beantwoord

telefoon geeft melding sim-kaart verwijderd

  • 19 januari 2017
  • 5 reacties
  • 2200 keer bekeken

Ik krijg regelmatig 6 tot 8 keer per dag de melding sim-kaart verwijderd start telefoon opnieuw op. Sim zit er gewoon in en na opstarten werkt alles weer even normaal. Aangezien de bereikbaarheid knap beperkt is zo en het nogal irritant is om steeds opnieuw te moeten opstarten zoek ik een oplossing voor dit probleem. Wie kan me hierbij helpen?
Het betreft een samsung galaxy s4

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Adrianoniem 20 november 2017, 16:46

Hetzelfde probleem begon bij mij op te treden nadat ik diverse keren de backcover geopend had om de accu te vervangen. Ik kreeg toevallig een nieuwe SIM kaart, maar het probleem bleef bestaan.

Schakel je toestel eerst geheel uit, en verwijder de backcover en de accu.

Ik heb het SIM kaartje er uit gehaald, 5 laagjes strookjes plakband op de achterkant van het SIM kaartje geplakt (dus niet op de contacten 🙂 , en de plakband precies in de vorm van de SIM bijgeknipt. Plaats dan de SIM terug in de houder. De SIM zit dan goed stevig in de houder en tegen de contacten aan! Begin maar eens met 3 of 4 laagjes plakband, afhankelijk van de dikte van je plakband (cellotape).

Papier isoleert beter, maar op de achterkant van een SIM maakt dat in dit geval niet veel uit, en laagjes papier schuiven te makkelijk weg (tenzij je ze er op Pritt)

Let op: Je kunt niet meer zo eenvoudig je SIM kaart uit de houder klikken, hier heb je een speld voor nodig, die je dan vanaf de bovenzijde een beetje in de plakband en evt. in de SIM kaart prikt en daarmee de SIM kaart stukje voor beetje naar buiten duwt. Haal dan altijd eerst de accu eruit om eventuele kortsluiting met de speld te voorkomen.

"Repareren" kun je dus eenvoudig zelf, bij mij werkt het nu "ineens" weer prima.

Disclaimer: Ik ben niet aansprakelijk voor evt. schade aan je toestel of SIM kaart die je veroorzaakt met het volgen van deze tip.
Bekijk reactie

5 reacties

Badge +1
Hallo en welkom op het forum.

Het lijkt er op dat je toestel defect is. Je zou dit nog kunnen uitsluiten door een nieuwe simkaart aan te vragen en te kijken of dat het probleem oplost.
Maar als je via Google zoekt, dan zie je dat je niet de enige bent met dit probleem bij en S4.
Hallo en welkom op het forum.

Het lijkt er op dat je toestel defect is. Je zou dit nog kunnen uitsluiten door een nieuwe simkaart aan te vragen en te kijken of dat het probleem oplost.
Maar als je via Google zoekt, dan zie je dat je niet de enige bent met dit probleem bij en S4.


Dank je!
Ik heb ook via Google gekeken en zag inderdaad dat er veel meer gevallen waren. Zal eerst een nieuwe sim-kaart aanvragen en dan kijken wat er gebeurd.
Dacht doe een papiertje ertussen zodat eventuele speling opgelost wordt, helaas geen resultaat.
Ik krijg regelmatig 6 tot 8 keer per dag de melding sim-kaart verwijderd start telefoon opnieuw op. Sim zit er gewoon in en na opstarten werkt alles weer even normaal. Aangezien de bereikbaarheid knap beperkt is zo en het nogal irritant is om steeds opnieuw te moeten opstarten zoek ik een oplossing voor dit probleem. Wie kan me hierbij helpen?
Het betreft een samsung galaxy s4

Alvast bedankt!


Sinds een week of 5 heb ik ok in mijn Samsung S4 een (Telfort) 4G kaart geplaatst en die geeft hetzelfde probleem. Al 3 keer een andere SIM kaart gehaald maar dat lost niets op. Het probleem zit mogelijk in de Samsung die kennelijk (nog) niet geschikt is voor 4G.
Ook is het denkbaar dat het kaartje iets dunner is dan het 3G kaartje. Daarmee heb ik nooit een probleem ondervonden.
Hetzelfde probleem begon bij mij op te treden nadat ik diverse keren de backcover geopend had om de accu te vervangen. Ik kreeg toevallig een nieuwe SIM kaart, maar het probleem bleef bestaan.

Schakel je toestel eerst geheel uit, en verwijder de backcover en de accu.

Ik heb het SIM kaartje er uit gehaald, 5 laagjes strookjes plakband op de achterkant van het SIM kaartje geplakt (dus niet op de contacten 🙂 , en de plakband precies in de vorm van de SIM bijgeknipt. Plaats dan de SIM terug in de houder. De SIM zit dan goed stevig in de houder en tegen de contacten aan! Begin maar eens met 3 of 4 laagjes plakband, afhankelijk van de dikte van je plakband (cellotape).

Papier isoleert beter, maar op de achterkant van een SIM maakt dat in dit geval niet veel uit, en laagjes papier schuiven te makkelijk weg (tenzij je ze er op Pritt)

Let op: Je kunt niet meer zo eenvoudig je SIM kaart uit de houder klikken, hier heb je een speld voor nodig, die je dan vanaf de bovenzijde een beetje in de plakband en evt. in de SIM kaart prikt en daarmee de SIM kaart stukje voor beetje naar buiten duwt. Haal dan altijd eerst de accu eruit om eventuele kortsluiting met de speld te voorkomen.

"Repareren" kun je dus eenvoudig zelf, bij mij werkt het nu "ineens" weer prima.

Disclaimer: Ik ben niet aansprakelijk voor evt. schade aan je toestel of SIM kaart die je veroorzaakt met het volgen van deze tip.
Reputatie 8
Badge +11
Duidelijk beschreven en een goed idee.
Ik ga hem onthouden 🆒

Reageer