beantwoord

Telefoon kapot na update, volgens Teleplan/Telfort géén fabrieksgarantie!?

• 22 september 2017
  • 41 reacties
  • 1118 keer bekeken

Toon het eerste bericht

41 reacties

Beste mensen, ik heb het geld niet voor -of een reparatie -of een nieuwe telefoon en blijf erbij dat het onmogelijk is dat een selfiestick een hardwareprobleem veroorzaakt. In mijn broek zit de telefoon strakker 😕 en het is gewoon een scherp stukje plastic binnen in de klem, dat precies aan de zijkant van het scherm heeft gedrukt. Dat is ook aan te telefoon te zien.

...en dát, is niet de oorzaak dat een telefoon na een update een groen, groen, rood knipperend ledje geeft en niet meer aangaat.

Overigens @Stephen - Telfort... Ik kom er met jullie niet uit. Ik heb bij jullie een abonnement en niet bij Teleplan. #gelukkigniet
... en toen werd het 4-dagen stil 😞
Reputatie 8
Badge +17
Je telefoon is defect door valschade cq selfie-stick waardoor reparatiekosten ontstaan.

Dat jij géén geld hebt voor reparatie of nieuwe telefoon is toch jouw probleem?

Jij moet aangegeven dat je telefoon niet gerepareerd hoeft te worden en Stephen vergoed de onderzoeks-kosten.

Wat verwacht je nu nog dan?
Reputatie 8
Badge +16
Los daarvan...

Als het inderdaad alleen een software-probleem is, kun je dat zelf kosteloos verhelpen. Al dan niet met hulp van internet of via dit forum.
...nee de update heeft volgens Teleplan de hardware kapot gemaakt :(
Heb je zelf nog een fabrieks herstel geprobeerd? En dan bedoel ik niet een reset naar fabrieks instellingen, maar het opnieuw flashen van de boot, bootloader, system en vendor partitie?

Als ik dát zou doen dan weet ik zéker dat de fabriekgarantie niet meer gegeven wordt. (Aangenomen dat ik het zou kunnen).
Nee hoor! Als jij de officiele ROM download en installeerd verlies jij echt niet je fabrieksgarantie! Hoe denk jij dat de software de álleréerste keer geïnstalleerd wordt? ;)
Er is géén verschil in hoe jij het doet en hoe de fabrikant het doet...

Hoe? zie http://huaweifirmware.com/huawei-p8-lite (als voorbeeld...)

Mobiel maakte ook geen verbinding met de PC meer dus fastboot en adb is niet mogelijk 😞
Reputatie 8
Badge +17
Mobiel maakte ook geen verbinding met de PC meer dus fastboot en adb is niet mogelijk :-(Tja, misschien is het een opstapeling van problemen geweest.

feit is dat je toestel defect is en dat het jou(w) geld gaat kosten...
Reputatie 6
Badge +7
Tja dan zit er niks anders op dan bv een gebruikte te kopen. sorry!
"life's a bitch (and then you die)"

saying said when you find a situation difficult or have had a bad experience
Reputatie 8
Badge +19
"life's a bitch (and then you die)"

saying said when you find a situation difficult or have had a bad experience

Zo is het... 😉
Na afloop van dit contract gaat deze jongen heel snel weer terug naar de nr. 2 van dit lijstje KPN. Die lossen dit soort klachten heel anders op en had ik al goede ervaringen mee. Dag Telfort!

Meest Klantvriendelijke Mobiele Providers - ConsumentenBond

Plaats Mobiele Aanbieder Cijfer
1. Simyo 8,2
2. KPN 8,1
3. T-Mobile 8,0
4. Simpel 7,9
5. Telfort 7,8
6. Vodafone 7,6
7. Tele2 7,4
8. Ben 7,1
9. HollandsNieuwe 7,1
10. Youfone 7,1

(bron : www.consumentenbond.nl/mobiel-abonnement/beste)
Reputatie 8
Badge +17
Prima. Dat lijstje gaat puur en alléén over abonnementen...

Ik vermoed dat KPN jouw telefoon ook niet gratis repareert na dezelfde constatering van valschade (cq schade door een selfie-stick).

Maar goed, je keuze is al gemaakt, dus:

Doei, Patrick!
Reputatie 8
Badge +15
Ook bij een andere provider in dezelfde situatie zal je tegen hetzelfde aanlopen. Andere providers werken ook met Teleplan of Dynafix.
Een dure les maar controleer of upgrade je eigen verzekering zodat telefoons etc ook meeverzekerd zijn.

Overigens heeft webcare je wel extra service gegeven door de onderzoekskosten te vergoeden.
Staat volgens mij vrij duidelijk: "Meest Klantvriendelijke Mobiele Providers". Vind dit hele verhaal niet zo klantvriendelijk hoor. Meer afschepen en wat forumslaven die voor een luttel bedrag berichten in het voordeel van de betalende partij plaatsen.

"Ik post hier om anderen te helpen en voor mijn plezier. Ik ben geen Telfort- of KPN medewerker." geeft aan dat er al vaker twijfel over is geweest en reden te meer het te wantrouwen. Dag Kees-Jan!
Reputatie 6
Badge +7
Jammer dat je er zo overdenkt ondanks dat alle forumhelden/leden gewoon gebruikers zijn net zoals jij bent alleen probeert men hier te helpen wat in onze macht ligt het eindoordeel is en blijft aan Telfort en dan nog een opmerking over slaven alles behalve dat want ook wij als forumhelden hebben regelmatig kritische woorden met Telfort maar samen komen we er altijd uit. en anders maar niet, wij gebruikers denken anders dan een commercieel bedrijf wat Telfort uiteraard is, de belangen liggen dus ook anders.
Na afloop van dit contract gaat deze jongen heel snel weer terug naar de nr. 2 van dit lijstje KPN. Die lossen dit soort klachten heel anders op en had ik al goede ervaringen mee. Dag Telfort!
Mag ook wel gezien het prijs verschil en zoals al is aangegeven als je via kpn of welke provider dan ook geen goede extra verzekeringen afsluit zal het resultaat niks anders zijn.

Verder zeggen de consumentenbond lijstjes ook niet veel en wisselt de uitslag bijna elke 3 maanden.
Reputatie 8
Badge +16
Staat volgens mij vrij duidelijk: "Meest Klantvriendelijke Mobiele Providers". Vind dit hele verhaal niet zo klantvriendelijk hoor. Meer afschepen en wat forumslaven die voor een luttel bedrag berichten in het voordeel van de betalende partij plaatsen.

"Ik post hier om anderen te helpen en voor mijn plezier. Ik ben geen Telfort- of KPN medewerker." geeft aan dat er al vaker twijfel over is geweest en reden te meer het te wantrouwen. Dag Kees-Jan!

Hallo Patrick, ik vind het jammer dat je zo een opmerking maakt. Iedereen die in dit topic heeft gereageerd heeft oprecht met jou meegedacht en jou van het best mogelijke advies voorzien zoals bij alle andere gebruikers op het forum. Het is vervelend dat je telefoon niet kosteloos gerepareerd kan worden maar hoe dan ook mijn aanbod, (vergoeden onderzoekskosten), blijft staan indien je hier gebruik van wilt maken.

Reageer