Wachtwoord Microsoft account kwijt! Nu kan ik niet alles met mijn telefoon doen wat ik wil

• 26 mei 2015
  • 11 reacties
  • 4735 keer bekeken

Ik ben het wachtwoord voor Mijn Microsoft account kwijt . Wat moet ik doen?
Mijn Nokia Lumia 930 met Windows Phone 8.1 en Telfort bevalt mij uitstekend. Maar ik heb een probleem: van een Microsoft Outlook.com account ben ik het wachtwoord kwijt, misschien vergeten op te schrijven. Nu kan ik wel de OneDrive op mijn mobiel openen maar hij doet niet de gewone functies. En vaak moet ik voor andere functies dat verloren wachtwoord invullen wat natuurlijk niet werkt.
De rest werkt overigens wel goed.

Wat kan ik het beste doen?
Mijn Phone op fabrieksinstellingen zetten? Kan ik daarna veilig een compleet nieuw account met een compleet nieuw wachtwoord instellen?

Of is er misschien een andere oorzaak die gemakkelijk is op te lossen?

Vriendelijke groet

Henk Verkuijlen

11 reacties

Reputatie 8
Badge +15
Hoi Henk en welkom op het forum. :)

Resetten zou ik nog even mee wachten.
Volg de instructies op deze pagina eens.
Reputatie 8
Badge +10
Niet om vervelend te doen hoor, maar komen er nou zoveel mensen nooit op het idee om zelf gewoon eens via Google te zoeken..? :8

https://www.google.nl/search?client=lightning&q=microsoft+account+wachtwoord+vergeten
Reputatie 8
Badge +15
Van Google heb ik ook die link gekregen. 😉
Reputatie 8
Badge +10
Van Google heb ik ook die link gekregen. ;)

Ik krijg vrijwel al mijn links van Google, ik weet zelf niet zoveel... 😛 😉
Reputatie 8
Badge +15
Ik weet wel veel (ahum 😛 ) Ik wil het altijd wel graag onderbouwen met mijn vriendje Google :8 Ok.. We dwalen beetje af met dit topic...

Is het ondertussen met het wachtwoord Henk?
Ik weet wel veel (ahum 😛 ) Ik wil het altijd wel graag onderbouwen met mijn vriendje Google :8 Ok.. We dwalen beetje af met dit topic...

Is het ondertussen met het wachtwoord Henk?
Nee, ik krijg alleen standaard antwoorden die ik al uitgeprobeerd heb.:(

Henk
Reputatie 8
Badge +15
Het wachtwoord moet zo op te vragen zijn. Heb zelf enige tijd geleden er ook mee liggen stoeien. Het heeft me 2 avonden gekost maar uiteindelijk kon ik het wachtwoord resetten.
Het wachtwoord blijkt alleen op te vragen als Microsoft heel veel gegevens krijgt die ik niet meer heb. Nu ben ik geblokkeerd en mag ik een nieuw account maken. Vind ik niet erg maar ik begin te twijfelen of dat wel gaat lukken, met die jongens van Microsoft die zo bezorgd zijn voor mijn veiligheid...
Het wachtwoord moet zo op te vragen zijn. Heb zelf enige tijd geleden er ook mee liggen stoeien. Het heeft me 2 avonden gekost maar uiteindelijk kon ik het wachtwoord resetten.

Hoe dan???
Reputatie 8
Badge +15
Als het goed is heb je bij het aanmaken van het account een alternatief e-mailadres aangegeven.
Op 1 van de pagina's kun je aangeven hoe de reset uit te willen voeren. Daar staat dat alternatief e-mailadres gedeeltelijk afgeschermd vermeld.

Reageer