beantwoord

Te lang in de wacht en te veel vragen

• 22 augustus 2018
  • 16 reacties
  • 707 keer bekeken

Hallo ik moest een gebruikersnaam bedenken en als het goed is een wachtwoord. Welnu er is een halt wat je zoal kan onthouden en of het nodig is nee. Mijn naam hier is Kaballus. En ik bel wel eens naar een site.. Dit was een juridische site aangezien ik een vraag had wat een advocaat mag en vooral niet mag. Kosten, maar,0,90 cent per minuut wachttijd ongeveer 5 minuten al €4,5 in de zak.. Makkelijk verdient toch? 20minuten later €18 armer, heb ik de verbinding verbroken. Ik vind het echt niet kunnen. Heeft iemand misschien een suggestie of mij kan laten zien dat ik ongelijk of gelijk heb Gr Kaballus.
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 24 augustus 2018, 12:00

Hoi Kaballus, welkom op het Forum. Ik begrijp dat je met juristaandelijn hebt gesproken. Ik zie inderdaad dat zij 0,90 cent per minuut vragen met een maximum van 45 euro. Ik begrijp dat het veel geld is en dat je er niet blij mee bent. Vanuit Telfort kan ik weinig voor je betekenen ben ik bang. Je hebt zelf de keuze gemaakt om de kosten te maken, wij berekenen deze inderdaad door. 😞
Bekijk reactie

16 reacties

Ik zelf denk dat ik ben opgelicht. Er wordt verteld dat, de wachttijd ongeveer 5min.is na,20 min en geen mededeling dat het langer kan duren. Een zelfrespecterende bedrijf laat dat niet toe ik ben bedonderd door,09000716 een juridische winkel. Ze j ook nog een plafond van maximaal €45 per gesprek. Oplichting
Reputatie 8
Badge +12
Hoi Kaballus, welkom op het Forum. Ik begrijp dat je met juristaandelijn hebt gesproken. Ik zie inderdaad dat zij 0,90 cent per minuut vragen met een maximum van 45 euro. Ik begrijp dat het veel geld is en dat je er niet blij mee bent. Vanuit Telfort kan ik weinig voor je betekenen ben ik bang. Je hebt zelf de keuze gemaakt om de kosten te maken, wij berekenen deze inderdaad door. 😞
Reputatie 3
Schandalig! 😉 Geen korting gehad?
Reputatie 3
Badge +2
@Kaballus Veel slimmer is het om lid te worden van een vakbond, of een rechtsbijstandsverzekering af te sluiten. Ligt er natuurlijk aan op welk gebied je een advocaat nodig hebt, maar dure 06 nummers bellen zou je eigenlijk niet moeten doen.

Sterkte en succes!!
Bedankt voor de reacties. Dat Telfort er niets aan kan doen is kolder. Ze verdienen minimaal 20 cent per minuut. Leuk verdient, als je weet dat het moederbedrijf KPN 0900 of andere duurdere nummers verkoopt met de wetenschap dat er mee geknoeid wordt. Verder je overal voor verzekeren dat is typisch Nederlands. Zo vaak ben ik geen rechtsbijstand nodig.
En ik ben arbeidsongeschikt geworden dus mee dan de helft van mijn inkomen kwijt. Vorig jaar heb ik met een juridisch advieslijn gebeld. Heel goed geholpen. Mijn punt is dat het geknoei bekend is. Ik vind, het is me verteld dat er meer klachten waren, dat ze er wel wat mee moeten doen. Maar zolang verder geen haan naar kraait, heb ik het gevoel dat de provider geen slapende honden wakker wil maken. En een vakbond? Tja laat maar.
Reputatie 8
Badge +18
Bart Telfort heeft het juiste antwoord al gegeven en je hebt toch echt zelf gekozen om dat nummer te bellen en daar heeft Telfort geen invloed op gehad
Jimny, dan heb je mijn verhaal net zo goed gelezen als telfort. Dus niet.
Ik heb niemand aan de lijn gehad en het is bekend dat ermee geknoeid wordt. Jij hoeft me trouwens niet te beleren wat voor keuzes ik maak. Trouwens ik merk dat je het punt niet snapt of er ontgaat je iets.
Reputatie 8
Badge +10
Dat Telfort er niets aan kan doen is kolder. Ze verdienen minimaal 20 cent per minuut. Leuk verdient, als je weet dat het moederbedrijf KPN 0900 of andere duurdere nummers verkoopt met de wetenschap dat er mee geknoeid wordt.
Dat is nogal een beschuldiging...
En KPN 'verkoopt' geen telefoonnummers, iedereen die een nummer nodig heeft kan dat gewoon aanvragen.
Alle achterliggende techniek en prijsbeleid van dat nummer is de verantwoording van degene die dat nummer exploiteert en niet van een provider, die is alleen het 'doorgeefluik'...
Zoals al eerder gezegd is het bellen van dat nummer je eigen keuze en verantwoordelijkheid, ik mag aannemen je vooraf hebt gechecked wat dat zou gaan kosten..?
Ja ik durf dat.Trouwens kijk maar bij, 0900 nummersmisbruik. En wat moet ik met 1of andere citaat. Dat getuigt van ja snobisme wat heeft dat met de topic te doen? Ik heb het degelijk gecheckt en voor je ergens op ingaa zorg dat je zelf je huiswerk hebt gedaan. De Opta zeggen dat de provider wel degelijk verantwoordelijk is. Bij misbruik.
Reputatie 8
Badge +18
Jimny, dan heb je mijn verhaal net zo goed gelezen als telfort. Dus niet.
Ik heb niemand aan de lijn gehad en het is bekend dat ermee geknoeid wordt. Jij hoeft me trouwens niet te beleren wat voor keuzes ik maak. Trouwens ik merk dat je het punt niet snapt of er ontgaat je iets.

