Vervangende sim bestellen en inloggen werkt niet

• 30 augustus 2019
  • 16 reacties
  • 188 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo,

Mijn Sim kaart lijkt defect, ook in andere toestellen wordt hij niet herkend.
Dus ik wilde graag een nieuwe bestellen, helaas kan ik niet inloggen in MijnTelfort.
Is er een andere manier om een nieuwe SIM aan te vragen?

Alvast bedankt!

16 reacties

Jazeker, in een KPN winkel maken ze zo een nieuwe voor je.

KPN winkels

Vervangende simkaart

Tips inloggen MijnTelfort
Reputatie 1
Hallo Nelly Jacoba, bedankt voor je snelle antwoord.
Ik woon en werk in de Verenigde Staten, dus even langs een KPN winkel is helaas niet zo makkelijk voor mij. Is er nog een andere mogelijkheid?

Alvast bedankt.
Hoi,
Ja, zie de 2 andere linkjes, via MijnTelfort
In verwacht trouwens niet dat Telfort het kaartje naar de US opstuurt.
Het zal dan toch naar je adres in NL gestuurd worden. Daar zal iemand het door moeten sturen naar de US.

Ik weet niet of je ergens goedkoop, of gratis kan bellen. Zo ja:
Buitenland
Vanuit het buitenland kun je ons bereiken op +31 88 7650 200. Voor het bellen naar dit nummer gelden de tarieven voor bellen in het buitenland.
Reputatie 1
Ja inloggen op mijn telfort lukt dus ook niet en de tips ben ik ook al door geweest.
Ik vrees dat ik moet wachten tot ik weer eens in Nederland ben.
Wat lukt er niet met inloggen?
Er zijn nogal wat voorwaarden waaraan je ww moet voldoen.
Houd je daar rekening mee?
Reputatie 1
Ik weet niet wat de voorwaarden zijn.
Maar sms werkt niet, aangezien mijn sim kaart niet herkend wordt.
En het email adres is niet het juiste (sterker nog ik heb geen emailadres dat met een e begint.).
En daarna loop ik dus vast.
Hier de tips, incl de voorwaarden wachtwoord:

Lukt het niet om in te loggen of ben je je gebruikersnaam of wachtwoord vergeten? Ga dan naar de Mijn Telfort 'Wachtwoord vergeten'-pagina en stel hier een nieuw wachtwoord in. Kom je er op deze pagina niet uit, volg dan de onderstaande vier tips.

De vier belangrijkste tips

1. Vind je gebruikersnaam terug of maak een nieuwe gebruikersnaam aan
Als je een nieuwe Alles-in-1 of Internet klant bent, maak je zelf je Mijn Telfort account aan op basis van je klantnummer. Je kunt je klantnummer vinden in de eerste mail die je van Telfort hebt gekregen met je productgegevens. We zetten het ook bij al je afschrijvingen van Telfort. Kijk in je bank app of op je rekeningafschrift.
Je gebruikersnaam voor Telfort Thuis staat ook in de e-mail die je elke maand krijgt wanneer je factuur klaar staat in Mijn Telfort. Het onderwerp van die e-mail is 'Uw Telfort factuur staat klaar'. Je krijgt de factuur van noreply@telfort.nl.

Mogelijke gebruikersnamen:
  • naam@telfort.nl
  • twee letters en 5 of 6 cijfers (xx123456)
  • twee letters en 10 cijfers (xx1000123456)
Voor Telfort Mobiel is je gebruikersnaam je mobiele telefoonnummer.

2. Zoek op de juiste plek naar de activatielink
Let op: als je op de Mijn Telfort 'Wachtwoord vergeten'-pagina niet de juiste gebruikersnaam invult, zie je in beeld dat er een e-mail wordt verstuurd naar een e-mailadres dat je niet herkent.
Vul je wel de juiste gebruikersnaam in, dan ontvang je een activatielink om je wachtwoord te resetten. Dat is hetzelfde e-mailadres als het e-mailadres waarop je je facturen ontvangt. In sommige gevallen komt de activatielink niet door je spamfilter, dus controleer dit. Open alleen de e-mail die je zojuist hebt aangevraagd en vertrouwt en herstel de e-mail zodat hij weer in je inbox staat. Oude links werken niet en de link in de e-mail werkt alleen als hij in je inbox staat. Lees hoe je spam terugzet bij Gmail en Outlook.

