beantwoord

Telfort ITV Android 4.0.3, de app werkt niet op TAB-PROTAB2XXL.

• 6 augustus 2012
  • 34 reacties
  • 11692 keer bekeken

Hallo,

Sinds enige tijd gebruik ik een Android 4.0.3 Tablet, TAB-PROTAB2XXL.
Kernel-versie 3.0.8 android3@linux#94.

Sinds vorige week is Telfort interactieve TV opgeleverd, via de laptop kijken gaat goed, maar ik kan geen APP downloaden van Telfort, hij zegt dat de Android versie van de tablet niet compatibel is, terwijl het zou moeten werken vanaf 3.1 toch?

Doe ik iets verrkeerd?

Alvast dank.
icon

Beste antwoord door Wieger DB 27 september 2017, 20:23

Binnen de Android tablets is een groot verschil qua modellen en hardware. Niet ieder model werkt door deze verschillen goed met de ITV app van Telfort. Wij doen ons best om zoveel mogelijk tablets in de ondersteuning mee te nemen. Jammer genoeg kunnen wij geen harde garantie leveren dat de ITV online app op iedere tablet werkt.
Bekijk reactie

34 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Beste ejvl,

Ik ben voor u aan het navragen waarom uw tablet niet compatibel is, ik kom hierop terug.

Henk
Beste ejvl,

Ik ben voor u aan het navragen waarom uw tablet niet compatibel is, ik kom hierop terug.

Henk

Bedankt alvast voor de moeite.
Badge +1
Beste ejvl,

Henk

(drie weken later) Denk dat het het niet mogelijk is 😞
Badge
Natuurlijk is dat niet mogelijk zolang er geen silverlight is voor android
Badge +2
Natuurlijk is dat niet mogelijk zolang er geen silverlight is voor android

Beetje vreemd dan dat mijn mijn tablet (Samsung tab 2, 10.1) wel werkt met de Telfort app.
Welliswaar versie 4, maar het blijft toch android.
Badge +1
Ik heb hier de officiele Telfort ITV Online app geinstalleerd staan op mijn telefoon een Samsung Galaxy S3 Android 4.0.4 en doet het perfect.
Ik kon de app wel downloaden op mijn Android box (ook Android 4.nogwat), maar als ik een zender kies dan roept hij "Onverwachte fout, bla bla bla, neem contact op met de klantenservice". Waarom werkt 't niet Telfort? En wanneer gaat het wel werken? 😞
Badge
Beste ejvl,

Henk

Misschien kan Henk ook even vragen waarom de Cube U30GT met android 4.1.1 ook geen iTV kan ontvangen?
En doe dan gelijk ook even navraag naar de Allwinner A10 1.0GHZ Android 4.0 PC.
Badge
De grap is dat de app het één middag perfect heeft gedaan op mijn android 4.1.1 
Echt vlekkeloos, ik was helemaal tevreden. 
Mooi scherp beeld, snel overschakelen van het enen naar het andere kanaal etc etcf. Het kon niet op!

Eerdere pogingen liepen steeds op niets uit,  zoals nu ook weer! 
Het leek erop alsof een programmeur even -per ongeluk- mijn tablet het signaal doorgegeven heeft en daarna vliegensvlug weer heeft afgesloten.
Zou zoites kunnen?

Overigens, mijn zusje die een poosje geleden op bezoek was en DE Samsung Galaxy bezit, kreeg evenmin het beloofde tv signaal via aanhaken op mijn wifi..
Het enige dat klantenservice keer op keer weet aan te bevelen is: app weggooien en opnieuw installeren. Dat heb ik inmiddels al 3x gedaan en nog styeeds helemaal niets!

