JB erop te krijgen :)
Sony heeft 'Sony PC Compagnion' die pas later updates aangeeft.

Probeer is Sony Mobile Update Service. Op die manier heb ik het naar mijn Xperia S gekregen ;)
Hiermee blijf je binnen de garantie en regels van Telfort en Sony 🙂
Badge
Als het voor je toestel mogelijk is kan je een tool van Sony zelf gebruiken om JB erop te krijgen :)
Sony heeft 'Sony PC Compagnion' die pas later updates aangeeft.

Probeer is Sony Mobile Update Service. Op die manier heb ik het naar mijn Xperia S gekregen ;)
Hiermee blijf je binnen de garantie en regels van Telfort en Sony :)

Als je met de update service deze bedoeld: http://www.sonymobile.com/nl/tools/update-service/
Dan heb ik dat al gedaan, die geeft ook aan dat ik de laatste software gebruik.

Onder tussen nog steeds geen reactie van Telfort. Het lijkt erop dat je een nieuw topic moet starten om reactie te krijgen van een medewerker 🙂
Badge
Ik heb dit probleem ook met mijn Xperia Z, de software is al weken op de markt maar ook de PC companion hier blijft zeggen dat me soft up to date is terwijl dit niet zo is. Sony zegt dat je bij je provider moet zijn wanneer de releash komt en de provider zegt dat het aan Sony ligt.

Het bekende van het kastje naar de muur sturen dus :S
Badge
Ik heb dit probleem ook met mijn Xperia Z, de software is al weken op de markt maar ook de PC companion hier blijft zeggen dat me soft up to date is terwijl dit niet zo is. Sony zegt dat je bij je provider moet zijn wanneer de releash komt en de provider zegt dat het aan Sony ligt.

Het bekende van het kastje naar de muur sturen dus :S

Sony is heel duidelijk, Telfort moet het testen en vrijgeven. Telfort lijkt zich daar ook van bewust.

Ik had even goede hoop toen Denise op 10 juni zei dat ze de vraag intern had uitgezet. Maar ze zit er kennelijk niet achteraan want we zijn nu anderhalve maand verder.

Ook via Twitter krijg ik geen reactie. En ook de helpdesk weet van niks. Het is vrij hopeloos.
Badge
Lijkt me niet veel moeite om die software te testen en aan te passen.

Wrom moet het dan zo verrekte lang duren allemaal, echt bizar slechte service
het lijkt niet een specifiek Telfort probleem te zijn, bij vodafone zit men ook te wachten zie forum: http://forum.vodafone.nl/t5/Sony/Waarneer-Jelly-Bean-voor-Xperia-P/td-p/65916/page/2
Moet wel zeggen dat vodafone tenminste de moeite neemt om te reageren op het topic.

idem voot t-mobile: https://forum.t-mobile.nl/sony-mobile-364/sony-xperia-p-wanneer-komt-de-software-update-207942/

Reageer