VoWifi: wanneer is dit mogelijk op het Telfort netwerk?

• 14 april 2017
  • 38 reacties
  • 1788 keer bekeken

Ik heb een vraag over VoWifi. Ik weet dat Vodafone momenteel de optie
heeft uitgerold op zijn netwerk.

Dat wil zeggen dat het mogelijk is te sms-en en bellen als je verbonden bent met een Wifi netwerk
en dat je dus ook verbinding hebt met het Telfort netwerk als je dus slechte dekking hebt.

Hiervoor moet Telfort een Carrier update uitbrengen (iPhone) zodat deze optie beschikbaar wordt in
de iPhone.

Heeft er iemand enig idee wanneer deze functie beschikbaar word voor Telfort ?

38 reacties

Reputatie 8
Badge +2
Hi ibvanhemert, welkom op het forum van Telfort! VoWiFi wordt inderdaad door een aantal concurrenten uitgerold op dit moment. Het is niet bekend of en wanneer wij daar iets mee gaan doen. Mocht er meer over bekend worden, dan zullen er ook vermoedelijk ook 'patches' komen voor de betreffende toestellen. Uiteraard zullen we dit dan ook openlijk communiceren. 🙂
Reputatie 1
We zijn nu 8 maanden verder, al witte rook inzicht? Of wel wanner komt wifi calling naar Telfort? Ik mag mijn abonnement verlengen maar mobiel bellen in nieuwbouw woning is dusdanig slecht dat ik graag over wifi zou bellen. Wat wel kan bij Vodafone. Overstappen kan ook maar als jaren lange relatie geef ik Telfort graag een kans.
@DeFiets ik ben bang van niet. Het is al 8 maanden heel erg stil over dit topic. Vodafone heeft dit goed geregeld. Ik verwacht niet dat het gaat komen op Telfort of KPN.

KPN had ook visual voicemail beloofd maar heeft ook van die belofte nog niks waar gemaakt. Ik ben heel tevreden over de kwaliteit van het netwerk maar kan soms op verschillende plaatsten VoWifi goed gebruiken.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi DeFiets, ik waardeer het dat je ons een kans geeft! 🙂 VoWifi is nog niets over bekend. De witte rook blijft nog uit en ik kan ook geen tijdsindicatie geven over wanneer dit gaat komen.
Reputatie 1
Badge
Hallo,

Is er inmiddels al wat meer bekend of dit komt bij Telfort?
Alle andere providers hebben het inmiddels al of krijgen het binnen de komende maanden.
Ik zit nu bij een andere provider en daar komt het in het 2e kwartaal maar ik heb telfort thuis met internet en nu was laatst door jullie aangeboden om over te stappen naar jullie echter in mijn huis is er geen bereik en als jullie dit niet aanbieden heeft het voor mij niet echt zin ook al zou ik wel willen.
Of het hier uitgerold gaat worden weet ik niet.
Wel dat de naam Telfort straks verdwijnt en opgaat in KPN.
Reputatie 8
Badge +8
Ik denk ook dat het vanzelf actief wordt als Telfort in KPN opgaat.
Je moet uiteraard wel een geschikt toestel hebben en bij KPN zijn dat er nog niet zoveel, hoofdzakelijk Samsung toestellen.
Reputatie 8
Badge +9
Dag @playboyzalm. Een terechte vraag. Zoals @mandy aangeeft gaat Telfort op korte termijn verder onder de naam KPN. In dit topic beantwoorden we de meest gestelde vragen hierover. Ik durf daarom niet direct antwoord te geven op de vraag of er ontwikkelingen zijn rondom VoWiFi. Ik ga hiernaar informeren binnen de organisatie. Zodra ik een reactie heb, deel ik die met je.
Zou mooi zijn voor Telfort-klanten, maar zou nog mooier zijn als de lijst met ondersteunde toestellen meer dan enkel de gangbare Samsung en Apple foontjes zou bevatten. Zo heb ik zelf een Blackberry, mijn vriendin een LG en mijn zoon een Huawei. En hier in huis bereik wat al 13 jaar Kwalitatief Uitermate Teleurstellend is (IJburg).
😞
Reputatie 8
Badge +9
Hallo allemaal, ik heb een reactie vanuit de organisatie. Zoals ik al vermoedde zijn er op dit moment geen ontwikkelingen rondom VoWiFi, omdat we op korte termijn een groen kleurtje krijgen. ☺ Bij KPN is VoWiFi wel uitgerold. Tegen de tijd dat we verdergaan onder het merk KPN verwacht ik ook dat er meer duidelijkheid is over het gebruik van deze optie. Daar heb ik nu nog geen informatie over.
Reputatie 1