Fijn, hoor! iTV op je tablet! No way, nergens!
En de Nexus 7 tablet. Ik kan echt geen itv ontvangen op mijn tablet. Wordt dat opgelost?
eerst was volgens kpn de smoes dat gingerbread de oorzaak was, vanaf 3.0 zou alles verholpen worden, kennelijk is dat niet het geval, ik vind het nu wel tijd worden voor een verklaring,

wie bij telfort is precies verantwoordelijk voor android ondersteuning, hoeveel mensen worden binnen telfort aangestuurd om de apps te bouwen en waarom is de ondersteuning zo slecht? en de voorlichting zo mager? wanneer kunnen alle A merken probleemloos werken met telfort, en hoelang duurt het voordat ook de gangbare B merken geschikt zijn voor telfort diensten, dan het belangrijkste, wat zijn precies de hardware eisen?, buildprop eisen?, benodigde APK's? etc. ? 

wat ik wel weet is dat veel B merken ongeldige imei nummers of, afwijkende talen of buildprop, en SDK build draaien, maar dat is een kwestie van minder sticte targeting instellingen aan de kant van kpn/telfort , maar dannog kan de app soms maar half werken en vastlopen, dus de broncode van de app is ook niet optimaal geprogrameerd. 

als er een vastloper of device niet werkt, waar worden deze klachten centraal verwerkt ? het zou handig zijn als er een apparte app (die kan ook crashlog en device info automatisch verzamelen) of webpagina zou zijn waar je android problemen kan melden.
Bedankt in ieder geval voor de suggestie van waar het mogelijk fout zou kunnen gaan. Ik heb inmiddels een klacht hierover naar Radar gestuurd, ik raad anderen aan hetzelfde te doen.
Badge +2
App is geschikt voor de samsung tab 10.1 wat de app ook aangeeft bij het openen.
Andwoord is dus niet zo gek moeilijk, de hardware anders dan samsung is niet geschikt voor de app.
Hoe duur je tablet ook is en welke versie je gebruikt van android, dat maakt dan niets uit als de software niet met de hardware overweg kan.
Maar een Samsung tab 10.1 aanschaffen is niet echt mijn gewenste oplossing. 😛 Beter gaan KPN/Telfort eens wat app-developers achter de vodden aanzitten.
Badge
App is geschikt voor de samsung tab 10.1 wat de app ook aangeeft bij het openen.
Andwoord is dus niet zo gek moeilijk, de hardware anders dan samsung is niet geschikt voor de app.
Hoe duur je tablet ook is en welke versie je gebruikt van android, dat maakt dan niets uit als de software niet met de hardware overweg kan.

Even googelen op telftort itv en .apk . Op mijn Nexus 7 draait de Samsung app met wat schoonheidsfoutjes (van portrait naar landscape draaien crasht de app; niet alle tekst wordt helemaal goe getoond), maar verder draait de app niet slecht.

Dessalniettemin is het beter om niet afhankelijk te zijn met je hardware en apps van Telfort en KPN. Vandaag werkt iets, de volgende dag kan het zomaar niet meer werken (of opeens 5 euro per maand extra kosten).
Een apk downloaden is toch meer iets voor als je de app niet uit de Playstore kan krijgen? Ik heb de app daar wel kunnen downloaden, krijg enkel foutmeldingen en geen itv. En je hebt helemaal gelijk, je kan beter niet afhankelijk zijn met je hardware van Telfort/KPN, maar je krijgt wel de neiging een iPad of laptop te kopen om maar van het gezeik af te zijn. -_-' 
Reputatie 8
Badge +17
In de playstore is het mogelijk te filteren op device, dus de developers kunnen per device aangeven of een app geschikt is voor het type device waar de playstore op draait.

Als er devices zijn waarvoor de app niet geschikt is, zou je die app niet moeten zien (op het device) of als je via de browser inlogd op de playstore, krijg je een waarschuwing dat de betreffende app niet geschikt is voor het device waar je op wil installeren.

Als je de app wél ziet in de playstore, op het device zelf, mag je ervan uitgaan dat de app geschikt is en dat er dan support geleverd wordt.

app's worden meestal alleen ter download aangeboden als een developer niet de developers-fee aan google wíl betalen ($25) om app's in de playstore aan te mogen bieden.

