beantwoord

Telefoon meldt dat simkaart is verwijderd

• 5 oktober 2017
  • 2 reacties
  • 221 keer bekeken

Hallo
Sinds ongeveer een week krijg ik steeds een melding van mijn mobiel dat mijn simkaart is verwijderd, waarna ie opnieuw opstart. Dit gebeurd ongeveer 5-6x op een dag. Na het opnieuw opstarten doet ie het even, maar na een half uurtje geeft ie weer dezelfde melding. Mijn simkaart in een andere telefoon testeb lukt niet, omdat mijn simkaart niet in andere telefoons past in mijn omgeving. Ik heb een lg g3. Hoe kan ik dit verhelpen? Alvast bedankt!

Groeten, Ilse
icon

Beste antwoord door Koffiemok 5 oktober 2017, 21:52

@IlseTr Het beste is toch om de simkaart te testen in een ander toestel. Zo kun je er namelijk erachter komen of het aan je toestel of aan de simkaart ligt. Edit:Zie de reactie van jimny.
Als de uitkomst is:
- In een ander toestel ook het probleem of geen/slechte werkende sim: Via Mijn Telfort > Instellingen > Simkaart kun je een nieuwe simkaart bestellen.
- In een ander toestel geen problemen: Maak dan en backup en reset het toestel daarna. Hulp vind je hier. Daarna niet opgelost dan kan je het toestel ter reparatie aanbieden. Heb je het toestel via Telfort (niet via belsimpel etc) lees dan alle info op de reparatie pagina.
Bekijk reactie

2 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Het kan zowel aan je simkaart en je phone liggen, zit er bij je in de buurt een Telfort winkel die kunnen wellicht constateren of je simkaart defect is
Reputatie 8
Badge +15
@IlseTr Het beste is toch om de simkaart te testen in een ander toestel. Zo kun je er namelijk erachter komen of het aan je toestel of aan de simkaart ligt. Edit:Zie de reactie van jimny.
Als de uitkomst is:
- In een ander toestel ook het probleem of geen/slechte werkende sim: Via Mijn Telfort > Instellingen > Simkaart kun je een nieuwe simkaart bestellen.
- In een ander toestel geen problemen: Maak dan en backup en reset het toestel daarna. Hulp vind je hier. Daarna niet opgelost dan kan je het toestel ter reparatie aanbieden. Heb je het toestel via Telfort (niet via belsimpel etc) lees dan alle info op de reparatie pagina.

Reageer