beantwoord

Vertraagd binnenkomende push meldingen

• 4 december 2019
  • 4 reacties
  • 152 keer bekeken

Ik heb een deurbel en een camera van het merk Klikaan Klikuit (Calex of Trust) deze geeft een pushmelding welke via de bridge het Experia modem aanstuurt. 

Nu kan het zijn dat op het ene moment de push melding via wifi op een of meerdere telefoons of tablets  direct worden gemeld en en op het andere moment met een vertraging. De vertraging kan enkele minuten tot wel meer als een uur zijn.  Stel de camera geeft een pushmelding om 16.00h   de 1e telefoon om 16.05h de tablet 16.30h en de 2e telefoon om 17.15h. de tijden en volgorde zijn ook hier onregelmatig.

Het maakt niet uit waar ik mij in het huis of omgeving bevindt.

De service van Klikaan Klikuit verwijst het probleem naar het modem. 

Nu heb ik een Experiabox V8 met hierachter 3 extra Experia Wifi kastjes om mijn bereik groter te maken. 

Hoe kan ik dit probleem oplossen?

icon

Beste antwoord door GJC 4 december 2019, 18:18

Dat vind ik wel erg kort door de bocht JanD!

@Teindi

Kun je op de ontvangende apparaten (telefoon/tablet) eens kijken naar de instellingen voor energiebeheer? Best mogelijk dat meldingen van apps op de achtergrond vertraagd worden door je besturingssysteem om zo energie te besparen.

Je kunt ook eens kijken of een melding wèl meteen binnenkomt op een apparaat dat op dat moment actief gebruikt wordt (en dus niet in slaapstand is). Als het dan wèl goed werkt is de kans groot dat je het in het energiebeheer moet zoeken.

Aanvullende info: vanaf Android 5+ zijn er plm. 14 categorieën (prioriteiten) voor notificaties beschikbaar voor programmamakers. Hoe je besturingssysteem omgaat met een notificatie hangt sterk af van hoe je de notificatie aanbiedt aan het systeem.

Bekijk reactie

4 reacties

Reactie ingetrokken.

Reputatie 8
Badge +11

Dat vind ik wel erg kort door de bocht JanD!

@Teindi

Kun je op de ontvangende apparaten (telefoon/tablet) eens kijken naar de instellingen voor energiebeheer? Best mogelijk dat meldingen van apps op de achtergrond vertraagd worden door je besturingssysteem om zo energie te besparen.

Je kunt ook eens kijken of een melding wèl meteen binnenkomt op een apparaat dat op dat moment actief gebruikt wordt (en dus niet in slaapstand is). Als het dan wèl goed werkt is de kans groot dat je het in het energiebeheer moet zoeken.

Aanvullende info: vanaf Android 5+ zijn er plm. 14 categorieën (prioriteiten) voor notificaties beschikbaar voor programmamakers. Hoe je besturingssysteem omgaat met een notificatie hangt sterk af van hoe je de notificatie aanbiedt aan het systeem.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Teindi, welkom hier op ons Forum. 

Ik lees dat de pushmeldingen op verschillende apparaten op verschillende tijdstippen binnenkomen. GJC heeft hier al op ingehaakt. Ik verwacht ook dat dat het is. Je kunt namelijk instellen hoe vaak een app zich mag verversen. Ik ben benieuwd of je het daar in kan vinden. Deze moeten dus altijd op direct staan voor deze app. 

Reputatie 8
Badge +11

Ben je er nog mee aan de slag geweest? Was het de oplossing?

Reageer