beantwoord

Verlengen sim only behoudt MB’s

• 22 januari 2020
  • 18 reacties
  • 360 keer bekeken

Ik heb al gezien dat je in principe bij verlenging je MB’s behoudt. Nu ben ik al erg lang abonnee (25 jaar) Dus ik weet niet exact wat als de startdatum van mijn huidige abonnement gezien wordt. Ik ga van een 5+5Gb en onbeperkt weer naar hetzelfde abonnement. Reden is dat ik hem dan voor 2 jaar vast kan zetten, en niet de inflatiecorrectie heb. Heb niet super veel vertrouwen in de toekomst met KPN. Dan zit ik in ieder geval nog 2 jaar goed.

iemand van Telfort die dit voor me kan bekijken? 

icon

Beste antwoord door Galdor68 22 januari 2020, 21:18

In Mijn Telfort hoort hoe dan ook de start datum te staan dat zal niet een datum van 25 jaar terug zijn het Telfort wat we nu kennen is sinds 15 jaar van KPN,  jij bent dan uit de begin tijd klant nog voor de O2 periode die gegevens zullen niet meer bestaan.

De laatste verlenging dat is de geldende datum die datum vind je in Mijn Telfort bij het abonnement overzicht. Als je nu 5+5 heb zal de geldende datum in 2017 of 2018 liggen. De datum dat je voor het eerst klant bent geworden is intressant maar niet van belang.

Ik ben dus benieuwd wat die start datum voor belang heeft. Als je wil verlengen kan dat nog via de app en website enkel sim only.

Of je nu na verlenging nog 24 maanden goed zit is ook afwachten je zal ook in die periode zeker 1 en mogelijk 2 keer een inflatie aanpassing krijgen.

Bekijk reactie

18 reacties

Reputatie 8
Badge +18

KPN is een betrouwbare provider en je kunt verlengen of gewoon je huidige abo behouden zodat als KPN in de toekomst je een ander abo aan wil smeren dan ben je vrij om op zeggen 

Klopt dan ben ik vrij om op te zeggen maar daar heb ik nou juist geen behoefte aan. dat ik verlengen kan daar ben ik van op de hoogte. Heb je ook een antwoord op de vraag die ik stelde?

Reputatie 8
Badge +18

Je startdatum kan alleen webcare je vertellen, als je inlogt op je mijn Telfort mobiel kun je in de verlengshop komen en ook zien wat het beste is voor jou.

In Mijn Telfort hoort hoe dan ook de start datum te staan dat zal niet een datum van 25 jaar terug zijn het Telfort wat we nu kennen is sinds 15 jaar van KPN,  jij bent dan uit de begin tijd klant nog voor de O2 periode die gegevens zullen niet meer bestaan.

De laatste verlenging dat is de geldende datum die datum vind je in Mijn Telfort bij het abonnement overzicht. Als je nu 5+5 heb zal de geldende datum in 2017 of 2018 liggen. De datum dat je voor het eerst klant bent geworden is intressant maar niet van belang.

Ik ben dus benieuwd wat die start datum voor belang heeft. Als je wil verlengen kan dat nog via de app en website enkel sim only.

Of je nu na verlenging nog 24 maanden goed zit is ook afwachten je zal ook in die periode zeker 1 en mogelijk 2 keer een inflatie aanpassing krijgen.

Mijn laatste verlenging heb ik gedaan met een opzegtermijn van een maand. Dan is mijn startdatum in 2018 geweest. Dus dan zou ik de MB’s meenemen. 

De reden om nu over te stappen is dat ik 2 jaar wil vastzetten. Dan heb ik in ieder geval zekerheid voor de komende 2 jaar. En het scheelt me 2 euro per maand. Dat op zich is niet veel maar wel 10% tov huidig tarief

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @MarkLi , in MijnTelfort kun je dat alleen nog voor SimOnly vóór 26-01-2020 regelen, bekijk het aanbod, is er iets passends bij kies daarvoor, zit er niets passends bij gewoon zo laten als het is en blijf je gewoon klant onder de Telfort-voorwaarden, ook nà 26-01-2020 bij KPN.

