beantwoord

telfort email gebruiken in email clien android lukt maar niet

• 8 januari 2013
  • 35 reacties
  • 13190 keer bekeken

Ik heb galaxy s3 samsung maar op geen enkele manier krijg ik mn email adres vsn telfort werkendvia email client. Heb alles gedaan volgens de telfort site maar lukt niet. Krijg emails wel binnen maar kan niet verzenden. Ik heb zowel handmatig gedaan als automatisch en verschillende email clients prog gebruikt. Hopelijk heeft iemand een oplossing. Groet
icon

Beste antwoord door pruygje 8 januari 2013, 15:47

knp telfort mobiel internet.

okee, dan moeten de instellingen bij "uitgaande sever" (SMTP) als volgt staan:

SMTP server: mail.telfortmail.nl
beveiligingstype: geen
poort: 25
aanmelden veplicht: vinkje weghalen!
Bekijk reactie

35 reacties

Badge +1
Hoi BT14,

welkom op het forum.
Aangezien je mail wel binnekomt is het niet helemaal mislukt om de mail in te stellen ;-)

Het gaat mis bij het verzenden van de mail. Waarschijnlijk heb je bij de instellingen voor uitgaande mail (SMTP server) dezelfde instellingen gebruikt die je gebruikt op je computer of die in de brief van Telfort met de aanmeldgegevens staan.

Helaas werken deze instellingen alleen als je telefoon met het Telfort vaste netwerk is verbonden (probeer het maar eens thuis via de wifi). 

Op welk (mobiel) netwerk gebruik jij je mobieltje?
Dit probleem is ook met wifi. Andere mails die ik gebruik van mn hostpakket werken wel goed. Ik heb de instellingen gebruikt due vermeld staan op de telfort site. Groet
Oja heb knp telfort mobiel internet.
Bovendien gebruikte ik de mail altijd via webmail en nog nooit ingesteld op een pc via bv outlook. Wou ik nog ff doorgeven
Badge +1
knp telfort mobiel internet.

okee, dan moeten de instellingen bij "uitgaande sever" (SMTP) als volgt staan:

SMTP server: mail.telfortmail.nl
beveiligingstype: geen
poort: 25
aanmelden veplicht: vinkje weghalen!
naar het gaan van 2e pagina voor uitgaande mail krijg ik al melding... geen reactie van de server zonder dat ik iets ingesteld heb.
knp telfort mobiel internet. okee, dan moeten de instellingen bij "uitgaande sever" (SMTP) als volgt staan: SMTP server: mail.telfortmail.nl beveiligingstype: geen poort: 25 aanmelden veplicht: vinkje weghalen!

ook gedaan maar kan niet verzenden.. wel ontvangen. op andere telefoon zelfde probleem. andere mails van gmail en van mijn domeinen geen probleem. groeten
is gelukt. daar stond ook poort 110 en heb daar ook poort 25 van gemaakt en bij smpt server invgevoerd :smtp.telfort.nl. bedankt voor uw moeite!
Badge +1
fijn dat het gelukt is.
veel plezier met je toestel 😉
Heeft 1 dag gewerkt en kan weer niet verxebden terwijl andere mail account van mn domijn geen last hebben. Denk dat mailserver van telfort niet stabiel is. Groeten
Badge +1
Als de mailserver van je eigen domein wel werkt kun je proberen om die te gebruiken voor het versturen van je telfortmail.
Evt kun je nog de smtp server van KPN (mail.kpnmail.nl) proberen.
Reputatie 8
Badge +17
Tja, da's het vervelende van 2 verschillende mailservers hebben.

Voor xDSL via WiFi van je modem gebruik je smtp.telfort.nl
en als je buiten bereik van je WiFi van je eigen modem bent, dus connectie via G, 3G of H, zou je smtp.telfortmail.nl moeten gebruiken.

je kan daarom het beste nóg een account maken voor je Telfort mailbox, maar dan met uitgaande server smtp.telfortmail.nl

óf gewoon de smtp.gmail.com mailserver gebruiken, maar dan moet je wél autoriseren, dus je gmail accountgegevens gebruiken bij de instelling van de uitgaande mailserver.
Badge +1
De smtp server van KPN zou het op beide netwerken ook moeten doen, net zoals die van het eigen domein.

