beantwoord

Sony Xperia Z1 update Android 4.3

• 22 januari 2014
  • 22 reacties
  • 3280 keer bekeken

Beste Telfort,

Leveren jullie de Sony Xperia Z1 als branded telefoon van KPN/Telfort? Want ik krijg geen updates binnen van Android 4.3 terwijl deze volgens Sony als is vrijgegeven. Als ik kijk naar de File System Version van mijn telefoon staat er: KPN-LTE_14.1.G.2.257
Dit houd in dat het een branded telefoon is naar mijn weten. Wanneer word de Android 4.3 vrijgegeven?
icon

Beste antwoord door Laila 23 januari 2014, 14:03

Wij hebben geen invloed op het vrijgeven van Android updates. Dit is in handen van de fabrikant. Wanneer de update voor jouw toestel precies wordt uitgerold is dus een kwestie van afwachten. Heb je ook al via Sony Update Service gekeken of de update beschikbaar is?

Laïla
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

22 reacties

Badge
Wij hebben geen invloed op het vrijgeven van Android updates. Dit is in handen van de fabrikant. Wanneer de update voor jouw toestel precies wordt uitgerold is dus een kwestie van afwachten. Heb je ook al via Sony Update Service gekeken of de update beschikbaar is?

Laïla
Dank je! Ik ga er mee verder.
Ik heb na update 4.3 geen mobiel internet meer iemand een oplossing??
Reputatie 8
Badge +15
Controleer de instellingen eens van mobiel internet.
Waarschijnlijk zijn de instellingen niet goed terug gezet na de update.
Zie www.telfort.nl/instellen . Als de 4.3 er niet bij staat volg dan de instellingen van de 4.2 versie. Stappen zijn iets anders maar de instellingen zijn het zelfde.
Al handmatig geprobeerd in te stellen, helpdesk meegekeken en reset uitgevoerd alles staat goed werkt echter niet. Dichtstbijzijnde telfort winkel anderhalf uur rijden.... Zijn er aparte instellingen voor Android versies dan?
Badge +2
Nee, geen aparte versies, maar het zou kunnen dat de stap-voor-stap instructie nog gebaseerd is op 4.2 en dan zou je met 4.3 in de war kunnen raken. Mobiel uit- en aan, roaming aan? Je MBs zijn niet op?
Reputatie 8
Badge +15
Als de instellingen goed staan, reset is uitgevoerd en je MB'S zijn niet op dan blijft er helaas nog maar 1 mogelijkheid over die je kunt uitproberen.

Dan is de update niet goed gegaan en staat de nieuwe software niet goed in het toestel. Maak eerst een backup van je gegevens en vervolgens een hard reset.

Is het daarna nog niet opgelost dan zal je toestel naar het reparatiecentrum moeten ben ik bang.
Alle instellingen staan goed en aan mb's niet op
Reputatie 8
Badge +15
Dan een backup maken van je gegevens en toestellen resetten naar fabrieksinstellingen.
Zodra je dit gedaan hebt nog geen app's terug zetten maar eerst de instellingen van mobiel internet controleren en testen.
Terug naar fabrieksinstellingen geen oplossing helaas. Mijn partner heeft zelfde gsm met Vodafone zijn kaartje in mijn toestel.... Werkt!!! Heleboel instellingen die bij Telfort niet ingevuld moeten staan dan wel ingevuld zoals poort proxy mms enz. Ligt dus echt aan Telfort!! Moet toch op te lossen zijn???
Reputatie 8
Badge +15
Nee, bij een aantal opties hoef je niets in te vullen.
Dit zijn de juiste instellingen voor mobiel internet:
    Als Mobiel dataverkeer uitgevinkt is, vink Mobiel dataverkeer aan.
    Als Mobiel dataverkeer aangevinkt is, sla de volgende stap over.
    Kies Ja.
    Vink Gegevensroaming aan.
    Kies Ja.
    Kies Namen toegangspunten.
    Kies het opties-symbool.
    Kies Nieuwe APN.
    Bij Naam, voer Telfort Spot in.
    Bij APN, voer internet in.
    Bij Proxy, voer niets in.
    Bij Poort, voer niets in.
    Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
    Bij Wachtwoord, voer niets in.
    Scroll naar beneden.
    Bij MCC, voer 204 in.
    Bij MNC, voer 12 in.
    Bij Verificatietype, kies PAP.
    Kies APN-type.
    Als dit scherm verschijnt, voer default in (let op: in kleine letters) en kies OK.
    Verschijnt dit scherm niet, vink Internet aan.
    Kies het opties-symbool.
    Kies Opslaan.
    Vink Telfort Spot aan.
Alles staat aan instellingen zoals boven maar doet het niet en dus wel met Vodafone ben al jaren klant van Telfort maar nu bijzonder ontevreden hiervan
Reputatie 8
Badge +15
Dat snap ik en ik heb voor nu ook geen idee meer wat we nog zouden kunnen proberen.
Google nog gebruikt om te kijken of er nog meer dit probleem hebben maar helaas. :(

