VoWifi: wanneer is dit mogelijk op het Telfort netwerk?

  • 14 april 2017
  • 38 reacties
  • 1793 keer bekeken


Toon het eerste bericht

38 reacties

Reputatie 1

Hallo Natasja, persoonlijk heb ik het idee nooit onzin te vertellen en ook best veel kennis over een en ander te hebben.

Vandaag een rondje aan het bellen geweest met andere aanbieders over voWiFi, zoals Tele2, T-mobile en Simyo, verbazend weinig kennis is er aanwezig, als je vertelt dat het ook “bellen over Wifi” heet, begint er bij sommigen een lichtje te branden.

Echter wordt er doodleuk gezegd dat als het toestel met 4G kan werken het ook met bellen over WiFi werkt, dan wijs ik ze op de lijstjes die op de divers websites staan, en dan blijken zij pas bij te draaien.

Er wordt dus veel onzin gespuid door diverse klantenservice medewerkers.

Dit vertel ik allemaal omdat jij weer wat anders beweert dan dat ik tot nu toe heb gehoord; Je geeft aan dat op het moment dat de naam Telfort weg is, (volgens mijn info 1 jan a.s. al) voWiFi zou moeten werken ook voor mij, moet weliswaar een ander toestel aanschaffen, maar hoef niet over te stappen naar KPN hussel of zoiets, zoals hierboven door anderen wordt beweerd.

Tot nu toe was ik er van overtuigd, en was mij ook verteld dat zolang ik bij Telfort blijf, mijn abonnement dus niet verandert, ook niet de mogelijkheden.

Verwarring … verwarring … verwarring.

 

Groeten Bert 

Ik ben ook verbaasd over deze uitspraak van Natasja op zich is het wel goed nieuws. Ik zou inderdaad willen weten of dit waar is dan zouden we namelijk ook data kunnen delen bijvoorbeeld. En daarnaast de voordelen van Telfort houden meenemen van het beltegoed bijvoorbeeld. In het topic over de samengang  staat daar niks over te lezen enkel dit.

Verandert mijn abonnement bij de overgang naar KPN?
We zorgen ervoor dat het abonnement dat je hebt, gewoon doorloopt bij KPN. Je hoeft er zelf niets voor te doen. 
Dat betekent voor Thuis:
•   Je houdt je e-mailadres.
•   Je houdt je apparatuur.
•   Je houdt je tv-opnames.
•   Je houdt je modeminstellingen.
En voor Mobiel:
•    Je houdt je nummer, voicemail en sms'jes.
•    MB's en minuten blijf je 2 maanden meenemen.

Ps het is vanaf begin 2020 niet al op 1 januari.

Wanneer gaan de Mobiele en Thuis-abonnementen van Telfort over naar KPN?
We verwachten dat de mobiele abonnementen begin 2020 over gaan naar KPN. Van de Thuis-abonnementen verwachten we de overgang halverwege 2020. We houden je persoonlijk op de hoogte als er iets staat te gebeuren.

Als aanvulling op het bericht van Galdor68 dit:

 

Wat gebeurt er met het Telfort forum?
In 2019 gebeurt er nog niets met het Telfort forum. We verwachten dat dit forum te gebruiken is tot alle klanten over zijn naar KPN en dat het nog in heel 2020 leesbaar zal zijn. We houden je hier op de hoogte van de ontwikkelingen.

Het lijkt mij zoals het daar staat, dat er niet meer geschreven kan worden op het Forum.
 

Meer vragen en antwoorden? 

Blijft Telfort.nl wel bestaan?
De Telfort website blijft voorlopig bestaan voor al je vragen en service.

Wat gebeurt er met het Telfort forum?
Het Telfort forum blijft in 2019 wat het altijd is geweest: de leukste plek om antwoorden te vinden en om in gesprek te gaan met andere klanten en Telfort specialisten. Gedurende dit jaar bereiden we ons er op voor om het forum dezelfde overgang te laten maken als het merk zelf: naar één KPN dat is aangevuld met de sterke eigenschappen van de andere merken. Details hierover zijn nog niet bekend.

Dus het gaat sowieso verdwijnen.

Kan ik gebruik maken van Gratis onderling bellen en MB’s delen?
Deze voordelen zijn nu al beschikbaar voor KPN mobiele klanten als je je aanmeldt voor KPN Compleet. Als je je mobiele contract wil verlengen, kan dat naar een mobiel abonnement van KPN zodra je contract is afgelopen.