3. Probeer een Windows-computer
Gebruik het liefst een computer met Windows en gebruik een browser als Edge, Internet Explorer of Google Chrome om je wachtwoord te resetten.

4. Probeer alleen wachtwoorden die voldoen aan de eisen
Gebruik niet je 06-nummer als wachtwoord, gebruik niet het vorige wachtwoord. Ook het wachtwoord dat je nu gebruikt, wordt niet geaccepteerd.

Je wachtwoord moet bevatten:
8 tot 15 tekens
1 hoofdletter
2 cijfers
1 speciaal teken
Reputatie 1
Zoals gezegd, dit alles werkt niet, helaas.
En bellen zonder werkende sim is ook niet mogelijk.
Dus ik zal toch echt fysiek langs moeten komen. Is een SIM kaart iets wat ze in de winkel op voorraad hebben? Of moet dat besteld worden?
Nee hoor, bij een KPN winkel kan je zo een geactiveerde nieuwe halen. Wordt ter plekke voor je gemaakt.
Ik vermoed dat alleen de contractant (ID) een nieuwe sim voor een bepaald nummer kan ophalen.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo @Konkid, dat de SIM-kaart niet meer werkt terwijl je in Amerika bent is erg lastig. We kunnen die niet daarheen sturen, maar vanuit een KPN winkel kunnen ze die heel makkelijk meegeven als je weer een keer in Nederland bent. Daarvoor zal inderdaad een legitimatiebewijs van de contractant nodig zijn, dus iemand anders kan die niet voor je ophalen. Je loopt dan de winkel in en als je de winkel weer uitloopt heb je een nieuwe werkende SIM-kaart in je telefoon.

Zoals gezegd, dit alles werkt niet, helaas.
Wat werkt er dan precies niet? Je geeft alleen aan dat het niet werkt, maar niet wat. Krijg je bij het resetten van het wachtwoord bijvoorbeeld een e-mailadres of 06-nummer te zien die jou niet bekend voorkomt (zoals bij punt 2 in de tekst van nelly jacoba wordt benoemd) of gebeurt er iets anders. Mogelijk kunnen we dit nog oplossen, als we weten wat er precies speelt.
Reputatie 1
Hallo Jasper,

Je het emailadres is niet de mijne, het begint met een e, en ik heb geen email beginnend met een e.
En smsen werkt ook niet zonder sim.

Sorry voor de onduidelijkheid.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Konkid, als je een ander e-mailadres ziet is de ingevulde gebruikersnaam over het algemeen niet goed. Had je het 06-nummer ingevuld, of had je er een andere gebruikersnaam ingevuld? Als jouw mobiele Mijn Telfort niet gekoppeld is aan een Thuis aansluiting zal het nummer zelf de gebruikersnaam zijn namelijk. Lukt het inloggen of wachtwoord wijzigen daarmee wel?
Reputatie 1
Ik heb het mobiele nummer geprobeerd.
Aangezien ik alleen een sim only abonnement heb, en geen internet of andere diensten.
Het 06 nr laat dus een email adres zien die niet van mij is en dan stoppen de mogelijkheden.
Het mobiele nummer wel gebruikt bij inlog MijnTelfort Mobiel?
Het zal niet lukken om daarmee in te loggen in MijnTelfort thuis.
Reputatie 1
Geen idee waar ik was. Dat is nogal onduidelijk op de website.
Als ik het probeer geeft hij de volgende melding:

Inloggen mislukt
Dit 06-nummer heeft een nieuw klantnummer gekregen. Maak nu een nieuw Mijn Telfort account.
Of bekijk onze inlogtips.
Reputatie 8
Badge +11
Dat is een melding die ik ook nog niet eerder heb gezien. Het klinkt alsof het aanmaken van een nieuw Mijn Telfort account de beste vervolgstap is, maar dat zal nu ook niet lukken. Bij het aanmaken van een Mijn Telfort mobiel account wordt er een sms gestuurd met een code, die zal je nu niet kunnen ontvangen. Daardoor kom je een beetje in een cirkel terecht, die alleen te onderbreken is door de SIM-kaart te vervangen.
Ik zit nog te denken aan snellere opties dan terugkomen naar Nederland, je familie zou het bij een KPN winkel kunnen proberen met een uitleg waarom het jou zelf niet lukt. Als dat lukt kunnen zij de kaart per post naar jou sturen, zodat je die daar weer kunt gebruiken. Is dat een mogelijkheid om te proberen?

Reageer