beantwoord

updates stopzetten Samsung S advance

• 21 november 2012
  • 6 reacties
  • 3812 keer bekeken

Ik heb sinds een maand een Samsung S advance..Mn phone verbruikt middenin de nacht extreem veel mb...Heb alleen whatsapp,Instagram en wordfreud geinstalleerd.Verder staan er apps die de Phone zelf al had geinstalleerd.Ik heb dus naar jullie  klantenservice gebeld en die zegt dat die mb's van updates van die apps komt.
Ze weet niet hoe je dit kan wijzigen..HELP!!!!!!!
icon

Beste antwoord door Koffiemok 21 november 2012, 20:54

@chanty
Bekend probleem ;)
Ik heb ook een Android toestel en mijn toestel gaat ook updaten terwijl ik dat niet wil, doe dit liever via de WiFi verbinding.

Tip 1: Als ik thuis ben dan zet ik de mobiele dataverbinding uit!
Samsung: Draadloos & Netwerk > Mobiele Netwerken. Pakketgegevens vink je dan uit.
Ik heb een widget op mijn startscherm waarmee ik gelijk de mobiele dataverbinding uit kan zetten. Hou je vinger ingedrukt op het scherm tot je een menu krijgt en kies dan widgets. Zoek naar een symbool met een pijl omhoog en omlaag. Bij mij heet het "gegevens aan / uit". Zorg wel voor ruimte op de startpagina om de widget te kunnen plaatsen.
Lukt dit niet dan hou je de blokkeertoets (rechtsboven aan de zijkant) enkele seconden ingedrukt. Je krijgt een venster en daar kies je voor dataverbindingen aan/uit. Het 3G symbool met pijlt omhoog/omlaag verdwijnt en de dataverbinding staat uit.

Tip 2: Als je een app download uit Google Play dan zie je op de pagina waar de echte download begint ook: Automatisch bijwerken. Deze staat altijd aangevinkt en als je die vink weg haalt zal de app niet zonder jouw toestemming updates installeren.

Er zullen ook wel apps zijn maar die weet ik zo niet maar daar kan een ander forumlid misschien wel informatie over geven 😉 .

Heb je hier wat aan? 🙂
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +15
@chanty
Bekend probleem ;)
Ik heb ook een Android toestel en mijn toestel gaat ook updaten terwijl ik dat niet wil, doe dit liever via de WiFi verbinding.

Tip 1: Als ik thuis ben dan zet ik de mobiele dataverbinding uit!
Samsung: Draadloos & Netwerk > Mobiele Netwerken. Pakketgegevens vink je dan uit.
Ik heb een widget op mijn startscherm waarmee ik gelijk de mobiele dataverbinding uit kan zetten. Hou je vinger ingedrukt op het scherm tot je een menu krijgt en kies dan widgets. Zoek naar een symbool met een pijl omhoog en omlaag. Bij mij heet het "gegevens aan / uit". Zorg wel voor ruimte op de startpagina om de widget te kunnen plaatsen.
Lukt dit niet dan hou je de blokkeertoets (rechtsboven aan de zijkant) enkele seconden ingedrukt. Je krijgt een venster en daar kies je voor dataverbindingen aan/uit. Het 3G symbool met pijlt omhoog/omlaag verdwijnt en de dataverbinding staat uit.

Tip 2: Als je een app download uit Google Play dan zie je op de pagina waar de echte download begint ook: Automatisch bijwerken. Deze staat altijd aangevinkt en als je die vink weg haalt zal de app niet zonder jouw toestemming updates installeren.

Er zullen ook wel apps zijn maar die weet ik zo niet maar daar kan een ander forumlid misschien wel informatie over geven 😉 .

Heb je hier wat aan? 🙂
Reputatie 8
Badge +17
Of, als je thuis WiFi hebt, je telefoon met de WiFi gegevens instellen. Zodra je thuis bent zal de telefoon WiFi gaan gebruiken en automatisch de dataverbinding verbreken. De downloads gaan dan via WiFi en de Internet verbinding die je thuis óók gebruikt voor de PC's en/of laptop's.
Nou dat ben ik vanaf nu dus maar gaan doen.Als ik thuis ben netwerk uit en wifi aan!Bij Playstore had ik dus ook al gekeken ,maar daar waren de automatische updates dus al uitgevinkt.Wel erg vreemd ,want daarvn zou ik denken dat dat t zou kunnen zijn.
Heb altijd een BB gehad en kwam verre van nooit aan de 500 mb.En nu?2 weken!
Reputatie 8
Badge +17
Je hoeft niet zélf WiFi aan te zetten en data uit, met Android gaat dat vanzelf.

waar je wél even op moet letten is de instelling voor Wifi slaapbeleid, je vindt die onder

"Instellingen" -> WiFi, dan "Menu"-toets (links onder naast de "Home"-toets), kies "Geavanceerd", daar zie je iets van "Slaapbeleid" staan

daar kan je kiezen dat WiFi nóóit uitgezet wordt als de telefoon in slaapstand gaat.

de precieze bewoordingen zijn met de verschillende Android versies anders, dus lees goed wát je kiest!

Je hoeft niet zélf WiFi aan te zetten en data uit, met Android gaat dat vanzelf.

waar je wél even op moet letten is de instelling voor Wifi slaapbeleid, je vindt die onder

"Instellingen" -> WiFi, dan "Menu"-toets (links onder naast de "Home"-toets), kies "Geavanceerd", daar zie je iets van "Slaapbeleid" staan

daar kan je kiezen dat WiFi nóóit uitgezet wordt als de telefoon in slaapstand gaat.

de precieze bewoordingen zijn met de verschillende Android versies anders, dus lees goed wát je kiest!

Volgens mij heb jij er wel aardig vestand van.Kan jij me dan niet vertellen wat er snachts aan mb vreet?Standaard had mn phone al apps erop staan.Heb alleen whapp,instagram en facebook erop gezet.
Heb trouwens wel net gevonden bij instellingen > automatische synchronisatie instellingen.Ik dacht laat ik dat maar eens proberen uit te vinken..
Reputatie 8
Badge +17
Instagram en Facebook kúnnen veel data genereren. Als je foto's maakt met je telefoon, en Instagram mág updaten dan zal die dat ook doen.

Je foto's worden dan automagisch naar Instagram gestuurd...

Facebook zal ook regelmatig kijken of er updates zijn.

Als je nog andere apps hebt, zoals gmail of maps of email dan kunnen die 'snacht ook gewoon blijven syncen.

kijk bij Instellingen -> over de telefoon -> batterijgebruik wélke apps allemaal actief zijn, en kijk of je van die apps het synchroniseren kan uitzetten

Reageer