beantwoord

Toestel krediet vervroegd afgelost met Ideal, ook op factuur

• 28 mei 2019
  • 7 reacties
  • 193 keer bekeken

Ik heb mijn toestelkrediet vervroegd afgelost en via de Ideallink betaald. Nu krijg ik de factuur deze maand en staat het openstaande toestelkrediet bedrag er op.
Dit zou betekenen dat ik dan 2 x het toestelkrediet betaal.
Hoe krijg ik dit aangepast?
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 29 mei 2019, 09:00

Goedemorgen, daar ben ik weer. Ik heb even navraag gedaan bij de Financiële afdeling. Ze zien inderdaad dat het toestel bedrag al betaald is. Toch staat deze nog op de factuur, ik kan je zeggen dat dat klopt. Echter omdat het toestel bedrag al betaald is zal niet het volledige bedrag geïncasseerd worden. Dit betekent dus dat het resterende bedrag van het toestel in mindering wordt gebracht van het totaal bedrag. Je hoeft het dus niet dubbel te betalen.

Waar ik nog even op gewezen werd is dat de factuur van april nog niet is voldaan. Dit is gekomen door een wijziging in het systeem nadat je de aflossing van het toestel hebt aangevraagd. Zou je deze ook nog willen betalen. Op deze pagina lees je hoe je dat kan doen.
Bekijk reactie

7 reacties

Hallo @Fluitenkruid ,
dan hebben jouw Ideal-betaling en de aanmaak van de factuur elkaar net gekruist.
Met de eerstvolgende factuur zal het eventueel teveel betaalde weer verrekend worden.
? Met 30 dagen tussen de factuur & ideal betaling is er geen sprake van "net gekruist".
Het is dan ook geen antwoord op mijn vraag.
Reputatie 8
Badge +12
Hoi @Fluitenkruid, wat goed dat je ons Forum hebt gevonden. Ik lees dat je jouw toestel al hebt afbetaald, toch staat deze nog op de factuur. Ik snap ook heel goed dat je deze niet dubbel wil betalen.

Ik heb dan ook even meegekeken. Ik zie dat je het vorige maand hebt afgelost. Ik zie ook dat het verwerkt is in het systeem. Wel gek dat het nogmaals op de factuur staat. Ik durf zo niet te zeggen hoe dat kan. Ik ga dit morgen even verder uitzoeken en dan kom ik er bij je op terug.
Hallo Bart,

Alvast bedankt, ik zie een oplossing graag tegemoet.
Reputatie 8
Badge +12
Goedemorgen, daar ben ik weer. Ik heb even navraag gedaan bij de Financiële afdeling. Ze zien inderdaad dat het toestel bedrag al betaald is. Toch staat deze nog op de factuur, ik kan je zeggen dat dat klopt. Echter omdat het toestel bedrag al betaald is zal niet het volledige bedrag geïncasseerd worden. Dit betekent dus dat het resterende bedrag van het toestel in mindering wordt gebracht van het totaal bedrag. Je hoeft het dus niet dubbel te betalen.

Waar ik nog even op gewezen werd is dat de factuur van april nog niet is voldaan. Dit is gekomen door een wijziging in het systeem nadat je de aflossing van het toestel hebt aangevraagd. Zou je deze ook nog willen betalen. Op deze pagina lees je hoe je dat kan doen.
Ok, bedankt. Ik heb geen factuur (met Ideallink) via mail voorbij zien komen. Maar inmiddels handmatig overgeboekt.
Reputatie 8
Badge +12
Graag gedaan. Nu je deze handmatig betaald hebt, komt het helemaal goed.

Mocht je nog ander vragen krijgen, dan zien we je graag weer verschijnen op het Forum.

Reageer