vraag

tethering werkt niet op mijn mobiele telefoon

• 24 oktober 2017
  • 16 reacties
  • 2184 keer bekeken

Op mijn telefoon werkt tethering niet. Krijg wel wifi verbinding, echter geen internet. Dit terwijl het internet via de sim card wel gewoon werkt. De telefoon werkt wel prima, want ik heb het geprobeerd met een sim card van een andere provider. Dat werkt wel prima. Lijkt er verdacht veel op dat ze geen tethering willen.
Heb zojuist met iemand gechat op de klantenservice, maar die kan niet helpen. Zij ondersteunen tethering niet zegt hij. Wel een ontmoedigingsbeleid op deze manier. Gelukkig lopen al mijn abonnementen en vast internet binnenkort af.Kan ik mij alvast gaan oriënteren. Hij gaf me zelfs aan hoe het abonnement te beëindigen was, moet niet gekker worden toch?

Hebben meer mensen hier ervaring mee en een oplossing, dan hoor ik het graag..

16 reacties

Je bedoeld USB en of Bluetooth tethering? Dat werkt via mijn samsung xcover3 prima, hoewel ik toch voor Mobiele hotspot kies via tethering kunnen sommige apps inderdaad geen verbinding met het internet krijgen. Dat ligt aan die apps niet aan de provider of de telefoon.
Op mijn Android telefoon en de Iphone van mijn vrouw werkt het prima.
Heb je al bij de toestelhulp van je toestel gekeken?

https://onlysim.nl/tips/wifi-hotspot-instellen

Uit 2012:
https://www.bellen.com/nieuws/tethering-mag-bij-kpn-telfort-hi-en-mtv-mobile
Tethering met behulp van wifi bedoel ik.
Ik hoef niet in het toestel te zoeken, want dat werkt prima. Het probleem ligt bij Telfort.
Met een andere sim card werkt het gewoon wel. Alleen de sim card van Telfort niet.
Wel internet op mijn telefoon, maar niet van de telefoon naar laptop.
Dat heet in mijn toestel mobiele hotspot dat is zover ik weet toch iets anders dan tethering.
Hoe pas je de tethering toe, wil je met een ander apparaat via je mobieltje het internet op via de databundel? Of wil je met een extern apparaat via de wifi van je telefoon verbinding maken met het internet?

Ik had in de vakantie mijn tablet via tethering verbonden maar wat ik al schreef enkele apps wouden niet verbinden. Via wifi hotspot ging het wel.
Klopt Galdor68, ik bedoel mobiele hotspot. En dat werkt prima. Echter geen doorgifte van internet.
Wellicht dat iemand van Webcare hier iets zinnigs over kan melden het zou moeten werken.
Vind je laptop wel de op je telefoon ingestelde wifi hotspot?
Kan die laptop wel op internet via de wifi van je modem?
Van mij ook nog een vraag gaat het om een gewoon abonnement of prepay?
Reputatie 8
Badge +9
Thetering is gewoon toegestaan. De providers mogen dit niet blokeren.

@TonnydeVaanWil je eens aangeven wat er ingesteld staat bij toegangspunt van Telfort in het toestel?
En welk merk/type toestel je gebruikt.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Tonny, welkom op het forum. Ik begrijp dat tethering niet werkt op je telefoon. Tethering is toegestaan door Telfort. Ik krijg daardoor een vermoeden dat het samenhangt met je toestelinstellingen. Soms wil een toestel aparte APN instellingen hebben voor tethering. Om je zo goed mogelijk te helpen bij je vraag, wil ik graag weten welk
toestel je gebruikt. Ook wil ik je vragen om de vraag van Koffiemok te beantwoorden. Als laatste kan je nog een kruisvergelijking maken door met een andere apparaat(telefoon of laptop) de hotspot te testen. Ben benieuwd of je daarmee wel internet hebt via de hotspot.

Wil je eens aangeven wat er ingesteld staat bij toegangspunt van Telfort in het toestel?

Koffiemok, Galdor en nelly. Super hoe jullie meedenken! 🙂
Telefoon is een LG Nexus 5X.
Het werkt met een andere sim card wel gewoon. Heb de afgelopen tijd verschillende simcards in Thailand en Myanmar gebruikt. Pas nog in Spanje een simcard van vodafoon. Werkt allemaal prima.
Met Telfort krijg ik gewoon ook verbinding via wifi, maar geen internet......Terwijl de dataverbinding op de telefoon wel gewoon goed werkt.
@Koffiemok de wifispot instellingen zijn: Beveiliging WPA2PSK
en 2,4 GHz Frequentieband
Het betreft een abonnement en de laptop vind gewoon de wifi van de telefoon en maakt ook gewoon verbinding. Alleen nogmaals,, alles werkt behalve internet...
Reputatie 8
Badge +9
@TonnydeVaan Dat het met een andere simkaart wel werkt zal waarschijnlijk komen doordat daar wel de juiste APN instellingen in staan.

LG Nexus 5X > Instellingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten. Daar staat ook de APN van Telfort tussen. Tik daar 1x op en je ziet een overzicht met instellingen. Wil je de instellingen die daar staan hier plaatsen.
@Koffiemok
Daar staan een hele reeks instellingen. Zou je misschien de juiste kunnen zeggen?
Reputatie 8
Badge +9
Klopt. Van APN tot einde. De fout kan in 1 van de instellingen zitten. Dus een kort overzicht is voor ons wel handig.
Of controleer zelf de instellingen via toestelhulp . Kies LG > Nexus 5X > Internet > handmatig instellen.

edit: zie link van Wieger
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Tonny, kan je inderdaad nog de APN instellingen doorgeven. Op onze toestelhulp heb je de juiste APN instellingen van je LG Nexus 5X. Mogelijk als je deze aanpast, dat je dan wel gebruik kan maken van tethering. 🙂

Reageer