beantwoord

Toestelprijzen in Telfort shop bij verlenging hoger dan bij KPN shop

• 18 september 2019
  • 49 reacties
  • 104819 keer bekeken

Toon het eerste bericht
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

49 reacties

Het lijkt mij dat KPN groter kan inkopen dan Telfort en daarom altijd al lagere telefoon prijzen kon hanteren.

Of meer marge.
Als KPN hardware voor een bepaalde inkoopprijs krijgt kan ik me niet voorstellen dat KPN in de vorm van Telfort veel meer gaat betalen voor dezelfde hardware 🙂
Reputatie 8
Badge +9
Hoe de vork precies in de steel zit kan ik nog geen antwoord op geven, @n.steenstra en @Galdor68. Ik heb nog geen reactie vanuit de organisatie. Het is in ieder geval goed dat ik hierop ben geattendeerd, zodat het kan worden uitgezocht en aangepast. Ik deel het hier als ik meer weet.
Whatever! Ben klaar met dit Forum want oplossingen blijven steeds uit. Moderators hebben weinig in te brengen binnen de organisatie merk ik.
Whatever! Ben klaar met dit Forum want oplossingen blijven steeds uit. Moderators hebben weinig in te brengen binnen de organisatie merk ik.
Vind je dat gek?
Reputatie 8
Badge +9
Ik vind het jammer dat je er zo over denkt, maar deel die mening niet met je. Op het Forum worden er veel zaken opgepakt die binnen de organisatie voor positieve veranderingen zorgen of tot aanpassingen leiden. Dit kost in het ene geval soms meer tijd dan in het andere geval.
Hallo @n.steenstra. Ik ben het roerend met je eens dat die toestelprijzen zo spoedig mogelijk moeten worden aangepast en ik zie er ook echt wel de ernst van in dat de prijzen nu niet allemaal correct worden weergegeven. Vandaar ook dat ik daar direct een melding van heb gemaakt binnen de organisatie. Meer kan ik op dit moment niet doen, omdat ik niet de bevoegdheid heb om die prijzen aan te passen. Als er maandag nog geen update is, ga ik er weer achteraan.

@Natasja - Telfort We zijn een dag of 10 verder nu?
Prijzen kloppen nog steeds niet!
Al iets gehoord na je melding aan “de organisatie” ?
Bijna 3 weken geleden werd Telfort middels dit Topic gewezen op afwijkende toestelprijzen in de Telfort verlengshop.
Momenteel zijn er nog steeds rare prijzen zoals refurbished voor de prijs van een nieuwe. (iPhone 8)
Of iPhone XS max honderden euro’s duurder dan bij KPN zelfs duurder dan zijn opvolger de iPhone 11 pro max.
Echt hilarisch maar nog steeds geen reactie ?
@Natasja - Telfort Nog steeds niets gehoord? Dat meen je toch niet !
Het kan natuurlijk gebeuren dat voor een tweedehands iPhone 8 per ongeluk hetzelfde gevraagd word als een splinternieuwe iPhone 8.
Maar het is wel vreemd dat het zolang duurt voordat diegene die de prijs kan corrigeren intern bereikt kan worden?
Ondertussen betalen trouwe klanten teveel maar dit heeft kennelijk geen prioriteit!
Jullie vergeten dat jullie zonder klanten niet bestaan.
De klant is koning!
Schandalig 😞
Reputatie 8
Badge +9
Hallo @n.steenstra. Ik snap dat het lang duurt en dat ben ik met je eens, maar elke dag reacties plaatsen in dit topic gaat het proces niet versnellen. Ik heb inmiddels wel de juiste contactpersoon te pakken voor deze klacht en het wordt op dit moment uitgezocht. Als ik een update zou hebben gehad, dan had ik die hier met je gedeeld. De toestelprijzen lijken in ieder geval te kloppen, maar wat de oorzaak daarvoor is heb ik nog niet helder. Als ik een terugkoppeling heb, dan laat ik dat weten.
Prijzen lijken te kloppen?
refurbished voor dezelfde prijs als nieuw en oude model duurder dan nieuw model?

@Natasja - Telfort  Het is al bijna een maand geleden dat ik dit Topic ben gestart!