Ik heb 4 brillen opgezet en ja hoor in je starttopic lees ik toch duidelijk dat jij zelf een 0900 nummer hebt gebeld waar kosten mee gemoeid zijn dus gewoon eigen schuld dikke bult
Reputatie 8
Badge +10
Ja ik durf dat.
Ja, dat geloof ik.
Je durft tenslotte ook een 0900-nummer te bellen wetende dat dit je de nodige knaken gaat kosten... 😆
Je had dan toch beter met dat juristenkantoor van vorig jaar kunnen bellen, die leek een stuk beter te bevallen..?
In plaats daarvan kom je op dit forum klagen in de hoop dat je wat sympathie vindt van medestanders die met je willen meeklagen.

'Grow a pair'...

Reputatie 8
Badge +10
Ja ik durf dat.Trouwens kijk maar bij, 0900 nummersmisbruik. En wat moet ik met 1of andere citaat. Dat getuigt van ja snobisme wat heeft dat met de topic te doen? Ik heb het degelijk gecheckt en voor je ergens op ingaa zorg dat je zelf je huiswerk hebt gedaan. De Opta zeggen dat de provider wel degelijk verantwoordelijk is. Bij misbruik.
Snobisme..? Ik..?
En mijn reactie heeft alles te doen met dit topic, jij stelt tenslotte deze vraag.
Je had zelf ook bij 0900 nummermisbruik kunnen kijken voordat je belde.
En misbruik is wat anders dan veel geld vragen voor een dienst, je hebt notabene zélf gebeld terwijl je wist wat het kost..!
0900 nummers zijn betaalde servicenummers en de eigenaar van dat nummer bepaald zelf wat het mag kosten, niet KPN of Telfort.
Het is aan jezelf om te bepalen of je het die kosten waard vindt toch..?
Ik heb een topic over geknoei met0900. Kennelijk wordt er een stukje uit gehaald door mensen. Nee beter stuurlui. Ik doe mijn verhaal over geknoei met nummers. Een beetje bijdehand zijn kan iedereen en dat het mijn eigen schuld was, had ik verwacht. Als ik geen fouten zou maken zou ik niets bijleren en zoiets van dat ik het zelf heb gedaan ja dat klopt. Kijk eens naar de reacties. Ik bedoel de reacties die vandaag zijn gemaakt. Mensen die nergens tegen aan lopen en perfecte keuzes.Het punt wordt aan voorbij gegaan. En kritiek geven zonder fundament dat is zo gemakkelijk. Het is goed zo
Reputatie 8
Badge +10
Ik heb een topic over geknoei met0900. Kennelijk wordt er een stukje uit gehaald door mensen. Nee beter stuurlui. Ik doe mijn verhaal over geknoei met nummers. Een beetje bijdehand zijn kan iedereen en dat het mijn eigen schuld was, had ik verwacht. Als ik geen fouten zou maken zou ik niets bijleren en zoiets van dat ik het zelf heb gedaan ja dat klopt.
Iedereen maakt fouten, helemaal mee eens.
Maar wat me irriteert is dat een volwassen vent probeert de schuld bij de provider te leggen voor iets wat hij zelf verkeerd heeft gedaan.
Natuurlijk wordt er geknoeid met 0900 nummers, dat weten we allemaal, en er wordt vaak genoeg voor gewaarschuwd.
Dat je er dan alsnog instinkt kan jij niemand kwalijk nemen, of kijk anders nog even naar het plaatje van de bewuste website dat ik hierboven heb gepost.
De 0900 nummers zijn bedoeld voor fatsoenlijke bedrijven en instanties die tegen lage kosten (meestal nog minder dan de kostprijs) services of diensten verlenen.
Je kan niet van een provider verwachten dat ze die 0900-nummer dienstverlening opdoeken alleen omdat er een paar rotte appels in het mandje zitten.

En kritiek geven zonder fundament dat is zo gemakkelijk.

Mijn kritiek is juist heel gefundeerd, dacht ik zo...
Reputatie 8
Badge +11
Hoi Kaballus.
Je mag natuurlijk altijd je mening geven. Ik merk alleen dat we er anders in staan, en ik kan er helaas niets aan veranderen, omdat je er zelf voor kiest om naar een betaald servicenummer te bellen. De kosten van het nummer zijn, zoals het hoort, van tevoren vermeld. Daarom zullen we hier verder niet meer op in gaan, omdat er niets meer aan toe te voegen is.
Ik wil nog wel benadrukken dat de mensen in dit topic proberen om je uitleg te geven en te helpen. Ik wil je vragen om iedereen in zijn waarde te laten. Ik wil je daarom verwijzen naar onze huisregels.
Beste telfort als ik iemand niet in haar of zijn waarde laat. Dus het ligt aan mij. Een medewerker van jullie heeft me het verhaal verteld. Als iets onaangenaam wordt gezegd over Telfort. Ik behandel mensen onwaardig. Ik heb gezocht naar artikelen over oneigenlijk gebruik van 0900 of nummersmisbruik Radar heeft er verschillende keren tijd aan besteed en jullie pinnen het op één nummer en dan wordt het verhaal ook nog verdraaid? Ik moet een paar opmerkingen pikken, dacht het niet. Trouwens de OPTA heeft dus een paar rotte appels er tussen weggehaald. Willens en wetens gaat Telfort er niet op in. Goed. Als je of jullie denken dat het om,, 18€gaat. Voor mij part blokkeer je de boel maar.. Ik heb er last geen last van. Ik hoef bepaalde opmerkingen die nogal neerbuigend,zijn moet ik wel pikken bekijk het even. Er zijn meer manieren om iets aan te pakken. Dus ga gerust je gang

Reageer