beantwoord

SMS instellingen android (Sony Z3 compact)

• 9 maart 2016
  • 11 reacties
  • 272 keer bekeken

Ik heb deze telefoon nu een weekje en werkt icm mijn Telfort abo-prima. Bellen lukt, mobiel internet doet het ook na handmatig het toegangspunt te hebben ingesteld. Helemaal fijn dus.

Totdat ik iemand tegenkwam die mij wilde sms-en. En dat kwam niet binnen, en uitgaand lukt ook niet.

Uiteraard de suggesties op de telfort-site gevolgd en het nummer van de SMS-centrale staat goed (+31626000230). En kan ik ook niet aanpassen naar wat anders overigens. Andere instellingen van de site kan ik niet op mijn telefoon aanpassen overigens.

Maar het werkt dus nog steeds niet, iemand de magische tip?

Dank alvast!
icon

Beste antwoord door mikekiwi 12 maart 2016, 19:53

Op een ander forum de tip gekregen om een andere app voor SMS te gebruiken (Hangouts) en dat werkt wel... met een workaround is het probleem nu dus opgelost, blijkt een vaker voorkomend iets bij de Sony's te zijn icm Telfort
Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +15
Er zijn geen bepaalde instellingen voor sms. Het enige wat je kan proberen is het nummer van de sms centrale aanpassen.

1. Open de berichten app
2. Tik rechtsboven op de optie symbool (menu)
3. Kies instellingen
4. Zoek in de lijst naar de sms nummercentrale en tik daar 1 x op.
5. Wijzig het nummer van de sms centrale door bijvoorbeeld er +31626000231 van te maken.
6. Opslaan
7. Telefoon herstarten
8. Ga weer naar punt 5 en pas de nummercentrale weer aan naar +31626000230
9. Opslaan
10. Sms naar jezelf sturen.

Werkt het nog niet dan je simkaart testen in een ander toestel.
Dank voor je reactie; maar zoals vermeld kan ik het nummer van de sms-centrale niet aanpassen. ik kan klikken wat ik wil (vaak, long-press), maar er gebeurt niets. Kan dit dus niet uittesten. De sim-kaart heeft nu al 4 toestellen gezien geloof ik (ben niet zo toestelvast) en in alle toestellen werkte het prima.
Badge +2
Welkom op het forum Mikekiwi!
Inmiddels hebben we contact gehad en zijn de netwerkinstellingen voor je nagekeken. Alles staat goed, maar heb ik voor de zekerheid toch een reset uitgevoerd. Omdat je huidige simkaart vanaf 2013 in gebruik hebt, heb ik ook een nieuwe simkaart voor je besteld. Deze ontvang je binnen 5 werkdagen. Laat je nog weten of het is gelukt? Succes! 😉
Dank voor je hulp, I'll keep you posted!
Helaas, nieuwe simkaart heeft niet geholpen... iemand nog andere suggesties?
Op een ander forum de tip gekregen om een andere app voor SMS te gebruiken (Hangouts) en dat werkt wel... met een workaround is het probleem nu dus opgelost, blijkt een vaker voorkomend iets bij de Sony's te zijn icm Telfort
Reputatie 8
Badge +10
Nog een hele fijne app voor SMS... ;)

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.textra&hl=nl
Dank, ik ga er eens naar kijken... Al is de belangrijkste reden voor mij van het laten werken van SMS het feit dat ik het nodig heb voor online bankeren. En dan is de app an sich niet zo belangrijk, maar wel dat de code die ik moet invullen ook echt bij me aankomt.

En oh ja, mijn moeder snapt whatsapp nog niet helemaal, dat is waar.... 🙂
Reputatie 8
Badge +10

En oh ja, mijn moeder snapt whatsapp nog niet helemaal, dat is waar.... :-)

Ik zie het verband tussen een SMS-app en Whatsapp even niet, maar ik ben geen kei met smartphones.

En oh ja, mijn moeder snapt whatsapp nog niet helemaal, dat is waar.... :-)

Ik zie het verband tussen een SMS-app en Whatsapp even niet, maar ik ben geen kei met smartphones.
Eh, Whatsapp is - imho - de moderne variant van whatsapp, waar bij het uitwisselen van berichtjes wat makkelijker er in zekere zin goedkoper gaat, zeker als het om berichtjes met foto's gaat.
Sms-en doe ik nooit meer met vrienden en familie, alleen dus met mijn moeder en met de ING...
Reputatie 8
Badge +10

Sms-en doe ik nooit meer met vrienden en familie, alleen dus met mijn moeder en met de ING...

Ja hoor, nu heb ik 'm... 😉

Reageer