beantwoord

Uitgaande email werkt niet op de iphone

• 10 juli 2013
  • 17 reacties
  • 18599 keer bekeken

Reputatie 1
Badge +1
Hallo,

Waarschijnlijk een probleem die ergens wel wordt genoemd, maar niet geheel aan mijn vraag voldoet.

Ik krijg het maar niet voor elkaar om emails te versturen vanaf mijn iphone, ik heb als uitgaande server smtp.telfort.nl ingesteld, maar krijg bij het versturen de volgende mededeling.

E-mail versturen mislukt.

De verbinding met de uitgaande server smtp.telfort.nl is mislukt
Extra uitgaande e-mailservers kunnen worden geconfigureerd in E-mail, contacten, agenda's in instellingen

Dus waar ligt het nu aan?

Graag een reactie.

Met vriendelijke groet,
icon

Beste antwoord door pruygje 14 juli 2013, 21:34

voor wifi en 3g heb je verschillende smtp servers nodig.

Als jij er maar 1 in je systeem hebt staan kan het zijn dat verzenden van bijv WiFi niet lukt. daarom krijg je dan die foutmelding.
Als jij wel kunt verzenden via 3G, zal je toestel het mailtje alsnog verzenden als je een 3G verbinding hebt (dus als je uit de wifi dekking bent gelopen, of je wifi hebt uitgezet).

zoals Kees-Jan al aangaf kun je in een iPhone meerder smtp servers zetten.
Zorg ervoor dat je de volgende smtp servers in je toestel hebt staan:
voor wifi (van Telfort): smtp.telfort.nl
voor 3G (van Telfort): smtp.telfortmail.nl

je kunt 1 hoofdserver ingeven, kies daar voor de server die je het meest wil gebruiken (dus die voor de wifi óf die voor 3G).

suc6!
Bekijk reactie

17 reacties

Reputatie 3
Badge +1
@Popey,

Balen dat het niet lukt om e-mail berichten te versturen. Heb je deze instellingen al doorlopen en jouw toestel uit- en aangezet?

Denise
Reputatie 1
Badge +1
Ja, al die instellingen heb ik al doorlopen, maar wat ik ook doe, er gebeurt niets.

Ook heb ik al geprobeerd om de smtp.telfort.nl te vervangen doort smtp.tefortmail.nl, maar dit maakt niets uit.

imap of pop3 heeft hier volgens mij niets mee te maken, ook die heb ik om en om veranderd, maar dit geld slechts naar mijn mening voor de inkomende mail die overigens wel werkt.

Ja wat het nu wel moet zijn is voor mij een compleet raadsel, of zijn er nog andere suggesties?
Badge +2
Het moet POP3 zijn. Afhankelijk van welke telefoon je hebt, heeft het een andere naam, maar wat zeer van belang is, is dat de SSL (oftewel; aanmelding verplicht) uit staat. Extra optie; de Phonehouse heeft een zogeheten 'Geek Squad', waar je voor een paar euro je email werkend kan laten maken. Nog een optie is uiteraard de telfort klantenservice bellen, die hebben ook uiterst bekwame medewerkers die je hierbij kunnen helpen.
Reputatie 1
Badge +1
Ook al zet ik SSL uit, nog werkt het niet.

Nu krijg ik steeds dit bericht:

E-mail versturen mislukt

Er is een kopie in '' Uitgaand '' geplaatst.
De server accepteert de ontvanger xxxxxx niet. omdat de server relaying niet toestaat.

Dus wat dit nu weer betekent, ik zie inmiddels steeds minder bomen door het bos heen.
Badge +2
Dit is een andere melding dan eerst. Wellicht kan Denise je hier iets meer over vertellen (ben zelf ook erg benieuwd wat deze melding in houdt)...
Reputatie 8
Badge +17
Je kan meerdere uitgaande mailservers configureren;

neem voor beide mailserver instellingen dezelfde, het enige verschil is bij de ene gebruik je smtp.telfort.nl en de andere smtp.telfortmail.nl

of heb je soms een abonnement van een andere provider? Dan klopt de foutmelding van "omdat de server relaying niet toestaat"
Reputatie 3
Badge +1
@popey,

Ik wil graag voor je testen waar het misgaat. Ik heb dan wel jouw e-mailadres en wachtwoord nodig. Vervolgens zal ik het hier reproduceren. Eventueel kun je jouw wachtwoord tijdelijk wijzigen.
Mocht je hier gebruik van willen maken dan ontvang ik graag bovengenoemde gegevens aangevuld met jouw naw-gegegevens en 06-nummer via een privébericht.

