beantwoord

Toestelprijzen in Telfort shop bij verlenging hoger dan bij KPN shop

• 18 september 2019
  • 49 reacties
  • 104837 keer bekeken

Las dat je je Telfort simonly ook kunt verlengen naar een Telfort met toestel in de KPN winkels.
Rekenen ze dan de goedkope KPN toestel prijzen of de Telfort prijzen welke vaak 20% tot 30% hoger liggen?
iPhone 8 plus 64gb bij KPN 600€ en bij Telfort 744€
iPhone 8 64 gb bij KPN 480€ en bij Telfort 624€

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.
icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 17 oktober 2019, 16:07

Dag @n.steenstra. Ik heb eindelijk meer duidelijkheid over de toestelprijzen. Mijn collega legt uit dat Apple bij de lancering van de nieuwe iPhones de prijzen van oude toestellen heeft verlaagd. De leverancier van de refurbished-toestellen heeft dat niet gedaan. Onze collega’s gaan hierover in overleg en in gesprek met de refurbished-leverancier. In de tussentijd worden de prijzen niet verder verlaagd, dus kun je het best kiezen voor een nieuw toestel.

Verder klopt het dat de toestelprijs bij KPN in sommige gevallen aantrekkelijker is dan bij Telfort, terwijl de abonnementsprijzen bij Telfort aantrekkelijker kunnen zijn dan die van KPN. Het is aan iedere klant om hierin zelf een keuze te maken. Iedere maand worden de toestelprijzen bekeken en verbeterd waar mogelijk.

@Kees-Jan, bedankt voor je feedback. Het gaat om meerdere berichten in dit topic en in dit topic die op hetzelfde neerkomen, waarvoor ik zelf de eerste waarschuwing heb gegeven en Jurgen de tweede. Om die reden zijn we overgegaan tot een tijdelijke ban. Het staat iedereen vrij om kritiek te leveren, maar meerdere berichten plaatsen die op hetzelfde neerkomen is niet toegestaan. Ik hoop dat het zo duidelijk is. :slight_smile:

Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

49 reacties

Heb je ook de prijzen van de verschillende pakketten (KPN t.o.v. Telfort) vergeleken?
En je kan ook Telfort verlengen, ook met toestel, via bv Belsimpel.
De gekozen abonnement heeft geen invloed op de totaal verkoop prijs van een toestel. Die prijs ligt voor diverse toestellen bij Telfort hoger.

Het maand bedrag heb je zelf in de hand bundel prijs en variabele toestel kosten hoe minder je zelf in een keer betaald hoe hoger het maand bedrag.

De genoemde bedragen zijn zover ik weet de pure toestel prijzen.

Simonly verlengen bij Telfort is het meest voordelig op dit moment.
Belsimpel zitten de toestel prijzen er tussen in 654€ en 523€.
De vraag is nog steeds welke prijs rekent de KPN winkel als je je Telfort simonly verlengd naar een Telfort abonnement met toestel?
Als je online verlengt lijk je heel veel duurder uit te zijn dan als je naar een KPN winkel gaat voor dezelfde verlenging!
Belsimpel zitten de toestel prijzen er tussen in 654€ en 523€.
De vraag is nog steeds welke prijs rekent de KPN winkel als je je Telfort simonly verlengd naar een Telfort abonnement met toestel?

Of je in een KPN winkel een Telfort abonnement verlengt met toestel zal voor de prijs van dat toestel niks uitmaken. Je verlengt neem ik aan met alle daaraan verbonden Telfort prijzen. Dan zal je in de KPN winkel het toestel los moeten kopen en als sim-only verlengen.

Als je online verlengt lijk je heel veel duurder uit te zijn dan als je naar een KPN winkel gaat voor dezelfde verlenging!
Ben je al in de winkel geweest of is dit op een andere informatie bron gebaseerd?
Meeste prijzen zijn inmiddels aangepast 🙂

Refurbished Apple iPhone 8 64GB Spacegrijs 480€

Apple iPhone 8 64BG Spacegrijs 480€

Vreemd dat een gebruikt en opgelapt toestel dezelfde prijs heeft als een nieuw toestel!

Dag of vijf had ik al een Topic waarin ik de verschillen in prijs met de KPN shop meldde.
Kort daarop kwam de iPhone 11 in de shop en zijn de meeste prijzen weer gelijkgetrokken (verlagingen van 20% tot 30%) met de KPN shop maar helaas staan er nog fouten in!

Beste is in de KPN winkel je Telfort te verlengen dan krijg je de actuele lagere prijs van KPN of in de gaten houden of/wanneer Telfort de prijzen weer update!

