beantwoord

Slecht mobiel bereik

• 17 juli 2019
  • 8 reacties
  • 263 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds enkele weken heb ik regelmatig zeer slecht bereik. Dit is een stuk slechter dan het was (sinds de overname van KPN?). Het heeft niet met de locatie te maken (het gebeurt namelijk op meerdere locaties) en gebeurt te vaak om incidenteel te zijn. Het heeft denk ik ook niet met het toestel te maken aangezien ik voorheen geen problemen had.

Het is me regelmatig gebeurd dat ik midden in een telefoon gesprek weg val. Ik weet niet in hoeverre jullie hier iets aan kunnen doen (op individueel niveau bereik verbeteren), maar het is wel zodanig vervelend dat als er niks gebeurt ik helaas naar een andere provider zal moeten overstappen. Wat ik jammer zou vinden, want ik was voorheen erg tevreden.
icon

Beste antwoord door Bas Meesters 21 augustus 2019, 11:56

Hallo @Jasper - Telfort,

Het heeft even geduurd maar ik heb kunnen testen met een andere telefoon. Helaas (voor mij) lijkt het toch aan mijn telefoon te liggen, en niet aan het Telfort netwerk. Mijn excuses voor de onterechte klacht dat het netwerk niet aan de wensen voldeed.

Groeten,

Bas
Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Bas Meesters, slecht bereik is altijd vervelend natuurlijk. Ik ga er niet vanuit dat je het hebt sinds de overname van KPN, want dat was namelijk al in 2005. Wat nu speelt is het samensmelten van de namen, je gebruikt het KPN netwerk al langer bij jouw abonnement.
Het wegvallen van gesprekken is niet de bedoeling natuurlijk, het idee van een mobiele telefoon is dat je mobiel je gesprekken kunt voeren. Ondanks dat je voorheen geen problemen had, ben ik toch benieuwd wat er gebeurt als je jouw SIM-kaart in een ander toestel doet en vice versa. Doordat je het op meerdere locaties ervaart lijkt het meer op iets met het toestel of de SIM-kaart, dan met het netwerk. Ik hoor het graag van je als je het hebt geprobeerd en wat de resultaten zijn.
Reputatie 1
Beste @Jasper - Telfort,

Bedankt voor het vlotte antwoord. In dat geval was het toeval dat het rond dezelfde periode problemen gaf als KPN en Telfort samen in het nieuws kwamen. Ik zal kijken of ik van iemand een andere telefoon kan lenen en zien wat er gebeurd bij een wissel van de SIM kaart. Daarna zal ik hier een nieuwe reactie plaatsen.

Met vriendelijke groet,

Bas
Reputatie 8
Badge +11
Dat is goed Bas, ik wacht je bevindingen af 🙂
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Bas Meesters, ik ben benieuwd of je het al hebt kunnen testen en hoe dat ging. Merkte je daar een verandering bij?
Reputatie 1
Hallo @Jasper - Telfort ik heb helaas nog geen telefoon kunnen lenen. Even simkaart wisselen geeft niet echt een goed beeld aangezien het sporadisch werkt. Dus ik heb een andere telefoon voor wat langer nodig voordat ik er wat over kan zeggen.
Reputatie 8
Badge +11
Dat kan ik me voorstellen inderdaad. Als je jouw SIM-kaart nu in een ander toestel doet heb je alleen een momentopname, terwijl het probleem zich niet altijd voordoet. Ik hoor graag van je als het gelukt is met een ander toestel, dan kunnen we samen verder kijken.
Reputatie 1
Hallo @Jasper - Telfort,

Het heeft even geduurd maar ik heb kunnen testen met een andere telefoon. Helaas (voor mij) lijkt het toch aan mijn telefoon te liggen, en niet aan het Telfort netwerk. Mijn excuses voor de onterechte klacht dat het netwerk niet aan de wensen voldeed.

Groeten,

Bas
Reputatie 8
Badge +10
Hoi @Bas Meesters, ik neem het even over van Jasper. Dat geeft niets, zo'n storing kan verschillende oorzaken hebben, en kán ook met het netwerk te maken hebben. Ik snap dat dit niet de oorzaak is waar je op hoopte, wel fijn dat je nu weet waar het van komt. Als we iets voor je kunnen doen of als je nog vragen hebt, laat het dan gerust weten!

Reageer