Denise
Badge +1
@ Popey,

even een controlle vraagje: via welk netwerk maakt jouw toestel verbinding met 3G? (vodafone/t-mobile/KPN/Telfort/iets anders)
Of probeer je via wifi te verzenden? (in dat geval: welke vaste provider hebben jullie thuis?)
Reputatie 1
Badge +1
@ Popey,

even een controlle vraagje: via welk netwerk maakt jouw toestel verbinding met 3G? (vodafone/t-mobile/KPN/Telfort/iets anders)
Of probeer je via wifi te verzenden? (in dat geval: welke vaste provider hebben jullie thuis?)

Alles loopt via KPN / Telfort netwerk en alles heb ik bij Telfort afgesloten.

De mails verstuur ik via mijn eigen Wifi, maar dit zou toch niets uit mogen maken.

Overigens wat wel vreemd is dat ik gisteren een aantal test mails naar mijzelf heb verzonden met dezelfde eacties als hierboven beschreven, die ik later toch terugvond in mijn inkomende mail.

Nu toevallig zojuist weer geprobeerd, met weer diezelfde reactie van de iphone, kijken of ik het later weer terug vind in mijn mailbox, maar vreemd blijft het.
Reputatie 1
Badge +1
Zojuist mijn email gechecked, en nu lijkt mijn bericht wel te zijn verstuurd en zie ik nu terug in mijn mailbox.

Maar die melding blijft vreemd.
Badge +1

Als jij er maar 1 in je systeem hebt staan kan het zijn dat verzenden van bijv WiFi niet lukt. daarom krijg je dan die foutmelding.
Als jij wel kunt verzenden via 3G, zal je toestel het mailtje alsnog verzenden als je een 3G verbinding hebt (dus als je uit de wifi dekking bent gelopen, of je wifi hebt uitgezet).

je kunt 1 hoofdserver ingeven, kies daar voor de server die je het meest wil gebruiken (dus die voor de wifi óf die voor 3G).

suc6!
Reputatie 1
Badge +1

suc6!

Hartelijk dank voor je uitleg.

Tot op heden lijkt dit dus de oplossing te zijn.

Ik vond het al vreemd dat het bij mij niet werkte.

Groeten 🙂
Badge +1
Fijn dat het werkt!
Reputatie 1
Ik heb eenzelfde probleem.

Email versturen lukt niet over het Telfort 3G netwerk.
De server accepteert de ontvanger (mijn eigen domein naam) niet. omdat de server relaying niet toestaat.

Ontvangen lukt wel met mijn eigen domein instellingen die via het hosting bedrijf https://yourname.nl/ lopen.

Het werkt op mijn Iphone 4 niet op mijn iPhone 5 niet
smtp.telfort.nl werkt niet, smtp.telfortmail.nl werkt niet
Serverpoort 25
Gebruik SSL staat uit

Aan de service balie kregen ze hem niet aan de praat en adviseerde me alles opnieuw in te stellen.
Ook dit gaf geen resultaat.

Iemand de oplossing?
Reputatie 1
Joehoee....
Reputatie 1
Badge
Hi Zebehn,

Sorry voor de late reactie.

Ik ben benieuwd of het inmiddels al werkt met de tips dir hierboven staan? Probeer anders eens dit stappenplan: https://forum.telfort.nl/mobiel-internet-256/telfort-mobiel-uitgaande-mail-werkt-niet-51228/index1.html#post453933.

Succes! 🙂
Reputatie 1
Dank je Roos voor je bericht,
Het bovensdtaande had ik al geprobeerd, nu heb ik een nieuw account gemaakt, zoals je me voorstelt, maar helaas werkt dit ook niet, ook zou ik liever een pop account houden ipv IMAP.
In IMAP wil de iPhone mijn berichten ook niet in de prullenbak gooien.

Reageer