Dit zal dus ook betekenen dat dit ook gaat gelden voor de andere extra's zoals VoWifi.
het lijkt mij dan dat de informatie die Natasja geeft niet lijkt te kloppen.
Je moet dan. zoals ik het lees, een KPN abonnement nemen.

Verder valt mij dit op:

Ik heb Telfort mobiel en KPN vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we startten in mei 2019 met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

Ik heb Telfort mobiel en XS4ALL vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Als je XS4ALL combineert met KPN of als je Telfort combineert met KPN, dan krijgt je combinatievoordelen. We werken continu aan de verbetering van onze dienstverlening. Mocht het in de toekomst veranderen, dan krijg je hier bericht van.

Ik heb KPN mobiel en Telfort vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we startten in mei 2019 met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

Hier staat niets over beschreven dat de huidige combinatievoordelen, die je nu hebt bij je Telfort abonnement behouden blijven.

 

 

Reputatie 8
Badge +11

Hi allen, Natasja heeft een paar dagen vrij, daarom neem ik het even van haar over. 

Ik begrijp de verwarring rondom bellen via WiFi wel, aangezien veel dingen, zoals voorwaarden, na de migratie naar KPN hetzelfde zullen blijven. Wat Natasja eerder aangegeven heeft, is wat er tot nu toe bij ons bekend is: na de migratie naar KPN gaat bellen via WiFi mogelijk worden mits je een geschikt toestel hebt. Echter hebben we hier geen verdere details over, dus ik doe voor de zekerheid even navraag over hoe het precies zit. Zo gauw we iets hebben gehoord, laten we het hier weten.

@Alexandra - Telfort  dat staan lijnrecht tegenover wat @Bart - Telfort hier schrijft.

https://forum.telfort.nl/mobiel-abonnement-307/mobiel-nummer-tijdelijk-wijzigen-85489?postid=715753

Het wordt wel mogelijk maar pas als je na de migratie via KPN gaat verlengen begrijp ik uit de reactie van Bart. Graag eenduidige info verstrekken voorzover dat bij jullie bekend is.

Daar ben ik het mee eens Galdor68.

Dat van die eenduidige informatie verstrekken.

Reputatie 8
Badge +11

Bart heeft in dat topic al een reactie geplaatst, met een verwijzing naar dit topic. We zijn nog in afwachting van een antwoord op de navraag die Alexandra heeft gedaan en zodra we dat hebben delen we het hier in dit topic.

Reputatie 8
Badge +11

Ik heb terugkoppeling van de specialisten gekregen, en heb goed nieuws voor jullie!

Bellen via WiFi, oftewel voWiFi, gaat na de overgang naar KPN mogelijk worden. Zo gauw je overgezet bent naar KPN, kan je een nieuwe simkaart aanvragen in MijnKPN, dat noemen we een simwissel. Je behoudt daarbij gewoon je eigen abonnement en nummer, enkel de simkaart wordt dan vernieuwd. Verder verandert er niets. Met de nieuwe KPN simkaart is bellen via WiFi mogelijk, mits je een geschikt toestel hebt :slight_smile:  

De overige zaken zoals Fon en data delen dan niet, dit is voor wie het van belang is inderdaad goed nieuws.

Hallo @Alexandra - Telfort , dat is nog eens leuk nieuws, mijn vrouw heeft volgens de KPN-richtlijnen een geschikt toestel daarvoor en ga t.z.t. een simwissel aanvragen voor haar. Dan kan ik er mooi mee spelen.:relaxed:

De overige zaken zoals Fon en data delen dan niet, dit is voor wie het van belang is inderdaad goed nieuws.


Hallo @Galdor68 ,

Daar is niet ontkennend en ook niet bevestigend op gereageerd, dus het kan nog wel t.z.t.:thinking:

De overige zaken zoals Fon en data delen dan niet, dit is voor wie het van belang is inderdaad goed nieuws.


Hallo @Galdor68 ,

Daar is niet ontkennend en ook niet bevestigend op gereageerd, dus het kan nog wel t.z.t.:thinking:

De vraag naar meer duidelijkheid daarover heb ik op het KPN forum gepost.

Reputatie 8
Badge +10

Hallo @Alexandra - Telfort , dat is nog eens leuk nieuws, mijn vrouw heeft volgens de KPN-richtlijnen een geschikt toestel daarvoor en ga t.z.t. een simwissel aanvragen voor haar. Dan kan ik er mooi mee spelen.:relaxed:

Dat is nou een leuk vooruitzicht, @JanD:smile:

@Galdor68, wat jouw opmerking betreft: daar heb ik ook nog geen informatie over. Als daar meer over bekend wordt, dan delen we dat natuurlijk hier op het forum. 

Reageer