Waarom is Belsimpel goedkoper dan Telfort?

• 20 december 2016
  • 6 reacties
  • 5139 keer bekeken

Ik ben al een aantal jaren klant bij telfort met een glasvezel internet en tv pakket, en daar ben ik zeer tevreden over. Nu wil ik graag een mobiele abonnement erbij nemen, om de combivoordeel van 5,- korting. Ik zag een aanbieding via belsimpel bij telfort met een iphone se 64gb voor 45,- per maand en 53,- bijbetalen voor toestel, het is een 1-jarig abonnement. Ik belde de klantenservice van telfort met de vraag of zij mij een betere aanbieding kunnen doen, omdat ik de iphone graag gratis erbij wil krijgen. De medewerker ging voor mij kijken en noemt vervolgens prijzen die op de site staan, ze had dus niet geluisterd. Ik stelde de vraag nog een keer, of het beter kan en of ik de iphone gratis kan krijgen bij een 1-jarig abonnement van 45,- per maand. Haar antwoord was "nee bij ons is het 49,- per maand en 100,- bijbetalen" Ik had niet verwacht dat ze mij een slechter aanbod zou doen. Bij het verlengen van mijn glasvezel thuis abonnement kreeg ik ieder jaar wel ongeveer 150,- korting. Ik begrijp niet waarom het via belsimpel wel goedkoper kan bij telfort, en dat er geen moeite gedaan wordt voor klantwaardering. Kan iemand van telfort mij hierbij helpen?

6 reacties

Badge
Omdat Belsimpel en andere mobieltoko's in grotere aantallen inkopen en lagere prijzen kunnen bedingen.

Telfort is nu eenmaal allereerst een internet/data aanbieder, de toestellen zijn een aanvullende dienst.

Maar wat let je om via Belsimpel of Mobiel.nl toestel van je keuze af te sluiten met Telfort abonnement? Je houdt dan gewoon recht op combikorting.

Heb ik zelf ook gedaan omdat Mobiel.nl een specifiek toestel had met 32GB opslag en 3GB RAM bij Telfort abo en via Telfort zelf alleen versie 16GB opslag en 2GB RAM te verkrijgen was.
Ja dat klopt wel, maar diezelfde abonnement is goedkoper bij belsimpel, niet alleen de iphone. Nou ik dacht dat ik misschien wel korting zou krijgen en dus de iphone gratis erbij zou kunnen krijgen. In ieder geval bedankt voor jouw reactie, ik ga verder kijken, T-mobile heeft goede aanbiedingen met de madness maanden.
Badge
Tmobile kan goede aanbiedingen hebben, maar dan mis je de 5 Euro combikorting met je vaste internet abonnement. En in de toekomst mogelijk omzetting van combikorting naar dataverdubbelaar als je met meerdere in het gezin afneemt.

Ik weet zelf in ieder geval wel, dat ik niet altijd meer voor alles de laagste prijs zoek, puur omdat het me op korte termijn misschien een paar Euro oplevert, maar op langere termijn weer minder voordelig is. Kijk ook goed naar geen aansluitkosten mobiel bij Telfort als je al vast internet hebt (als ik me niet vergis is dat normaal 30 Euro).

Misschien heeft een moderator nog een goede aanvulling hoor, ik ben ook alleen maar een user...
Bedankt voor de tips. T-mobile heeft nu ook gratis aansluiting, maar ik wacht het anders gewoon af. Misschien een tweedehandse kopen en sim only bij t-mobile met 50% korting.
Badge
Heeft Tmob trouwens ook meenemen van data en belminuten voor 3 maanden? Dat vind ik toch wel een enorme plus sinds Telfort dat doet!
Ja dat is zeker een plus punt, maar dat maakt mij niet zoveel uit. Als ik de tel koop en een sim only neem, dan ga ik voor onbeperkt bellen en internet. Danku!

Reageer