beantwoord

Switchen tussen simkaarten werkt niet bij bellen

• 17 juli 2018
  • 9 reacties
  • 2118 keer bekeken

Ik heb een huawei p20 gekocht om zakelijk en privé te kunnen scheiden. Het rare is nu alleen dat ik wel op beide sim kaarten gebeld kan worden. Ik kan met beide kaarten smsen, maar ik kan alleen met sim 1 uitgaand bellen. Bij sms is er de keuze tussen sim 1 of sim 2. Bij bellen staat er alleen sim 1 en kan ik niet kiezen. Maar de kaarten werken wel beide, want ik ben gewoon bereikbaar en zoals gezegd is met sms de keuze wel beschikbaar. Ik heb alle instellingen gehad en gegoogled, maar ik snap niet hoe ik met sim 2 in dit geval kan gaan bellen...
icon

Beste antwoord door Jan0517 21 augustus 2018, 21:54

Het is indd gelukt na een paar keer wisselen van sim slot bleek dat er nog instelling veranderd moest worden en nu kan ik gewoon kiezen tussen de kaarten. Bedankt voor jullie hulp!

Standaard simkaart voor oproepen moest op 'niet ingesteld'

Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hoi Jan0517, welkom op het Forum. Nu begrijp ik dat je een nieuw duosim toestel hebt gekocht, maar als je wilt bellen kan je maar met een van de 2 nummers bellen. Dat is wel apart. Nu moet ik zeggen dat ik hier niet in thuis ben, dus ik ben ook gaan googlen en heb het volgende gevonden:

Schakelen tussen de simkaarten en contacten is heel makkelijk, zodat je altijd vanaf het juiste nummer belt. De contacten staan vaak gesorteerd per simkaart. Zo bel je zakelijke contacten altijd met je zakelijke nummer en privé-contacten met je privénummer. Zie je dat terug? Het verschil tussen zakelijke contacten en jouw privé contacten?
Ik heb op beide sim kaarten even een contact opgeslagen, maar als ik die wil bellen gaat alles via sim 1. Ook het contact wat op sim 2 staat...
Reputatie 8
Badge +11
Ik denk alleen maar even hardop:
Misschien is er zonder dat je je dat bewust bent ooit de keuze opgeslagen hiervoor sim 1 te gebruiken. Mogelijk doordat je eerste telefoontje is gepleegd terwijl alleen slot 1 bezet was?

Wat ik zou proberen is de kaart uit slot 1 eens verwijderen en dan proberen te bellen. De software wordt dan gedwongen om slot 2 te gebruiken en reset misschien die eerdere keuze.
Als dat het niet oplost misschien de kaarten eens wisselen. Wat doet de telefoon dan? Blijft hij bij slot 1 of verhuist de keuze mee naar slot 2?

Misschien vind je hier nog wat info:
https://www.digitalcitizen.life/set-dual-sim-smartphone-android-default-sim-calls-sms-data
Reputatie 8
Badge +11
Aha, op die manier. Dat is wel apart. Ik weet zo het fijne er ook niet van. Wellicht kan je even langs de winkel, mijn collega kan dan meekijken in de instellingen van het toestel. Of ben je er juist met de tips van GJC uitgekomen?
Aan de hand van de link uit de post van GJC en de instellingen van een P10 lite kom ik tot de conclusie dat sim1 is ingesteld als standaard sim voor uitgaande gesprekken. Ook kan je bepalen welke sim wordt gebruikt voor een data verbinding.
Om met sim1 te bellen zal deze als standaard moeten worden ingesteld zoals ik deze instellingen begrijp
Reputatie 8
Badge +11
Mooi speurwerk Galdor68. Ontzettend bedankt.

Is het inmiddels gelukt Jan0517? Ik ben erg benieuwd.
Het is indd gelukt na een paar keer wisselen van sim slot bleek dat er nog instelling veranderd moest worden en nu kan ik gewoon kiezen tussen de kaarten. Bedankt voor jullie hulp!

Standaard simkaart voor oproepen moest op 'niet ingesteld'

Reputatie 8
Badge +11
Mooi dat het gelukt is en bedankt voor het melden.
Reputatie 8
Badge +11
Super dat het geluk is Jan. Mocht er nog een keer iets zijn, dan horen we dat graag.

Reageer