beantwoord

Telefoon wordt traag

Reputatie 1
Mijn Huawei P8 Lite was tot voor kort razendsnel, sinds kort wordt hij in rap tempo bijzonder traag met alles. Ik heb de telefoon een aantal keren uitgezet en opnieuw opgestart, hij heeft de laatste update en versie van het besturingssysteem en ik heb veel apps die ik niet gebruik op nonactief gezet.
Daarnaast heb ik zoveel mogelijk video's en foto's verwijderd.
Wat kan ik nog meer doen om de snelheid terug te krijgen.
icon

Beste antwoord door Koffiemok 11 januari 2019, 21:43

@Transit
Je zal de P8 Lite 2017 versie hebben zo te lezen. Deze heeft in juli 2018 nog de update naar Android Oreo ontvangen. Android Pie zal dit toestel niet meer krijgen.
Waarschijnlijk heeft je toestel de laatste beveiligingsupdate, december, ontvangen. Hier zit dan vaak ook een kleine update voor Emuii bij. Je kan dit controleren via Instellingen > Systeem > Systeemupdate > Huidige versie.
Je ziet dan gelijk waarvoor een update binnen is gekomen. Ik heb de P20Lite met Emuii 8.0 en bij mijn update was geen patch voor Emuii. Wellicht wel bij jouw update. Jouw toestel draait op Emuii 5 geloof ik.

Handmatig bestanden verwijderen is een optie maar daarmee zal je toestel niet sneller worden. Wat je er wel mee bereikt is dat het toestel meer opslagcapaciteit heeft.

Huawei heeft zelf ook een app Telefoonbeheer die je kan gebruiken voor het opschonen van je telefoon. Deze vind je terug bij alle apps.

Ook de app HICARE van Huawei kan je gebruiken om dit soort problemen op te lossen. Deze vind je terug bij alle Apps.en anders te downloaden vanuit de Google Playstore,

Als echt niets geholpen heeft dan zou ik adviseren om een backup te maken en het toestel te resetten naar fabrieksinstellingen. Dan kan het goed zijn dat de laatste update installatie niet goed is gegaan.

Bekijk reactie

6 reacties

Je bedoelt de snelheid in openen van en werken met apps.
De laatste update van Android en Emui van Huawei zelf kan dan eerder in je nadeel dan je voordeel werken.
Stop er een sd kaart in voor de foto's indien mogelijk apps verwijderen, onderdelen van Android zelf kan je inderdaad niet volledig verwijderen.

Zorgen dat zo min mogelijk apps op de achtergrond actief zijn dit heb je gedaan denk ik(inactief maken)

Hoeveel ram geheugen is er? Voor de p8 uit 2017 zou dit 3 Gb zijn het 2015 model heeft er 2Gb
Reputatie 7
Badge +9
Hallo @Transit, als je toestel niet meer op normale snelheid reageert is dat erg lastig inderdaad! Je kunt de tips van Galdor als toepassen, kijken of het toestel daarmee wat snelheid terugkrijgt. Gaat het daarmee weer beter?
Reputatie 1
Dank, als geheugen zie ik dat er 1.8 GB staat. Voor foto's en video's gebruik ik een SDkaart.
Reputatie 8
Badge +15
@Transit
Je zal de P8 Lite 2017 versie hebben zo te lezen. Deze heeft in juli 2018 nog de update naar Android Oreo ontvangen. Android Pie zal dit toestel niet meer krijgen.
Waarschijnlijk heeft je toestel de laatste beveiligingsupdate, december, ontvangen. Hier zit dan vaak ook een kleine update voor Emuii bij. Je kan dit controleren via Instellingen > Systeem > Systeemupdate > Huidige versie.
Je ziet dan gelijk waarvoor een update binnen is gekomen. Ik heb de P20Lite met Emuii 8.0 en bij mijn update was geen patch voor Emuii. Wellicht wel bij jouw update. Jouw toestel draait op Emuii 5 geloof ik.

Handmatig bestanden verwijderen is een optie maar daarmee zal je toestel niet sneller worden. Wat je er wel mee bereikt is dat het toestel meer opslagcapaciteit heeft.

Huawei heeft zelf ook een app Telefoonbeheer die je kan gebruiken voor het opschonen van je telefoon. Deze vind je terug bij alle apps.

Ook de app HICARE van Huawei kan je gebruiken om dit soort problemen op te lossen. Deze vind je terug bij alle Apps.en anders te downloaden vanuit de Google Playstore,

Als echt niets geholpen heeft dan zou ik adviseren om een backup te maken en het toestel te resetten naar fabrieksinstellingen. Dan kan het goed zijn dat de laatste update installatie niet goed is gegaan.
Reputatie 1
Hartelijk dank voor jullie meedenken en het aandragen van oplossingen. Hier kan ik mee verder.👍
Reputatie 7
Badge +9
Bedankt @Koffiemok, dat is een duidelijke uitleg. Hopelijk lukt het daarmee @Transit, en kan je je telefoon weer beter gebruiken 🙂

Reageer