Zit bij Telfort en KPN met alles, 1 thuis van Telfort en een mobiel van KPN en een mobiel van Telfort, door nieuwbouwwoning geen ontvangst in huis, probleem speelt inmiddels al ruim een half jaar.

Inmiddels geleerd dat de mobiel die bij KPN zit VOWIFI kan gebruiken, gewoon over het Telfort thuisnetwerk, het Telfort-toestel kan dat echter niet, terwijl volgens mij de netwerken gelijk zijn.

Het lijkt er op dat (trouwe) Telfort klanten te maken hebben met een niet meer ondersteund product, de service afdeling wordt al als eerste afgebouwd bij Telfort (zo is de directe chat al niet meer), echter bij KPN nemen ze deel voor deel over met als laatste onderdeel de service.

Waarom werkt VoWifi en VoLTE niet voor Telfort klanten??

Zit bij Telfort en KPN met alles, 1 thuis van Telfort en een mobiel van KPN en een mobiel van Telfort, door nieuwbouwwoning geen ontvangst in huis, probleem speelt inmiddels al ruim een half jaar.

...... ingekort.....

Begin volgend jaar gaan Telfort mobiele abonnementen over naar KPN wellicht dat dit dan ook mogelijk wordt. Let wel de wifi dekking moet wel goed zijn anders heb je hier nog niks aan en je toestel moet er geschikt voor zijn. Anders zal je voor KPN Hussel moeten kiezen als dit van belang is.

Volte en vowifi is een feature die samenwerking tussen de fabrikant en de provider vergt.

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @Berthvk 

Omdat Telfort dit niet ondersteunt.

Reputatie 1

Waar slaat die opmerking op JanD? Je lijkt mij iemand die op elk bericht geplaatst hier iets moet zeggen, dat Telfort dit niet ondersteunt snap ik ook wel, mijn vraag is waarom het bij KPN zelf wel werkt en het bij Telfort niet werkt, ze maken gebruik van dezelfde techniek, dus ik zie het gewoon als een nogal slechte service van KPN/Telfort om dit niet gelijk te trekken.

Ben nu ook nog aan het uitzoeken wie de regie in dit soort zaken heeft, mijn LG G6 is helemaal voorbereid voor voLTE en voWiFi, dit werkt bijvoorbeeld in Canada wel, waarom heeft KPN alleen Samsung/Apple en een enkele Huawei in de lijst staan, kijk ik bij Simyo (ook een dochter van KPN), zie ik daar ook Sony staan en nog een paar meer, daar is de lijst dus al groter dan bij KPN.

Heb LG gevraagd of het aan hen ligt, of aan de KPN, echter nog geen antwoord terug.

Maar nogmaals, ik begrijp de slechte service van Telfort niet, kan niet anders zijn dan het kopiëren van de techniek van KPN, een schakelaartje omzetten?

Voorlopig zit ik al een half jaar met geen ontvangst binnenshuis in deze half jaar oude woning.

@Berthvk je weet dat Telfort op houd te bestaan? Welke ontwikkelingen verwacht je nu nog onder dit merk? Ja bepaalde zaken lijken vreemd toch is het zoals het is. Daarom mijn advies te switchen naar KPN wat ik links en rechts lees is het iets meer dan simpelweg een schakelaartje omzetten, mogelijk hebben de experiaboxen ook andere firmware nodig bijvoorbeeld.

Het is zoals ik al schreef een overleg tussen fabrikant en provider kijk bijvoorbeeld een bij VF daar wordt ook regelmatig gevraagd welk toestel wordt ondersteund, daar wordt constant verwezen naar de fabrikant.

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @Berthvk , jammer dat je zo op mijn reactie reageert maar ik zal proberen e.e.a. toe te lichten.