Dan zal er een techneutje dieper op het netwerk moeten gaan kijken om na te gaan wat er nu precies mis gaat. Webcare is er maandag pas weer.

Kun je voor de zekerheid kunnen controleren of je met de simkaart in een ander toestel wel mobiel internet hebt?
Mijn sim doet het ook niet in mijn partner zijn Sony z1
Reputatie 8
Badge +15
Dan ligt het aan de simkaart die niet goed werkt.
Heb je deze orgineel of in het verleden laten knippen?
Was een gewone is geknipt naar micro maar zou geen probleem zijn volgens helpdesk
Reputatie 8
Badge +15
Een standaard simkaart kun je laten knippen naar een micro simkaart formaat. Echter heeft een simkaart meerdere printplaatjes waardoor de kans altijd aanwezig is dat er een storing gaat optreden. Vaak merk je het niet gelijk maar komen de problemen geleidelijk. Een 10de van een milimeter ernaast zitten is al voldoende. Dat de storing gelijktijdig optreed met de update is echter wel toevallig.

Ik ga al jaren mee in de telecom en persoonlijk adviseer ik nooit om te laten knippen. Soms gaat het goed maar zie het vaker fout gaan.

Nu heb je 2 opties:
1: Je kan wachten tot een webcare medewerker je topic oppakt maar hou rekening met een verwerkingstijd. Vervolgens kan het bij Telfort tot 5 werkdagen duren voor je de nieuwe simkaart per post ontvangt. Je dient dan nog wel met de klantenservice te bellen om de nieuwe simkaart te activeren.
2: Je kan ook langs een Telfort winkel gaan en daar de nieuwe simkaart halen. Je krijgt deze dan gelijk mee en deze kan je ook gelijk gebruiken. Overzicht van de winkels vind je op deze pagina. Neem wel geldige legitimatie en pinpas mee.
Ik ga maandag weer eens bellen dichtstbijzijnde winkel is 1.5 uur rijden...in elk geval heel erg bedankt voor meedenken
Reputatie 8
Badge +15
Dat schiet inderdaad niet op nee. :(
Graag gedaan en jammer dat ik niet eerder dacht om de simkaart in een ander toestel te testen. Ik kom vaker tegen dat er problemen ontstaan na een update en dan lag het aan de update.
Na omzetten bb abo naar gewoon internet bundel gister zou het opgelost moeten zijn na opnieuw opstarten helaas..... Weer maar gebeld mevrouw uw nieuwe bundel gaat morgen in (beloofd met terugwerkende kracht vanaf 1 februari) om 0.00 uur werkt het.... Nou niet dus!! Straks weer maar bellen wordt er niet vrolijker van
En opgelost! Nieuwe sim geactiveerd en werkt! Al met al opnieuw tevreden telfort klant 🙂
Reputatie 3
Badge +1
@hvoverdulve,

Wat fijn om te lezen dat het is opgelost! 🙂 Het topic wordt hierbij gesloten.

Denise