Admin: nieuwe topic samengevoegd met je al bestaande topic hierover
Reputatie 8
Badge +9
Dag @n.steenstra. Mijn excuses, allereerst, voor de late reactie hier. Je topic is me aan de aandacht ontsnapt. Als ik het goed begrijp, valt je op dat er een verschil zit in de toestelprijzen in de Telfort verlengshop en de toestelprijzen van KPN. Voor zover ik kan zien zijn beide mobiele abonnementen op dit moment nog niet verlengbaar. Ik ben daarom benieuwd waar je de toestelprijzen precies ziet staan. Krijg je die te zien, nadat je inlogt in de verlengshop? Wil je hier eens screenshots van delen? En zou je datzelfde kunnen doen voor de refurbished en nieuwe variant van de Apple iPhone 8? Het lijkt me inderdaad niet te kloppen dat die prijzen gelijk zijn. Ik doe dan ook graag navraag binnen de organisatie.
Dag @n.steenstra. Mijn excuses, allereerst, voor de late reactie hier. Je topic is me aan de aandacht ontsnapt. Als ik het goed begrijp, valt je op dat er een verschil zit in de toestelprijzen in de Telfort verlengshop en de toestelprijzen van KPN. Voor zover ik kan zien zijn beide mobiele abonnementen op dit moment nog niet verlengbaar. Ik ben daarom benieuwd waar je de toestelprijzen precies ziet staan. Krijg je die te zien, nadat je inlogt in de verlengshop? Wil je hier eens screenshots van delen? En zou je datzelfde kunnen doen voor de refurbished en nieuwe variant van de Apple iPhone 8? Het lijkt me inderdaad niet te kloppen dat die prijzen gelijk zijn. Ik doe dan ook graag navraag binnen de organisatie.

De toestelprijzen in de verlengshop kloppen idd. niet.
Vraag maar even aan een van je collega’s als je niet zelf in de verlengshop kunt kijken dan zie je wat ik bedoel!
Iedereen met een simonly abonnement ouder dan drie maanden kan erin.
Je kunt nl. simonly na drie maanden verlengen naar een abonnement met toestel.
Reputatie 8
Badge +9
Hallo @n.steenstra. Het aanbod dat jij in de verlengshop ziet, is een persoonlijk aanbod. Met die reden vroeg ik je screenshots te sturen van de toestelprijzen die jij ziet in de verlengshop. Ik heb het hier namelijk bij een collega gecontroleerd en die ziet exact dezelfde toestelprijzen als die bij KPN worden gehanteerd, dus de Apple iPhone 8 64GB voor € 480,- en de Apple iPhone 8 Plus 64GB voor € 600. Zou je daarom toch screenshots willen sturen? Ik zie inderdaad wel dat de toestelprijs voor een refurbished en een nieuwe iPhone 8 gelijk is. Daarvan heb ik een melding gemaakt binnen de organisatie.

@Natasja - Telfort

Meeste prijzen zijn inmiddels aangepast :-)
@Natasja - Telfort
Zoals je kunt zien eerder in dit Topic schreef ik dat de meeste prijzen inmiddels aangepast zijn :-)
De prijzen van de Telfort-verlengshop zijn onlangs grotendeels aangepast naar de KPN-prijzen na de invoering van de iPhone 11.
Niet alle prijzen zijn nog geupdate!
De iPhone 8 64GB is geupdate naar 480€
De iPhone 8 64GB refurbished staat ook nog op 480€ (bij KPN nu ook weer gek genoeg)
Prijzen moeten aangepast worden!

Apple iPhone XS Max 64GB Space Grey KPN €1.056

Apple iPhone Xs Max 64GB Spacegrijs TELFORT €1.176

120€ verschil @Natasja - Telfort
Totale Toestelprijzen zijn voor iedereen gelijk ongeacht abonnement!
Alleen kloppen de prijzen soms niet zie iPhone 8 met 64GB nieuw en tweedehands zijn beide 480€.
Ook zijn de Telfort prijzen na een prijsdaling bij KPN niet altijd meer actueel en soms worden ze helemaal vergeten aan te passen zie iPhone XS Max 64GB.
Bij KPN van 1.176€ naar 1.056€
Bij Telfort nog steeds 1.176€ dus 120€ duurder!
Deze twee toestellen vielen me op maar er zijn er ongetwijfeld veel meer.
Bij KPN is altijd goedkoper want Telfort moet achteraf handmatig worden aangepast denk ik aangezien er fouten optreden 😉
Reputatie 8
Badge +9
Ah, kijk. Dat berichtje was me even ontgaan. In ieder geval ontzettend fijn dat je zo scherp bent op de toestelprijzen in de verlengshop. Ik heb ook gemeld dat de prijs van de iPhone XS Max niet correct is met daarbij het verzoek om de toestelprijzen te controleren en waar nodig aan te passen. 🙂

Admin: bericht bewerkt.
Ah, kijk. Dat berichtje was me even ontgaan. In ieder geval ontzettend fijn dat je zo scherp bent op de toestelprijzen in de verlengshop. Ik heb ook gemeld dat de prijs van de iPhone XS niet correct is met daarbij het verzoek om de toestelprijzen te controleren en waar nodig aan te passen. 🙂

@Natasja - Telfort

Volgens mij ben ik niet scherp hoor!
Iedereen is gewoon vrij nonchalant tegenwoordig ;-)
Beter om de toestelprijzen in de Telfort-verlengshop automatisch te koppelen aan de KPN-shop toestelprijzen, zo voorkom je in de toekomst alle fouten.
Of het over laten aan een “scherpe” medewerker ! (als die nog bestaan)
Op dit moment betalen mensen dus door fouten van een Telfort medewerker teveel voor hun toestel !
Ben dit Topic gestart omdat ik 1 van die mensen ben.
Toen ik de in mijn geval 48€ die ik door deze fout van Telfort teveel zou betalen terugvroeg was er volgens Telfort slechts 1 mogelijkheid.
Mijn toestel terugsturen en dan weer opnieuw bestellen als de prijs gecorrigeerd was.
Prijs is inmiddels gecorrigeerd en toestel is inmiddels ook geretourneerd maar ik heb nog niet de behoefte gevoeld om opnieuw te bestellen omdat ik nu bezig ben allerlei foute facturen te laten corrigeren welke de retourneringen van mijn toestel tot gevolg heeft gehad.

