beantwoord

Telefoon vraagt zomaar om een wachtwoord

• 24 december 2019
  • 4 reacties
  • 218 keer bekeken

telefoon is onbruikbaar en doet niks sinds vanmorgen.

Er wordt een wachtwoord gevraagd zonder enige aanleiding , die ik niet kan terug vinden.

Als ik een nieuw wachtwoord wil aanvragen krijg ik een onbekend emailadres, betaal netjes mijn rekeningen. Hoe kan dit zomaar en waarom is telfort telefonisch niet te bereiken, waardeloos!

Admin: titel aangepast i.v.m. volledigheid

icon

Beste antwoord door Ron. 24 december 2019, 13:30

Zoek even in de gebruiksaanwijzing, hoe het toestel te resetten is naar de fabrieksstandaard, dan is het toestel weer zoals je hem kreeg en kan je een nieuw wachtwoord invoeren.

Aangenomen, dat het een Android toestel is, bij een Apple heb je ook nog te maken met een Apple ID.

Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Waarvoor een wachtwoord?
Is dit voor de telefoon  zelf, dan heb je dat ook zelf opgegeven bij de installatie.

Of is het voor de SIM kaart, dan is het standaard “0000”, tenzij je dit ooit gewijzigd hebt.

Het is voor de telefoon zelf en kan hem helaas niet vinden.

Out of de bleu moet ik ineens een wachtwoord doorgeven en ja handiger zou het zijn als ik het wachtwoord kan terugvinden, maar is niet het geval.

Is mijn phone nu voor altijd onbruikbaar?

Reputatie 3
Badge +1

Zoek even in de gebruiksaanwijzing, hoe het toestel te resetten is naar de fabrieksstandaard, dan is het toestel weer zoals je hem kreeg en kan je een nieuw wachtwoord invoeren.

Aangenomen, dat het een Android toestel is, bij een Apple heb je ook nog te maken met een Apple ID.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Suzannerang, welkom op het forum. Dat jouw telefoon opeens vraagt om een wachtwoord is gek inderdaad. Wat voor wachtwoord is het precies? Het zou kunnen zijn dat het toestel een update heeft gehad en dat er om de inloggegevens wordt gevraagd ter bevestiging. Bij sommige update's van Apple's iOS worden de iCloud gegevens opnieuw gevraagd, het kan zijn dat dat het is.

Heb je de handleiding van het toestel al kunnen bekijken zoals Ron noemde? Is het daarmee gelukt?

Reageer