Als je nà 26-01-2020 iets aanpast ga je automatisch on der de KPN-voorwaarden en -prijzen vallen.

Succes.

Die twee euro zijn dan de extra kosten van het maandelijks mogen opzeggen naast een stukje inflatie dat is bij mij over 2 jaar 42 eurocent. Zoals al geschreven die laatste wijzigings datum staat in Mijn Telfort en is niet relevant.

Je neemt hoe dan ook je Mb's en Belminuten mee zolang je bij Telfort blijft wat gaf jou de indruk dat dit niet zo zou zijn? De enige reden die ik nu bedenk je hebt de datum 8 oktober 2019 gelezen dat is enkel van belang voor Telfort Compleet en dat is dan weer van belang als je een Telfort en KPN product hebt.

In het algemeen dat heb ik elders toegelicht is het vrij naief te denken dat je door met twee jaar te verlengen meer zekerheid hebt. Ook lopende contracten kunnen en mogen worden gewijzigd de trent is dat dit nauwelijks gebeurd. Het enige wat je met verlengen doet is een nieuw nul punt voor de inflatie aanpassing crëeren.

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @MarkLi, ik zie dat je geen verlengning meer hebt gedaan. Gezien we morgen samengaan met KPN is het ook niet meer mogelijk helaas. Jouw abonnement gaat zoals die is over naar KPN. Deze kun je gewoon blijven gebruiken. Deze veranderd niet.

Waarom is dat nu niet meer mogelijk, morgen gaat het om toch

Waarom is dat nu niet meer mogelijk, morgen gaat het om toch

Omdat morgen al heel dichtbij is (nog ongeveer 7 uur te gaan) we mogen blij zijn dat we tot en met gister de mogelijkheid hadden. Je hebt helaas te lang gewacht.

Digitaal tijdperk. Fijn dat dat dan ook erg aangegeven staat

Digitaal tijdperk. Fijn dat dat dan ook erg aangegeven staat

Je hebt niet helemaal ongelijk maar je had toch niet verwacht dat we tot middernacht de kans kregen? Er moet ergens een grens worden getrokken, wie echt wou en kon verlengen heeft naar mijn mening tijd genoeg gekregen. Dan moet je niet tot het laatste moment wachten.

Soms vergeet je dingen, ik heb het vrijdag overdag willen doen maar toen had  ik geen legitimatie bij de hand. Vrijdag avond hadden we een afspraak en toen heel bewust gedacht dat komt dan morgen wel. Nogmaals de 26e gaan ze om niet een dag eerder. Ik verwacht inderdaad dat dat tot vanavond 23:59 kan. Laten we eerlijk zijn tot die tijd zit ik ook gewoon bij Telfort . 

Ik had je het gegund begrijp me niet verkeerd net zoals we bijna een week of iets langer online enkel sim only konden verlengen snap ik prima dat dit niet tot de laatste minuut mogelijk zou zijn.

Ik snap je goed hoor soms kom je ergens niet aan toe.

Hoe werkt het nou met de voorwaarden. Bij Telfort had ik de verdubbelaar voor data. Nu in mijn KPN staan maar de helft van de GB’s die ik had. De voorwaarden zouden hetzelfde blijven toch?

de verdubbelaar had ik omdat mijn vrouw ook een abonnement heeft bij Telfort.

Combivoordeel heet dat zie ik net

Dat zou hetzelfde moeten zijn Mijn KPN geeft totaal 7.2 aan voor mij dat is 6 keer 1.2 ofwel 3 keer 2.4.

Reputatie 8
Badge +12

Spijtig te lezen dat je niet meer tijd hebt gevonden om het op tijd te regelen. Helaas kan daar nu niets meer aan gedaan worden. Je bent natuurlijk jouw Telfort abonnement niet helemaal kwijt. Deze blijft ook onder de naam van KPN gewoon doorlopen. Dit ook inclusief CombiVoordeel.

Reageer