vervangen simcard na verlies mobieltje

• 20 januari 2018
  • 12 reacties
  • 200 keer bekeken

Reputatie 1
Afgelopen vrijdag mijn mobieltje kwijt geraakt. Zou graag een vervangende simcard ontvangen zodat ik hetzelfde nummer behoud, is dat mogelijk?

12 reacties

ja hoor, hier staan alle in en outs.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/vervangende-simkaart-aanvragen.htm

je weet zeker dat er niet meer gebeld kan worden met je gestolen/verloren telefoon?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/telefoon-kwijt-of-gestolen.htm
Reputatie 1
Toestel stond uit en simcard beveiligd met pincode, dus bellen uitgesloten. Ik heb alle gegevens voor aanvraag nieuwe simcard ingevuld in Mijn Telfort, maar als ik de procedure wil afronden door op te klikken, verschijnt steeds de melding: CRM, er is een onverwachte fout opgetreden.......!!!!!????? Doe ik iets fout of een probleempje met....
Reputatie 7
Badge +13
Hoi stevinsonboy, welkom op het forum. Ik begrijp dat je een foutmelding krijgt bij het aanvragen van een vervangende simkaart. Kan je je profiel aanvullen met je 06-nummer? Dan ga ik kijken wat er aan de hand is.
Reputatie 1
Ok. Ga ik bij deze doen.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Stevinsonboy, bedankt voor het toevoegen van je 06-nummer. Voor het aanvragen van een nieuwe simkaart moet je via Mijn Telfort of via de Telfort winkel de simkaart bestellen. In dit geval kan ik via het forum geen nieuwe simkaart voor je bestellen. Als je wilt, kan ik wel laten uitzoeken wat er mis gaat bij het bestellen van de simkaart. Al heb je daarmee niet gelijk je nieuwe simkaart voor handen. Excuses hiervoor.
Reputatie 1
Hallo Wieger, bedankt voor je feedback. Ik heb zojuist opnieuw getracht om via Mijn Telfort een vervangende simkaart aan te vragen maar de eerder genoemde foutmelding blijft zich repeteren. Als je het voor jezelf ook wel fijn vindt, na te gaan waarom die foutmelding steeds optreedt; why not!
Ik ga nu proberen om via de Telfort winkel die bestelling af te ronden. Jij voor alles bedankt.
Reputatie 1
Toch nog even een vraag. Ik zit nu zelf in het buitenland voor langere tijd, waar ik dat mobieltje ook heb verloren.. Die simkaart met dat nummer heb ik nodig voor o.a. online transacties. Kan iemand anders, b.v. mijn wettige echtgenote, op vertoon van haar legitimatie bewijs zo'n simkaart in de Telfort winkel verkrijgen. Kan je daar dan op wachten? Online bij de winkel bestellen, gaat volgens mij niet, of kijk ik niet goed!
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Stevinsonboy, omdat het hier over een PrePaid nummer gaat, verwacht ik dat het mogelijk is. Al zijn mijn collega's daar wel erg terughoudend in. Dit kan een methode zijn om je nummer te stelen en dat is natuurlijk niet fijn. Gezien jouw situatie lijkt me dit wel de snelste oplossing.

Ik ben nog even gaan navragen bij onze ontwikkelaars. Er speelt een probleem met het aanvragen van simkaarten via Mijn Telfort. Die informatie uitzoeken is niet meer nodig, dit ligt al bij onze ontwikkelaars.
Reputatie 1
Hallo Wieger, volkomen duidelijk, hetgeen je als argument aanvoert om een nummer te stelen. Als echter je collega's ontwikkelaars het probleem binnen afzienbare tijd kunnen tacklen, kan ik daar wel op wachten dat ze het opgelost hebben. Heb je enig idee hoeveel tijd e.e.a. in beslag zal gaan nemen?
Reputatie 7
Badge +13
Daar heb ik helaas nog geen oplostermijn voor. In jouw situatie is dat bijzonder ongunstig. Het enige advies dat ik op dit moment kan geven is om geduld te hebben en misschien in de tussentijd even uit te wijken naar een ander nummer. 😞
Reputatie 1
Ik begrijp het. Zal regelmatig op het forum kijken of er nieuws is, er vanuit gaande dat je een kort bericht zal plaatsen in dit topic dat e.e.a. is opgelost.
Gaat het echt te lang duren dan blijft idd. als enige optie over om een ander nummer te gaan gebruiken.
In ieder geval weer bedankt voor je terugkoppeling.
Reputatie 7
Badge +13
Dank voor je begrip en nogmaals excuses hiervoor. 😞 Ik zal het scherp in de gaten houden voor je. Zodra ik nieuws heb, dan stuur ik je gelijk een berichtje.

Reageer