Telfort is van oudsher een ‘budgetprovider', dat houdt in tegen een lage prijs een goed basisproduct leveren, d.w.z. internet, (mobiele) telefoon en tv.

Al die extra's , zoals o.a. VoWiFi, KPN Fon, KPN Veilig, Pairbonding (=dubbele snelheid) enz. enz. wordt wel standaard door KPN geleverd, maar daardoor is de KPN-prijs standaard ook een stuk hoger, evenals bij XS4ALL.

Daar KPN bezig is Telfort in te lijven en in de loop van volgend jaar zijn beslag zal krijgen is de verwachting dat de Telfort-klanten dan misschien mee kunnen profiteren van die extra's die KPN nu al standaard heeft.

Ik hoop dat bovenstaand een antwoord is waar je wèl mee uit de voeten kunt.

Ik ben absoluut geen type reageerder om het reageren, ik probeer als medeforumlid een wezenlijke bijdrage te leveren in het beantwoorden van vragen en oplossen van problemen van medeforumleden.

Reputatie 1

Aan de reacties die ik terugkrijg op mijn reacties merk ik dat er maar wat gegokt wordt, dit heeft niks met “budgetprovider” te maken, of zoals Galdor68 aanhaalt; instellingen in de Experiabox.

Bij Simyo, toch ook een budgetlabel van KPN, kan het wel.

Ik heb Telfort-thuis, het toestel van mijn zoon (KPN) werkt bellen via Wifi gewoon, dit klopt ook wel, want KPN geeft aan dat het via elke WIFI binnen Nederland zou moeten werken, dus provider-onafhankelijk.

Beste @Berthvk,

Om te beginnen proberen Galdor68 en JanD, mede Forumleden,
je te helpen en kunnen ook handige tips geven.

Telfort was zeker een budgetprovider en eigenlijk al 15 jaar van KPN,
de naam Telfort houdt op te bestaan.
De Firmware van Telfort is ook anders dan die van KPN.

Hoe het er straks uitziet als Telfort 'helemaal’ KPN is blijft ook gokken.

Ik vrees alleen dat alleen de naam van Telfort verdwijnt en KPN wordt.
Maar ook, zolang je een Telfort abonnement behoudt met dito voorwaarden,
je ook de extra's zoals bv. VoWifi niet krijgt.
Dat je dus pas gebruik kunt maken van de extra's als je een volwaardig KPN abonnement neemt.

Reputatie 1

mandy, je maakt het een hele andere discussie, ik zit inmiddels al langer bij Telfort dan dat Telfort onderdeel is van KPN, allemaal niet zo spannend.

Ben er alleen wel van overtuigd dat de ontwikkeling van zo goed als alles bij Telfort stilstaat sinds het bekend is dat de naam gaat verdwijnen.

Ook heb ik het gevoel dat jullie 3 gewoon medewerkers van KPN zijn, op zich niks mis mee, maar het woordje “volwaardig” zegt het helemaal.

Alleen is de kans erg klein dat ik ooit volledig klant bij KPN ga worden, daarvoor heb ik in het verleden teveel meegemaakt met die club;

Ooit moest ik van ISDN af en naar een alles in 1 pakket, op 31 december zou de omzetting moeten plaatsvinden, de afsluiting van ISDN lukte perfect, de aansluiting mislukte echter, ik zat 3 weken zonder zakelijke vaste telefoon en fax.

Heb nog zeker 4 van dit soort gebeurtenissen die eigenlijk niet te geloven zijn.

Reputatie 8
Badge +8

Aan de reacties die ik terugkrijg op mijn reacties merk ik dat er maar wat gegokt wordt, dit heeft niks met “budgetprovider” te maken, of zoals Galdor68 aanhaalt; instellingen in de Experiabox.

Bij Simyo, toch ook een budgetlabel van KPN, kan het wel.

Ik heb Telfort-thuis, het toestel van mijn zoon (KPN) werkt bellen via Wifi gewoon, dit klopt ook wel, want KPN geeft aan dat het via elke WIFI binnen Nederland zou moeten werken, dus provider-onafhankelijk.

