beantwoord

Telefoon laad niet meer op! Galaxy s plus

• 11 januari 2013
  • 6 reacties
  • 5665 keer bekeken

Badge
Hallo,

Een tijdje geleden begon mijn telefoon ''uit zichzelf'' op te laden. Zonder dat hij aan de oplader zat was het batterij icoontje aan het opladen. Nu laad hij helemaal niet meer op. Er staat wel dat hij oplaad maar dat doet die niet. Ligt dit aan de oplader of aan de accu?
Ik krijg hem helemaal niet meer aan want hij is leeg.
Ik hoop dat iemand hiervoor tips heeft.
icon

Beste antwoord door pruygje 12 januari 2013, 12:47

helaas komt deze klacht wel vaker voor bij Samsung Galaxy toestellen...
Je kunt er niets aan doen. Het toestel zal moeten worden opgestuurd. Hij zal dan een software update krijgen en het laadcircuit in het toestel zal worden gerepareerd (dat is namelijk stuk)...

als je iemand in je omgeving hebt met een zelfde toestel kan je misschien zijn of haar batterij lenenen om nog een back-up van je gegevens te maken. Als ie wordt opgestuurd wordt ie namelijk helemaal gewist...

Als je je toestel nog aan kunt krijgen krijgen kun je je contacten het makkelijst back-uppen door een sd kaartje in het toestel te plaatsen, naar contacten te gaan, de menu toets aan te raken, voor 'importeren en exporteren' te kiezen en vervolgens 'exportern op sd-kaart'. Check als je dit gedaan hebt of op het sd kaartje het bestaand 'contacts001.vcf' (de bestandsnaam maakt niet zo heel veel uit als het maar eindigd op .vcf) staat. Dat het bestand dat je later nodig hebt om je contacten te herstellen.
Dat gaat trouwens op dezelfde manier maar dan kies je voor 'importeren vanuit sd-kaart.
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Kijk of je ergens een vervangende batterij kan vinden, of leen er (even) een van een collega/vriend(in) om te kijken of je telefoon wél goed is.

Anders is een retourtje reparateur de weg die je moet lopen, helaas...
Badge +2
Je kan een andere oplader proberen (of laten proberen). Elke Micro-USB oplader is goed, dat is tegenwoordig steeds meer universeel. Het zou ook goed aan de accu kunnen liggen, na verloop van tijd gebeurt dat wel eens. Op de accu heb je normaal gesproken een half jaar garantie (op het toestel zelf 2 jaar). Als een andere oplader niet helpt, zou mijn advies zijn om online een nieuwe accu te bestellen (gewoon googlen op Samsung Galaxy S Plus accu), hoogstwaarschijnlijk is jouw probleem dan opgelost.
Badge +1
helaas komt deze klacht wel vaker voor bij Samsung Galaxy toestellen...
Je kunt er niets aan doen. Het toestel zal moeten worden opgestuurd. Hij zal dan een software update krijgen en het laadcircuit in het toestel zal worden gerepareerd (dat is namelijk stuk)...

als je iemand in je omgeving hebt met een zelfde toestel kan je misschien zijn of haar batterij lenenen om nog een back-up van je gegevens te maken. Als ie wordt opgestuurd wordt ie namelijk helemaal gewist...

Als je je toestel nog aan kunt krijgen krijgen kun je je contacten het makkelijst back-uppen door een sd kaartje in het toestel te plaatsen, naar contacten te gaan, de menu toets aan te raken, voor 'importeren en exporteren' te kiezen en vervolgens 'exportern op sd-kaart'. Check als je dit gedaan hebt of op het sd kaartje het bestaand 'contacts001.vcf' (de bestandsnaam maakt niet zo heel veel uit als het maar eindigd op .vcf) staat. Dat het bestand dat je later nodig hebt om je contacten te herstellen.
Dat gaat trouwens op dezelfde manier maar dan kies je voor 'importeren vanuit sd-kaart.
Badge +1
het is niet zo netjes om dezelfde post in drie verschillende gedeelten van het forum te posten....
1x was echt wel genoeg...
Een tijdje geleden begon mijn telefoon ''uit zichzelf'' op te laden. Zonder dat hij aan de oplader zat was het batterij icoontje aan het opladen. Nu laad hij helemaal niet meer op. Er staat wel dat hij oplaad maar dat doet die niet. Ligt dit aan de oplader of aan de accu?
Ik krijg hem helemaal niet meer aan want hij is leeg.
Ik hoop dat iemand hiervoor tips hebben
maar wat moet je doen
Ik denk dat je wel een kruistest kent, indien mogelijk jouw lader andere telefoon...jouw telefoon andere lader.
Heb je geen andere lader dan zou een kleine controle....usb computer al licht op de zaak kunnen geven...
Daar zou ik als controle mee beginnen op de vraag...lader of accu.
De lader sluit ik echter uit, mijn gedachten zijn eerder softwarematig of contactpunten die niet (meer) goed functioneren.
Heeft je telefoon een mini usb aansluiting of gaat er een ander soort stekkertje in?
Is het bijvoorbeeld een foontje van laat zeggen 11 eur. en een accu kost laat zeggen 15, dan denk ik dat je wel begrijpt waar ik aan denk...beeldspraak.
Meestal is er een garantie van een half jaar op accessoires.
Ik zou bij reparatie wel even de garantie raadplegen.

Maar verder sluit dit aan bij de overige raadgevers.
Snappie?:)

Reageer