beantwoord

Vreemd telefoonnummer in verbruik factuur

• 8 februari 2020
  • 9 reacties
  • 331 keer bekeken

Er staat een vreemd Tel. nr. in mijn verbruik overzichten die mijn kosten opvoeren?

003114001888 een nummer wat niet in gebruik is!

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 18 februari 2020, 09:38

Bij de overgang naar KPN zou zoiets niet moeten gebeuren, ik heb dit ook niet van anderen gehoord dus het lijkt me niet dat het daarmee te maken heeft. Wat het dan is is een goede vraag en dat is iets wat we moeten nakijken. Het lastige voor ons hierbij is dat de mobiele aansluitingen inderdaad naar KPN zijn overgezet, waardoor wij niet alles meer kunnen inzien. Je kunt deze vraag daarom het beste even bij KPN stellen, zij kunnen nakijken of en wanneer het nummer is gebeld volgens de historie. Je kunt hen vinden via het KPN forum, chat, Facebook, Twitter of telefonisch op 0800-0402.

Bekijk reactie

9 reacties

Zijn er mensen die hier ook ervaring mee hebben?

Reputatie 8
Badge +11

Ik kan er niet echt wat over vinden, behalve dat eerder mensen ook al aan het zoeken zijn geweest naar wat voor nummer dit is.

Reputatie 8
Badge +16

Nummer van de gemeente waar je woont, of van de Rijksoverheid 

Reputatie 8
Badge +10

Hoi @B.Mooring, wat gek dat je in jouw verbruik op de factuur een nummer ziet staan die je niet herkent. Ik snap dat je graag wilt weten of meer mensen hier ervaring mee hebben.

Nummer van de gemeente waar je woont, of van de Rijksoverheid 

Geeft het antwoord van Tuut-Tuut misschien meer duidelijkheid? Kan het zijn dat je contact gehad hebt met bijvoorbeeld jouw gemeente?

12 cijfers is niet echt een gebruikelijke combinatie ook niet voor de gemeente of rijksoverheid.

De dubbele 00 en 31 kan op een NL nummer duiden dan kom ik weer cijfers tekort.

12 cijfers zijn zover ik weet enkel voor 097 nummers in gebruik.

Neem je 0031 als land code kom je bij 14 als netnummer bestaat 014 niet of niet meer dit is een intern netwerknummer bij KPN.

Blijft 001888 over schrap ik de twee nullen blijft 1888 over niks meer en minder dan nummer informatie van KPN.

Ooit vanuit het buitenland deze informatiedienst gebruikt?

Geen overheid, gemeente of informatie nr gebeld. En ik kan toch ook niet bellen naar een nummer

dat niet in gebruik is. Maar er zijn wel 2 periodes enkele tientjes kosten berekend!?  

Nu is dit wel te overleven maar wat als de bedragen uit de hand gaat lopen. er schijnt geen controle te zijn betreft de provider. Of zou het iets met de overgang van Telford naar KPN te maken hebben.

Misschien een vreemde opmerking maar sommige apps hebben toegang/machtiging tot je telefoon en kunnen zelfstandig bellen.
Het kan ook zijn dat je ongemerkt misschien een abonnement hebt op een bepaalde app.

Heb je ooit vanaf een smartphone rechtreeks van een internetpagina een nummer gebeld? Of via Google een nummer gezocht en zo gebeld?

Dan is het mogelijk via een doorverbind service gegaan, gezien de laatste cijfers de KPN dienst zelf.

Lees voor mijn gedachte hierachter dit artikel hier.

Ik hoop toch wel dat @Alexandra - Telfort met hulp vanuit de juiste KPN afdelingen met meer opheldering kan komen. Dit omdat 1888 de KPN informatie dienst is, en omdat 014 een KPN eigen interne netwerk nummer is.

Er is ook nog een 14+ optie dat is inderdaad bedoelt voor gemeentelijke diensten. Dit valt nu blijkbaar onder de VNG.

De bedoeling 14 en netnummer van de woonplaats lijkt niet op te gaan.

Reputatie 8
Badge +11

Bij de overgang naar KPN zou zoiets niet moeten gebeuren, ik heb dit ook niet van anderen gehoord dus het lijkt me niet dat het daarmee te maken heeft. Wat het dan is is een goede vraag en dat is iets wat we moeten nakijken. Het lastige voor ons hierbij is dat de mobiele aansluitingen inderdaad naar KPN zijn overgezet, waardoor wij niet alles meer kunnen inzien. Je kunt deze vraag daarom het beste even bij KPN stellen, zij kunnen nakijken of en wanneer het nummer is gebeld volgens de historie. Je kunt hen vinden via het KPN forum, chat, Facebook, Twitter of telefonisch op 0800-0402.

Reageer