Daarnaast heb ik zoveel mogelijk video's en foto's verwijderd.
Wat kan ik nog meer doen om de snelheid terug te krijgen.
Beste antwoord door Koffiemok
Je zal de P8 Lite 2017 versie hebben zo te lezen. Deze heeft in juli 2018 nog de update naar Android Oreo ontvangen. Android Pie zal dit toestel niet meer krijgen.
Waarschijnlijk heeft je toestel de laatste beveiligingsupdate, december, ontvangen. Hier zit dan vaak ook een kleine update voor Emuii bij. Je kan dit controleren via Instellingen > Systeem > Systeemupdate > Huidige versie.
Je ziet dan gelijk waarvoor een update binnen is gekomen. Ik heb de P20Lite met Emuii 8.0 en bij mijn update was geen patch voor Emuii. Wellicht wel bij jouw update. Jouw toestel draait op Emuii 5 geloof ik.
Handmatig bestanden verwijderen is een optie maar daarmee zal je toestel niet sneller worden. Wat je er wel mee bereikt is dat het toestel meer opslagcapaciteit heeft.
Huawei heeft zelf ook een app Telefoonbeheer die je kan gebruiken voor het opschonen van je telefoon. Deze vind je terug bij alle apps.
Ook de app HICARE van Huawei kan je gebruiken om dit soort problemen op te lossen. Deze vind je terug bij alle Apps.en anders te downloaden vanuit de Google Playstore,
Als echt niets geholpen heeft dan zou ik adviseren om een backup te maken en het toestel te resetten naar fabrieksinstellingen. Dan kan het goed zijn dat de laatste update installatie niet goed is gegaan.