beantwoord

Unlocken

• 11 september 2017
  • 17 reacties
  • 260 keer bekeken

Ik heb een Nokia 6060 prepaid die ik graag wil unlocken via de Telfort website, maar het IMEI-nummer wordt niet geaccepteerd, wat doe ik nu?
icon

Beste antwoord door Ellykaas 14 september 2017, 19:31

Even een update, met behulp van een medewerker in een KPN-winkel (waar ik mijn nieuwe smartphone had gekocht) is het uiteindelijk toch gelukt om mijn contacten over te zetten, en inderdaad met behulp van een ander oud mobieltje, simkaarten heen en weer enzovoort.....bleek voor mij toch wel hogere wiskunde.
Bekijk reactie

17 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Is het een prepaid toestel dat via Telfort gekocht is?
Heb je het goede IMEI nummer?
Ja bij Telfort gekocht en het IMEI-nummer klopt.....
Ben al in de Telfort-winkel geweest, zij keken daar op dezelfde invoer-pagina op de Telfort-website die ik thuis ook al had geprobeerd, hadden verder niets te bieden, heb al gebeld, het brengt me tot nu toe niets verder. Vond ergens op internet een unlock-code, 1 keer geprobeerd, wordt ook niet geaccepteerd ggggrrrrr........
Reputatie 8
Badge +11
Via Google zijn wel wat, in mijn ogen wazige, unlocksites te vinden. Ik zou het gerust proberen, maar als laatste redmiddel. https://www.google.nl/search?client=opera&q=nokia+6060+unlocken&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8
Voor de zekerheid, niet vervelend bedoeld: IMEI in de telefoon opgezocht en niet van een kladblaadje overgenomen?
Dank je wel. De medewerkster in de Telfort-winkel zocht (ook) het IMEI in de telefoon op, kwam er dus ook niet verder mee. Ik keek al op die unlock-site maar wat moet ik eigenlijk aanklikken bij Current Network? Telfort staat daar niet bij, KPN maar doen dan....?
Reputatie 8
Badge +11
Blijft een gok, maar is wel de beste gok.
Wacht anders nog even af. Ik zoek nog even verder en best kans dat iemand anders inhaakt met het gouden idee.
Oke, bedankt alvast!
Reputatie 8
Badge +11
Ik kom nog niet veel verder. Sticker onder de accu en *#06# bellen geven dezelfde info?

Gevoelsmatig zou ik het via deze: https://www.unlox.co.uk/order.asp?intProdID=Nokia%206060&Firmware=RH-73 proberen. Niet helemaal gratis.
Verder vond ik nog deze: http://nokia-6060.imeichangers.com waar ze wat roepen over het wijzigen van het IMEI-nummer. Ze geven alleen niet aan hoe je dat moet doen.
Op een paar fora kom ik ook wel dingen tegen, maar geen daarvan komt me echt betrouwbaar over.
Reputatie 8
Badge +17
Als je een andere SIMkaart in de telefoon stopt, werkt dat?

Het kan namelijk zijn dat het gewoon werkt... 😛
Dank jullie wel, denk dat het misschien het simpelst is om mijn contacten gewoon maar handmatig over te zetten naar de nieuwe smartphone, ben ik van alles af toch. Groetjes.
Reputatie 8
Badge +17
je kan de nokia contacten ook exporteren en daarna weer importeren in bijvorbeeld gmail-contacten...
Reputatie 8
Badge +11
Van de 6060 weet ik het niet, maar in mijn oude Nokia had ik de mogelijkheid de contacten naar de simkaart te kopiëren. Hup, kaart in het nieuwe toestel en daar de contacten kopiëren naar het geheugen.
Inmiddels heb ik mijn contacten gewoon in mijn Google-account staan. Nog handiger.
Ik ga het proberen, bedankt.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Ellykaas, is het gelukt? Ik hoor het graag!
Even een update, met behulp van een medewerker in een KPN-winkel (waar ik mijn nieuwe smartphone had gekocht) is het uiteindelijk toch gelukt om mijn contacten over te zetten, en inderdaad met behulp van een ander oud mobieltje, simkaarten heen en weer enzovoort.....bleek voor mij toch wel hogere wiskunde.
Reputatie 8
Badge +11

Reputatie 6
Badge +7
Hoi Ellykaas, bedankt voor je bericht en goed om te lezen dat het gelukt is 🙂.

Reageer