Het is onbegrijpelijk dat een moderator zolang nodig heeft om duidelijkheid binnen de organisatie te krijgen over zoiets simpels?

Iedereen ziet dat de prijzen van de toestellen in de Telfort verlengshop grotendeels exact gelijk zijn aan de prijzen van KPN.

Waarom betaal je voor enkele toestellen meer?

Volgens jou klopt dit.

Dit kan ik me niet voorstellen.

Vooral omdat je soms voor een oud model of een tweedehands model meer betaald dan voor een nieuwe.

Dat is nergens in de wereld zo!

Ook betaal je dus als je je Telfort verlengd in de KPN winkel voor de uitzonderingen een lagere prijs als in de Telfort verlengshop?!

Alles wijst erop dat iemand bewust blijkbaar sommige toestelprijzen te hoog laat staan in de verlengshop van Telfort.

Hierdoor betalen trouwe klanten teveel!

Is dit Beleid?

Graag snel duidelijkheid!

slechts een paar voorbeelden;

Apple iPhone 11 pro MAX 64GB KPN 1.152€

Apple iPhone XS MAX 64GB KPN 1.056€ en TELFORT 1.176€ (duurder dan iPhone 11 pro MAX)

Apple iPhone 8 64GB KPN 480€ en TELFORT eveneens 480€

Apple iPhone 8 64GB refurbished KPN 432€ en TELFORT 480€ (net zo duur als nieuwe iPhone 8)

Badge +13

@n.steenstra  Je vraag is helder en Natasja komt er zo snel mogelijk op terug. Zoals onze huisregels vermelden:

• “Plaats niet meer dan één topic of bericht over hetzelfde onderwerp. Eén is genoeg 🙂

@Jurgen - Telfort Heb over dit onderwerp alleen dit Topic gestart?

Begrijp ik het goed dat ik geen berichten meer mag plaatsen in dit Topic?

Mag ik wel een nieuw Topic starten over jullie “huisregels”

of over de traagheid waarin problemen opgelost worden na te zijn aangekaart op dit Forum?

Snap dat jullie bepaalde zaken uit schaamte liever niet aan de grote klok hangen omdat ze het daglicht niet kunnen verdragen.

Door in mijn Topic regelmatig te laten weten dat er nu na een maand nog steeds geen verklaring is voor de te hoge prijzen voor trouwe klanten,

kwam mijn Topic steeds weer bovenaan in meest recent actieve topics.

Dit heeft als gevolg gehad dat mijn Topic inmiddels bijna duizend keer is bekeken!

Vele klanten zijn dus gewaarschuwd en trappen nu niet meer in de te hoge prijzen in de Telfort verlengshop.

Als ze willen verlengen gaan ze nu naar de KPN winkel omdat ze daar de juiste en lagere prijs betalen.

Mijn doel is hiermee bereikt!

Nu staat mijn Topic vrij boog in de meest bekeken topics dus vanaf nu komt het wel goed.

Zal nu niets meer plaatsen en verder gaan met wachten tot er een antwoord van de “organisatie” komt :-)

Reputatie 8
Badge +9

Dag @n.steenstra. Omdat je ondanks meerdere waarschuwingen reacties blijft plaatsen met dezelfde strekking en dit in strijd is met onze huisregels, heb ik je een tijdelijke ban gegeven. Die hef ik na 7 dagen weer op. Uiteraard blijf ik ondertussen bezig met je klacht en laat ik het hier weten als ik duidelijkheid heb. 

Reputatie 8
Badge +17

@n.steenstra  Je vraag is helder en Natasja komt er zo snel mogelijk op terug. Zoals onze huisregels vermelden:

• “Plaats niet meer dan één topic of bericht over hetzelfde onderwerp. Eén is genoeg 🙂

@Jurgen - Telfort Heb over dit onderwerp alleen dit Topic gestart?

@Jurgen - Telfort : Wélk 2e topic heeft @n.steenstra  over dit onderwerp gestart?

@Natasja - Telfort : @n.steenstra verduidelijkt alleen zijn argumenten en geeft voorbeelden. Waar je notabene zélf om vroeg?