Hallo @Berthvk , als je nu eens de KPN s imkaart van je zoon in je toestel stopt zou VoWiFi moeten kunnen werken en weet je zeker dat het technisch gezien wel werkt.

Reputatie 1

Dat zou ik kunnen proberen JanD, echter staat mijn telefoon niet in de lijst van KPN (LG G6), dus hoe groot is de kans dat dat werkt?

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @Berthvk , als KPN jouw toestel al niet ondersteunt, dan had het bij Telfort ook nooit gelukt als zij VoFiFi gehad zouden hebben.

Dat zou ik kunnen proberen JanD, echter staat mijn telefoon niet in de lijst van KPN (LG G6), dus hoe groot is de kans dat dat werkt?

Die kans is nihil, verder ben ik gewoon klant en heb ook ik liefst zo min mogelijk met de NV KPN van doen, hoe het exact zit met vowifi weet ik inderdaad niet genoeg wel dat het voor Telfort klanten niet werkt en dat zal niet veranderen. Dat het thuis internet provider onafhankelijk werkt is mooi. Toch blijft staan dat het echt aan de fabrikant en de mobiele provider ligt of het wordt geactiveerd, aangezien Samsung en Apple Iphone de meest gebruikte merken zijn is het vrij logisch dat deze modellen beter worden ondersteund.

Als je geen KPN klant wil worden zal je toch naar een andere provider moeten overstappen als vowifi zo belangrijk is. Vanaf januari worden we allemaal KPN klant met de Telfort voorwaarden over vowifi en andere KPN eigen opties en mogelijkheden is helaas nog niks bekend om met zekerheid te zeggen

Ik een medewerker van KPN?
Dat dacht ik toch niet.

Wat ik ermee bedoelde is dat het niet geven van de extra's, die je wel bij KPN hebt,
je min of meer gepushed wordt om KPN klant te worden.
Dat is wat ik niet wil, zeker niet omdat ik dan €10,00 meer moet gaan betalen met de Hussel.

Voor mij hoeven al die extra's niet en ik ben destijds weg gegaan bij KPN omdat die te duur werd.
Maar ook omdat ik de service niet prettig vond.
Dan druk ik mijzelf nog netjes uit.

Voor nu kijk ik het nog even aan, hoe het er straks uit gaat zien.
Hoe duur het abonnement straks echt gaat kosten bv.
Mij is destijds al verteld in de KPN winkel dat Telfort straks flink duurder gaat worden.

Ik ervaar de service bij Telfort ook al minder.
De Telfort winkels zijn al gesloten en mijn eerste kennismaking met de KPN winkel, als Telfort klant,
was niet al te best.
De Chat is ook weg, wat ik een gemis vind.
Ben wel blij dat het Forum er nog is.
De vraag is en blijft voor hoelang.

Dus ik wacht af en bevalt het mij niet dan ga ik shoppen.

Reputatie 8
Badge +9

Dag @Berthvk. Van harte welkom hier. Als eerste denk ik dat ik iets moet verduidelijken. Hier op het Telfort Forum zijn niet alleen Telfort-medewerkers actief. Het merendeel van de antwoorden en reacties komt van klanten, die erg veel van bepaalde onderwerpen weten en graag andere klanten helpen als ze ergens tegenaan lopen. @JanD, @Galdor68 en @mandy zijn zulke mensen: klanten van Telfort met veel kennis van en interesse in onze producten. Daarnaast zijn er ook Moderators actief, ik ben daar één van. We volgen veelal het 'klant-helpt-klant-principe' op dit Forum, maar als actie vanuit Telfort noodzakelijk is staan we als Moderators natuurlijk voor je klaar. Ik leg dit uit, omdat ik het idee krijg dat dit niet helemaal duidelijk was.

Ter aanvulling op wat er eerder al is aangegeven: VoLTE en VoWiFi zijn niet beschikbaar voor Telfort abonnementen en er zijn ook geen ontwikkelingen rondom VoWiFi. Die verwacht ik ook niet meer. VoWiFi en VoLTE worden wel ondersteund bij KPN. Op het moment dat Telfort verdergaat onder de naam KPN, gaat bellen via WiFi wel beschikbaar voor je worden, mits je een geschikt toestel hebt. 

Reageer