beantwoord

Upgrade naar nieuwe android Kitkat OS

• 8 mei 2014
  • 6 reacties
  • 777 keer bekeken

Nog meer mensen met de [negatieve] ervaring dat de samsung galaxy s advance niet te upgraden is naar het nieuwe KITKAT O.S.
waarschijnlijk door een custom rom van telfort die de O.T.A update blokkeerd. Ook KIES geeft aan dat de update niet mogelijk is.
heeft iemand een 'legale" oplossing.

Rooten e.d.wil ik niet aan omdat telfort als provider naar mijn idee gewoon verantwoordelijk is voor een goed en up to date toestel.
[heb namelijk een lease toestel] anders wens ik deze graag omgewisseld voor een eigen toestel.
icon

Beste antwoord door Koffiemok 9 mei 2014, 07:08

Het is inderdaad niet illegaal om je toestel te rooten zolang het goed gebeurt. Mocht je toestel onverhoops naar de reparatie gaan dan zullen ze daar niet moeilijk over doen. Toestel krijgt dan weer de orginele software.

Volgens een artikel uit december 2013 stond de Samsung Galaxy Advance op de lijst van Samsung om de update naar KitKat te krijgen
Deze week is er een nieuwe lijst uitgelekt en daar is de Advance niet meer op te zien.

Ook de Galaxy SIII zal geen update naar KitKat krijgen van Samsung helaas.
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Mijn ervaring met branded ROM's is dat deze altijd achter lopen met de generieke versies. Ik weet niet of hier ook een KPN-versie van komt... maar als die er is, kun je die vermoedelijk gewoon installeren.

Het installeren van een generieke ROM over een custom ROM is niet illegaal... het vergt wel wat handigheid...
En daarna kun je gewoon meteen de generieke updates ontvangen.
Reputatie 8
Badge +16
Het installeren van een generieke ROM over een custom ROM is niet illegaal...

Ik bedoelde: Het installeren van een generieke ROM over een branded ROM is niet illegaal...

KPN deed het zelfs toen een KPN-versie van een S2 ROM een ernstige bug bleek te hebben.
Reputatie 8
Badge +15
Het is inderdaad niet illegaal om je toestel te rooten zolang het goed gebeurt. Mocht je toestel onverhoops naar de reparatie gaan dan zullen ze daar niet moeilijk over doen. Toestel krijgt dan weer de orginele software.

Volgens een artikel uit december 2013 stond de Samsung Galaxy Advance op de lijst van Samsung om de update naar KitKat te krijgen
Deze week is er een nieuwe lijst uitgelekt en daar is de Advance niet meer op te zien.

Duidelijk antwoord.[ben er niet blij mee maar toch] alleen jammer dat ik hier een forum voor nodig heb, en geen antwoord kan krijgen van telfort zelf.
Volgens samsung.nl is jelly bean wel beschikbaar, iemand tips hoe ik deze erop krijg?
Reputatie 8
Badge +15
Zie je andere topic.

Er lopen nu 2 topics die ook gaan over je toestel updaten. Dit gaat erg verwarrend worden. Lijkt me verstandig om in je andere topic daar verder op in te gaan. Ok? 🙂

Reageer