Ik zie op mijn Galaxy S1 óók de "Online TV" app en mag er daarom van uitgaan dat de app geschikt is voor mijn device; als deze niet naar behoren werkt, zou er support voor geregeld zijn...

Ik zie overigens bij de recenties van de app dat de app ook werkt op een Galaxy S2. Dus dat is niet alléén op een Samsung tablet!

Inderdaad erg vreemd dat er nergens vermeld wordt dat het alleen op een samsung zou werken. Heb vanavond een tablet voor mijn schoonouders gekocht voor hun itv helaas werkt dus voor geen meter.

Heb wel even getest, heb zelf een p1000 7inch en na een heleboel werk werkt het hier prima op, heb zelf ook een chinese telefoon van 100 euro met android 4.0.3 en hier werkt het ook prima op. Maar de tablet met 4.0.3 die ik bij BCC koop krijg ik ineens de melding dat het alleen voor de samsung 10.1 is en dat er niks gegarandeerd word. Waarom kreeg ik die melding niet op mijn cheap ass telefoon of mijn andere tablet.?????????????

Foei TELFORT jullie jagen mensen op kosten deze kopen wat en het werkt nog geeneens. Waar valt makkelijk terug te vinden op welke tablets het wel werkt??????????????????????

dit is bijna fraudulues en ik ben eigenlijk ook geneigd om hier een nette brief naar een paar instanties te sturen.
Badge +2

Ik zie overigens bij de recenties van de app dat de app ook werkt op een Galaxy S2. Dus dat is niet alléén op een Samsung tablet!

Ja, en welk merk is dat? 
Reputatie 8
Badge +17
Een Samsung!

Maar vanwaar de vraag? Heb je de intentie van mijn post wel gelezen? Of ben je hier iets "uit zijn verband aan het rukken"?
google heeft vandaag de voorwaarden voor SDK licenties nog eens verder verscherpt, bedoelt om wat google zelf "android fragmentatie" noemt tegen te gaan, maar heeft ook implicaties voor B-merken, gezien de meesten een devkit android versie leveren met hun retail tablet, is dat vanaf nu dus niet meer toegestaan. kijk dus goed uit naar wat je koopt in een winkel.

maar dat verklaart de slechte ondersteuning nog niet of het gebrek aan communicatie. duidelijk is al wel dat er kpn gebruik maakt van het cedarx framework voor hardware matige codering, waarschijnlijk via VP8 of h264. dus je android build moet de juiste instellingen software hebben en je device natuurlijk de juiste chipset, een allwinner SOC a10 vanaf cortex A9 zou moeten werken, rockchip werkt maar half  (alleen de gids)en crasht regelmatig. 

tot heden staan mijn overige vragen nog open, zeker is dat de volgende tablets geschikt zijn voor kpn en telfort diensten
·        Acer Iconia A200

·        Acer Iconia A510

·        Acer Iconia Tab A700

·        Apple iPad 1

·        Apple iPad 2 (mogelijk ook ipad mini??)

·        Apple iPad 3

·        Archos A101 G9

·        Asus Transformer TF101

·        Asus Transformer TF300T

·        Asus Transformer Infinity TF700T

·        Lenovo Thinkpad wifi

·        Motorola Xoom

·        Motorola Xoom 2

·        Sony tablet S

·        Samsung Galaxy Tab 2 7" Plus

·        Samsung Galaxy Tab 7" Plus

·        Samsung Galaxy Tab 8.9

·        Samsung Galaxy Tab 10.1

·        Samsung Galaxy Tab 2 10.1
tot heden staan mijn overige vragen nog steeds open (mbt tot de hardware en software eisen) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Precies dat probleem heb ik ook, denk verbinding met Zytell modem omdat als ik met iPhone of iPad opstart en kijk geen probleem
Vraag me verder af waarom 13th street in de onlinezenders staat krijg steeds melding niet gemachtigd om programma online uit te zenden... Vaag!!!

Reageer