Nadeel van de Gmail smtp server is dat er bij ' afzender je Gmail adres staat. Als mensen dan replyen komt ie via je Gmail binnen...
Bedankt voor jullie reacties. Zal een 2e mail account instellen. Groet
Nou ik doe het maar zo: heb bij uitgaand telfortmail van gemaakt. Om mail te versturen zet ik ff wifi uit zodat ik op mobiel netwerk zit.. Ontvangen gaat wel gewoon via wifi enof 3g . Wel krom dit hoor dat verschil zit of je via 3g zit if wifi. Met mn domijnnaam mail adressen hier geen last van. leuker kunnen we het niet maken.. wel lastiger hihi.
Reputatie 8
Badge +17
De smtp server van KPN zou het op beide netwerken ook moeten doen, net zoals die van het eigen domein.

Nadeel van de Gmail smtp server is dat er bij ' afzender je Gmail adres staat. Als mensen dan replyen komt ie via je Gmail binnen...

Mag je de smtp.kpnexchange.nl (of is het smtp.kpnexchange.com?) gebruiken vanaf het vaste en mobiele netwerk?
edit: iig niet vanaf het vaste net...
Badge +1
Mag je de smtp.kpnexchange.nl (of is het smtp.kpnexchange.com?) gebruiken vanaf het vaste en mobiele netwerk?
edit: iig niet vanaf het vaste net...

volgens mij is die nou net weer alleen voor klanten die een "Hosted Exchange" oplossing van KPN afnemen (dus zakelijk).

De mail.kpnmail.nl server is wel vrij beschikbaar voor SMTP (volgens mij zelfs vanuit anderen netwerken)
Ik heb een gelijk probleem. Onlangs Galaxy S2 geupdate naar Android 4.1 en ineens werkt de uitgaande mail ook niet meer. Alle genoemde opties al uitgeprobeerd, maar hij blijft zeggen "Fout opgetreden op e-mailserver" . Heb een not-branded telephone met Vodafone als provider (via werkgever). Zou toch erg graag m'n telfor mail willen verzende via m'n telefoon. Iemand nog goede tips?
Badge
Als je je Telfort email-adres invoert met het juiste wachtwoord moet het werken, heb je dat al geprobeerd?
Ja, heb alles al gecheckt en geprobeerd. Verschillende keren account weer gewist en opnieuw aangemaakt, telefoon dan weer uitgezet en opnieuw opgestart enz. enz.  Inkomende mail werkt prima, maar verzenden blijft maar niet lukken.
Badge
Voeg je Telfort account eens toe aan Gmail op je S2, dan kan je kijken of het aan je instellingen of de email-client is.

Ik heb op mijn S2 ook Android 4.1 en kan zonder problemen emailen
Voeg je Telfort account eens toe aan Gmail op je S2, dan kan je kijken of het aan je instellingen of de email-client is.

Ik heb op mijn S2 ook Android 4.1 en kan zonder problemen emailen

Ik ben niet zo'n ster hierin, maar wat bedoel je hier precies mee en hoe zou ik dat kunnen testen
Badge
Open Gmail op je telefoon, Settings en dan rechtboven op Add account tikken, kiezen voor existing account en dan je Telfort email-adres en wachtwoord invullen.
Badge +1
Heb een not-branded telephone met Vodafone als provider (via werkgever). Zou toch erg graag m'n telfor mail willen verzende via m'n telefoon. Iemand nog goede tips?

Het is niet logisch om Telfort mail te willen verzenden terwijl je provider Vodafone is.
'n oplossing is om gebruik te maken van smtp.gmail.com
Maar dan moet je wel een account hebben daar en de zaak synchroniseren.
Badge
@dorus: Waarom zou het niet logisch zijn? Ik heb een mobiel abbonement bij provider A en ontvang emails van 2 verschillende ISP's op mijn telefoon

Reageer