beantwoord

Slecht mobiel bereik sinds verhuizing

Ik ben 2 maanden geleden verhuisd, en sindsdien heb ik erg slecht bereik met mijn mobiel. Dat wil zeggen ik heb wel bereik, maar tijdens telefoongesprekken is het geluid vaak slecht hoorbaar, valt even weg, of ik of de andere kant hoort ineens een gekraak of heel blikkerig haperend geluid, en dan weer even goed, enzovoort.

Het is gewoon een woonwijk in een stad, geen achteraf gelegen buitengebied of iets dergelijks. En het probleem lijkt er altijd te zijn, 's ochtends en 's avonds en 's nachts, niet alleen tijdens "drukke" tijden.

Op een andere plek in huis gaan staan, of even naar buiten lopen, heeft geen zin. Ik heb het probleem zowel binnen als buiten, eigenlijk overal in mijn directe omgeving. Ik heb zelf een Android telefoon, met mijn oude telefoon (ook Android, ander model) treedt het probleem ook op, en mijn vriendin heeft een iPhone en die heeft het ook (zij heeft ook Telfort).

Ik hoor het soms ook van anderen hier in de buurt, al weet ik niet of zij ook Telfort hebben.

Heb natuurlijk al veel dingen geprobeerd zoals telefoon resetten, opnieuw verbinden met netwerk, of een ander netwerk kiezen, enzovoort, maar dat lijkt allemaal geen verschil te maken.

Valt hier iets aan te doen?
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 7 januari 2019, 11:23

Hi Rogier, dankjewel voor de update! Niet fijn dat 't nog niet opgelost is, goed dat je het laat weten.

Ik heb dit voor onderzoek doorgezet naar de Technische Dienst. Ik verwacht dat zij binnen een paar werkdagen meer informatie hebben over wat er aan de hand is. Zo gauw ik een update voor je heb, laat ik je dit weten!

Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Misschien een storing, maar je kunt eerst even kijken via onderstaande link wat de dekking op je adres zou moeten zijn:
https://www.kpn.com/netwerk/dekkingskaart.htm
Bedankt voor de suggestie, maar daar komt helaas niks opvallends uit.

Voor mijn postcode zegt hij: Beste dekking: 4G, en alle items onder HD Voice (Spraak) en Internet scoren 4 van de 5 sterren.

Storing dacht ik in het begin ook aan, dus ik heb het een tijdje aangekeken of het beter werd. Maar het is al 2 maanden zo.
Reputatie 5
Badge +7
Hi Rogier481, welkom op ons forum! Wat naar dat je sinds je verhuizing merkt dat je bereik minder goed is. Ik begrijp dat je dit zowel in huis als buiten merkt, werkt je verbinding op andere plaatsen wel goed? Fijn dat je al zo veel geprobeerd hebt, ook goed om te weten dat je vriendin hetzelfde merkt. Ik heb de dekking op je nieuwe adres voor de zekerheid gecontroleerd, en dat ziet er goed uit gelukkig. Daarom wil ik graag proberen of het verschil maakt als je een nieuwe simkaart gebruikt. Ik heb er een voor je aangevraagd, deze ontvang je binnen ongeveer twee werkdagen thuis! Laat je weten hoe het daarmee gaat?
Dank je wel Alexandra! Ja op andere plekken werkt het prima. Bijvoorbeeld op mijn werk (hier 7 km vandaan) heb ik altijd goed bereik.

Ik probeer de nieuwe simkaart zodra deze binnen is, en dan laat ik even weten of dat verschil maakt, bedankt! 👍
Reputatie 5
Badge +7
Geen probleem Rogier 🙂 Dat is goed om te weten. Ik ben benieuwd hoe het straks gaat met de nieuwe simkaart! Laat het maar weten, en als dat niet het effect heeft dat we graag willen zien, dan kijken we verder.
Reputatie 5
Badge +7
Goedenavond Rogier, heb je de nieuwe simkaart inmiddels ontvangen en zo ja, al de mogelijkheid gehad om te testen hoe het daarmee gaat? Ik hoop natuurlijk dat dat het probleem heeft verholpen, ik hoor graag van je hoe het ervoor staat, en ook als ik iets voor je kan doen.
Ja, ik heb de nieuwe simkaart nu een aantal dagen in gebruik. Ik heb er nog niet heel veel telefoontjes mee gedaan vanuit huis (alleen een paar korte gesprekken) maar die verliepen wel zonder storing. Nou trad het probleem voorheen ook niet altijd op, dus ik kan het nog niet met zekerheid zeggen, maar het lijkt wel verbeterd!

Ik hou het de komende tijd even in de gaten. Als ik toch nog last blijf houden van het probleem, laat ik het weten. En zo niet, dan ben ik blij dat het probleem is opgelost 🙂

In ieder geval bedankt voor de goede service!
Reputatie 5
Badge +7
Hi Rogier, dat klinkt in ieder geval positief 🙂 Fijn, dankjewel voor je berichtje! Inderdaad, hou het maar in de gaten en je weet me te vinden als je vragen hebt of als je nog iets opmerkt.
Hoi, nog even een update over dit onderwerp. Ik heb het een aantal weken geprobeerd, maar helaas is het probleem er nog steeds. Tijdens een gesprek gebeurt het meerdere malen dat het geluid even stoort of helemaal wegvalt, en de andere kant merkt dit ook.

Ik ben vrij zeker dat het niet aan mijn telefoon of SIM kaart ligt, anderen hier in de omgeving hebben het ook. Zowel binnen als buiten. Van de vorige bewoners begreep ik ook dat zij bijna nooit goed een gesprek kunnen voeren. Ongeacht provider of soort telefoon (Android of iPhone).

Kan het zijn dat de dekking van het KPN netwerk hier niet goed is?

Via de eerder genoemde link hierboven kan ik zien dat ik wat betreft de KPN dekking in een lichtgroen gebied zit. Wat in ieder geval zou moeten volstaan voor 4G. Maar het is echt erg onbetrouwbaar, en het valt tijdens een gesprek van een paar minuten zeker meerdere malen weg.
Reputatie 5
Badge +7
Hi Rogier, dankjewel voor de update! Niet fijn dat 't nog niet opgelost is, goed dat je het laat weten.

Ik heb dit voor onderzoek doorgezet naar de Technische Dienst. Ik verwacht dat zij binnen een paar werkdagen meer informatie hebben over wat er aan de hand is. Zo gauw ik een update voor je heb, laat ik je dit weten!
Reputatie 5
Badge +7
Hoi Rogier, mijn reactie is wat later dan mijn bedoeling was, sorry daarvoor! Ik zie dat de Technische Dienst contact met je opgenomen heeft en de situatie met je besproken heeft. Laat het gerust weten als je vragen hebt.

Reageer