beantwoord

smsjes worden niet meer verstuurd

Reputatie 1
Badge
Hallo,
Ik heb een abonnement met onbeperkt sms-en. Ik sms dagelijks. Geen probleem, tot op vrijdag 8 (of donderdag 7?) februari.
Ineens zijn bijna al mijn vroegere smsjes verwijderd, (niet door mezelf. Maar een volle berichtenbox kan nu dus ook niet het probleem zijn)
en de ontvangers krijgen mijn laatste verzonden smsjes niet meer! Heel vervelend.🤔
Ik wil natuurlijk graag dat het weer gewoon werkt! Wie kan me helpen?
Bij voorbaat bedankt! ☺
icon

Beste antwoord door poetsvisje 9 februari 2019, 12:32

Inmiddels vanzelf toch goedgekomen, voor zover ik kan nagaan. Apart hoor.
Fijne dag nog allemaal! 🙂
Bekijk reactie

14 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Top dat je er met de hulp van GJC uit bent gekomen. Bedankt daarvoor GJC. 🙂
Reputatie 8
Badge +11
Graag gedaan en succes! Kom gerust langs als er nog vragen zijn. Wij denken graag mee.
Reputatie 1
Badge
Hee GJC, dat is nuttige informatie, vooral hoe je redeneert over het nut(teloze) van een duurdere telefoon. Daar heb ik wat aan.
Ik belde net met seniorweb en die meneer raadde me aan mijn fotoos via kabel op de harde schijf van mn pc te zetten en dan via knippen, zodat mijn telefoon geleegd wordt.
Lukt steeds niet. Schijnt aan de kabel te liggen dus ik haal een nieuwe kabel. Stuk goedkoper dan nieuwe telefoon.
Fijn om van je te horen dat 16 GB genoeg zou moeten zijn.
Bedankt zover hè!
Vriendelijke groet,
Poetsvisje
Reputatie 8
Badge +11
Ik begrijp je wijze van backuppen blijkbaar niet helemaal. Ik neem aan dat je Androïd draait (en ik vermoed een oudere versie). Heb je op je telefoon bij instellingen niet ergens de optie backup? Daar zou je moeten kunnen aangeven of je ook foto's en video's wilt backuppen en naar welk account.
Je kunt ook eens kijken naar Foto's van Google. Je foto's worden dan (na juist instellen 😁) automatisch in het door jou gekozen account gezet en zijn vervolgens benaderbaar vanaf elk apparaat. Ook worden (indien ingesteld) de foto's waarvan een backup is gemaakt automatisch van je toestel verwijderd.

Op zich zou je met die 16 Gb prima uit de voeten moeten kunnen. Het valt of staat met zorgvuldig beheer van die ruimte. Ook een ruimere telefoon kan 'overlijden' waardoor je alles kwijt zou zijn. Een backup is dus altijd raadzaam.

Een buurvrouw hier verderop had onlangs hetzelfde probleem en die heb ik prima kunnen helpen. Haar toestel draait weer als een trein en kan nog wel even mee. Ze gebruikt hem voor wat WhatsAppen en soms een mailtje (oh ja, en bellen en sms'en). Waarom zou je dan een toptoestel aanschaffen alleen voor wat extra ruimte?
Reputatie 1
Badge
Sorry ik bedoel slecht functioneren
Reputatie 1
Badge
Nog even dit: mijn fotoos staan beslist in mijn mailacount, maar elke foto die ik van mijn telefoon durf te wissen, verdwijnt ook uit mijn mailacount en ben ik dus echt kwijt. Dus bewaar ik ze nog steeds op mijn telefoon en blijft die dus overvol zitten en snel functioneren.
Ik zie geen andere mogelijkheid dan een telefoon kopen met meer GB. De mijne heeft maar 16 GB....
Of kan het nog anders misschien?
Reputatie 8
Badge +11
Hoi poetsvisje, goed te lezen dat het inmiddels is opgelost. Nu is er verder ook heel erg meegedacht om het probleem mogelijk een volgende keer te voorkomen. Bedankt daarvoor GJC. 🙂

Mocht je zo nog ander vragen hebben, dan weet je ons te vinden.
Reputatie 1
Badge
Oké, bedankt voor het meedenken hè. Waardevol!
Reputatie 8
Badge +11
Als je een backup maakt blijft het origineel staan. Dat levert dus geen voordeel op. Als je zeker weet dat de foto's in je mailaccount staan kun je ze van de telefoon gerust wissen. Dat scheelt aardig wat plek. Video's wissen scheelt inderdaad veel.
WhatsApp-gesprekken wissen levert nauwelijks ruimte op, tenzij er veel plaatjes meegestuurd worden. Die plaatjes/foto's vindt je terug in je fotogalerij en kun je gerust wissen als je ze niet meer nodig hebt.

Over de Library-app heb ik geen oordeel. Ik heb geen idee hoe groot die is. Als die heel belangrijk voor je is valt daar gewoon niet aan te tornen. Misschien kun je wel binnen je gemeenschap informeren of er mogelijkheden zijn voor besparing van geheugenruimte. Goed mogelijk dat je niet alles lokaal (op je telefoon) hoeft te bewaren en veel ook online kunt raadplegen.

Een open deur is natuurlijk een ruimere telefoon aanschaffen, maar dat is erg afhankelijk van iemands portemonnee en prioriteiten.
Reputatie 1
Badge
Nou ik heb een motorola en maak steeds back up van fotoos op mijn e-mail-acount. Maar ik blijf ze dan toch nog steeds zien op mijn telefoon. Videoos wis ik helemaal.
Zelf let ik er erg op dat er nergens zooi op blijft staan. Ik wis zelfs regelmatig mijn whats-app-gesprekken - behalve berichtjes met ster.
Ik heb er wel 1 app op die veel plaats in beslag neemt maar die is me heeel dierbaar: JW library-app. Daar wis ik verder bijna alles voor.
Reputatie 8
Badge +11
Dat zou een goede verklaring kunnen zijn inderdaad. Zie je geen kans om wat meer geheugen vrij te maken? Hij zal dan ook een stuk vlotter worden. Vaak staat er best een hoop 'zooi' op.
Als je wilt aangeven om welke telefoon en welk besturingssysteem het gaat kunnen we meedenken.

Ik heb een nogal ruim bemeten telefoon, maar programma's als Files of SD-Maid kunnen binnen Androïd een hoop oplossen zonder dat je veel kennis nodig hebt. Beiden (van SD-Maid heb ik de Pro-versie) heb ik op mijn vorige telefoon meermaals gebruikt zonder dat dit ooit een probleem opleverde.
Kijk wel eerst of je een backup hebt/maakt van dingen die je mogelijk toch wilt bewaren.
Reputatie 1
Badge
Hee bedankt voor je reactie. Ja ik denk dat je gelijk hebt. Mijn telefoon is gauw helemaal vol en zit meestal boven zn 95% geheugen en dan kan niet alles meer goed functioneren hè. Misschien is dat de verklaring?
Leuk dat je verder dacht dan de oppervlakte! 🙂
Reputatie 8
Badge +11
Mooi dat het is opgelost, maar ik ben benieuwd wat er aan de hand was. Voor mij klinkt het als een probleem in de telefoon.
Reputatie 1
Badge
Inmiddels vanzelf toch goedgekomen, voor zover ik kan nagaan. Apart hoor.
Fijne dag nog allemaal! 🙂

Reageer