Zeer klantonvriendelijkheid allemaal!
Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan lijkt de slogan van Telfort 😉
@Natasja - Telfort Jammer dat de te hoge en incorrecte prijzen van de toestellen in de Telfort-verlengshop niet snel worden gecorrigeerd :-(
Trouwe Telfort klanten zijn nu de dupe !
Omdat er gewoon mensen liggen te slapen.
WAKKER WORDEN
Hier dreigt het ook weer mis te gaan;
https://forum.telfort.nl/mobiele-telefoon-332/toestel-niet-op-voorraad-bij-verlenging-84330

Naast de iPhone 8 64GB refurbished,de iPhone XS Max 64GB en de Samsung Galaxy S9 kloppen er vast heel veel prijzen nog niet in de Telfort-verlengshop !
Automatiseren of oplettend personeel aannemen.
Trouwe klanten betalen nu teveel!!
Reputatie 8
Badge +9
Hallo @n.steenstra. Ik ben het roerend met je eens dat die toestelprijzen zo spoedig mogelijk moeten worden aangepast en ik zie er ook echt wel de ernst van in dat de prijzen nu niet allemaal correct worden weergegeven. Vandaar ook dat ik daar direct een melding van heb gemaakt binnen de organisatie. Meer kan ik op dit moment niet doen, omdat ik niet de bevoegdheid heb om die prijzen aan te passen. Als er maandag nog geen update is, ga ik er weer achteraan.

Je hebt op dit moment meerdere topics lopen. Dit topic gaat over het niet kloppen van de prijzen in de verlengshop. Om ervoor te zorgen dat de boel niet door elkaar gaan lopen, wil ik je vragen om hier alleen zaken te delen die daar betrekking op hebben.
Hallo @n.steenstra.
Je hebt op dit moment meerdere topics lopen. Dit topic gaat over het niet kloppen van de prijzen in de verlengshop. Om ervoor te zorgen dat de boel niet door elkaar gaan lopen, wil ik je vragen om hier alleen zaken te delen die daar betrekking op hebben.

Hoi @Natasja - Telfort Dit Topic heb ik inderdaad gestart omdat de prijzen in de verlengshop niet kloppen.
Volgens mij heb ik in dit Topic ook alleen zaken gedeeld die daar betrekking op hebben?
Dat prijs verschil van toestellen tussen KPN en Telfort is er bij mijn weten altijd geweest dat is heus geen fout. Dat zal nu vanwege het samengaan pas opvallen door de verlengoptie via Telfort te vergelijken met een nieuw abonnement bij KPN.
@Galdor68 Telfort is altijd goedkoper geweest dan KPN toch?
Nu heeft Telfort steeds exact dezelfde prijs als KPN.
Alleen wanneer de KPN prijs verlaagd word, duurt het soms weken voordat de Telfort prijzen weer gelijkgesteld worden.
En als ze dan weer gelijkgesteld zijn, zijn er soms prijzen vergeten.
Waardoor een refurbished toestel ineens net zo duur is als een nieuwe.
Met de data en belbundels wel daarmee is Telfort nog steeds iets lager geprijsd.

Hier gaat het over de prijzen van een telefoon zelf weet ik dat niet of de toestel prijzen altijd gelijk lagen. Ik heb daar nooit op gelet, ik koop al jaren zelf een telefoon bij de goedkoopste leverancier.

Het lijkt mij dat KPN groter kan inkopen dan Telfort en daarom altijd al lagere telefoon prijzen kon hanteren. Alleen als er gezamenlijk wordt ingekocht en met door de fabrikant vastgestelde prijzen zal het gelijk zijn. De smartpakker van KPN de samsung s9 zal bij Telfort vermoedelijk ook nog steeds duurder zijn.

Even gekeken geen smartpakker meer de Galaxy S9 zwart KPN prijs €432.00( €72,00 korting)
Telfort prijs €480,00?

Huawei p30 pro KPN en Telfort prijs €648
Nokia 9 pureview KPN prijs €552,00 daar loopt Telfort ook gelijk mee.
Kortom foutje met de S9 of bewust zeg het maar.
@Galdor68 Wat de beweegredenen zijn van Telfort kom je toch nooit achter.
Maar geld is vaak de motivator.
Kan zijn dat er van een bepaald toestel nog bestellingen lopen of nog geannuleerd kunnen worden,
dan wachten ze nog even met de prijsaanpassing vermoed ik.