Dag@n.steenstra. Mijn excuses, allereerst, voor de late reactie hier. Je topic is me aan de aandacht ontsnapt. Als ik het goed begrijp, valt je op dat er een verschil zit in de toestelprijzen in de Telfort verlengshop en de toestelprijzen van KPN. Voor zover ik kan zien zijn beide mobiele abonnementen op dit moment nog niet verlengbaar. Ik ben daarom benieuwd waar je de toestelprijzen precies ziet staan. Krijg je die te zien, nadat je inlogt in de verlengshop? Wil je hier eens screenshots van delen? En zou je datzelfde kunnen doen voor de refurbished en nieuwe variant van de Apple iPhone 8? Het lijkt me inderdaad niet te kloppen dat die prijzen gelijk zijn. Ik doe dan ook graag navraag binnen de organisatie.

Is dat nu al een argument om een BAN te geven?

Op zo'n manier maakt webcare het forum kapot. Er zal geen klant meer op zo'n manier “geholpen” willen worden. Maar, het kan natuurlijk zijn dat dát de bedoeling is?!

Ik wordt er verdrietig van...

Sorry, maar ik vind dat Kees-Jan hier een punt heeft!

Reputatie 8
Badge +9

Dag @n.steenstra. Ik heb eindelijk meer duidelijkheid over de toestelprijzen. Mijn collega legt uit dat Apple bij de lancering van de nieuwe iPhones de prijzen van oude toestellen heeft verlaagd. De leverancier van de refurbished-toestellen heeft dat niet gedaan. Onze collega’s gaan hierover in overleg en in gesprek met de refurbished-leverancier. In de tussentijd worden de prijzen niet verder verlaagd, dus kun je het best kiezen voor een nieuw toestel.

Verder klopt het dat de toestelprijs bij KPN in sommige gevallen aantrekkelijker is dan bij Telfort, terwijl de abonnementsprijzen bij Telfort aantrekkelijker kunnen zijn dan die van KPN. Het is aan iedere klant om hierin zelf een keuze te maken. Iedere maand worden de toestelprijzen bekeken en verbeterd waar mogelijk.

@Kees-Jan, bedankt voor je feedback. Het gaat om meerdere berichten in dit topic en in dit topic die op hetzelfde neerkomen, waarvoor ik zelf de eerste waarschuwing heb gegeven en Jurgen de tweede. Om die reden zijn we overgegaan tot een tijdelijke ban. Het staat iedereen vrij om kritiek te leveren, maar meerdere berichten plaatsen die op hetzelfde neerkomen is niet toegestaan. Ik hoop dat het zo duidelijk is. :slight_smile:

Reputatie 8
Badge +8

Moet een moderator nu ook al verantwoording afleggen aan forumleden? De omgekeerde wereld.:thinking:

Reputatie 8
Badge +16

Nee hoor JanD… dat is niet de omgekeerde wereld.

Zelf heb ik ook fora gemodereerd en als moderator neem je soms impopulaire en ingrijpende beslissingen. En dan is het prettig als een moderator ook verantwoording aflegt (uitleg geeft) aan de community. Want een forum bestaat niet alleen uit moderators… maar vooral ook uit forumleden die zorgen dat het forum een levendige community wordt.

[Edit]

En uitleg door een moderator is vooral handig als er willekeur in het spel lijkt. Zo wordt bijvoorbeeld een ander niet aangesproken die al weken lang post over zijn lijnsnelheid en een verwachte upgrade van zijn lijn.

Badge +13

Deze discussie draagt niet bij aan het topic, dus gaat ook niet verder door. Anders moeten we het topic helaas sluiten.

• Plaats in een vraagtopic alleen berichten die een constructieve bijdrage leveren.

Huisregels & Tips

Reputatie 8
Badge +17

Deze discussie draagt niet bij aan het topic, dus gaat ook niet verder door. Anders moeten we het topic helaas sluiten.

• Plaats in een vraagtopic alleen berichten die een constructieve bijdrage leveren.

Huisregels & Tips

@Jurgen - Telfort : er is geen discussie mogelijk, want de TS van dit topic heeft z'n "antwoord” gehad en hij heeft sowieso nog een BAN van 6 dagen…