beantwoord

Slecht bereik met mobiel

• 11 december 2018
  • 11 reacties
  • 725 keer bekeken

Ik heb al een paar dagen heel slecht telefonisch bereik. Ik kan niet bellen of gebeld worden. Is er een storing?
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 6 januari 2019, 15:59

Ik weet dat je slecht bereik hebt. Dat komt doordat je in een zogenaamd scheidingsgebied woont tussen de masten. Het signaal van de masten mogen elkaar niet overlappen en zo ontstaat het scheidingsgebied. Ik heb de Technische Dienst in ieder geval weer op de hoogte gesteld. Zij zullen nog weer contact met je opnemen, zij kunnen je hier meer over vertellen.
Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hoi Lotty, welkom op het Forum. Ik lees dat je al een aantal dagen slecht bereik heb met jouw telefoon, dat is niet fijn.

Heb je dat op een of op meerdere locaties? Heb je het toestel al regelmatig eens opnieuw opgestart? Wanneer dat niet werkt heb je de mogelijkheid om jouw simkaart in een ander toestel te testen? Heb je dan ook slecht bereik, dan kan het probleem in de simkaart zitten. Ik wil je dan aanraden om een vervangende simkaart aan te vragen. Wanneer het bereik dan wel goed is, dan zit het vermoedelijk in het toestel. Ik hoor graag je bevindingen.

O, zou je ook nog jouw huisnummer willen toevoegen aan jouw profiel? Dan kan ik ook naar het netwerk kijken op jouw adres.
Ik ga morgen mijn simkaart in een ander toestel testen. De ander opties heb ik al gedaan. Ik ben al een paar dagen thuis maar ga morgen naar m’n werk en ga dan kijken hoe het bereik daar is. Je hoort van me.. alvast bedankt.
Hi Bart... het ligt volgens mij echt aan slecht bereik.. Ik was net in het centrum van Hoofddorp en daar 5 strepen bereik. Ben weer thuis en 1 streepje. Ik word ook net gebeld via whataspp (WiFi) dat degene m’n voicemail krijgt als hij me belt.
Kun je nagaan of er een storing met het bereik is?
Reputatie 8
Badge +11
Bedankt voor het delen van jouw bevindingen. Het bereik is dus alleen slecht bij je thuis. Ik heb daarom meteen even gekeken naar de dekking op jouw postcode. Ik zie dat de verbinding buitenshuis helemaal goed is. Binnenshuis kan zowel de 3G als 4G iets minder zijn. Is het slechte bereik wat je ervaart alleen binnen? Stap je de deur uit de tuin in, is het dan wel goed? Daar ben ik nog wel benieuwd naar. Want als het buiten wel goed is, dan heeft het signaal moeite om door de muren jouw huis binnen te dringen. Ik hoor het graag. Mocht het buiten ook slecht zijn, dan ik contact zoeken met de Technische Dienst om te kijken wat zij nog kunnen achterhalen.
Reputatie 2
ik heb hier ook last van, buiten geen probleem, binnen geen tot slecht bereik.
ik heb een samsung s7 edge en op google regent het klachten hierover.
somige zegge dat het na de update van andrioid gekomen is.
had nieuwe sim aangevraagt, ligt het ook niet aan.

mijn vriendin heeft een huawei p8 met telfort en binnen volle bak bereik
Beste bart
zowel binnen als rondom m’n huis slecht tot geen bereik..
zou je de technische dienst willen vragen te bekijken waar het aan ligt?
dank je wel
groet lotty
Reputatie 8
Badge +11
Hoi Lotty, ik heb zojuist even met de Technische Dienst gebeld. Hij geeft aan dat de dekking binnenshuis wat minder kan zijn, dit heeft te maken met het feit dat je in een zogenaamd scheidingsgebied zit tussen drie masten. Deze staan allemaal even ver van jouw huis en het bereik van de masten mogen elkaar niet overschrijden. Dit is onder andere de oorzaak. Mijn collega gaat het nog even verder uitzoeken of er meer speelt en of daar verbetering in gaat komen. Hij zal dit zo direct doen en daarna zal hij contact met je opnemen om dit door te nemen.
Ik heb nog niks gehoord van de technische dienst en nog steeds slecht bereik.
Reputatie 8
Badge +11
Je hebt de 18e helemaal geen oproep gemist van ons? Ook niet van een onbekend nummer? Is er ook geen Voicemail ingesproken? Mijn collega gaf namelijk aan je te bellen, diezelfde dag nog. Ik heb in ieder geval nogmaals melding bij ze gedaan om uit te zoeken of er wat aan de dekking gedaan gaat worden.
Nee ik heb geen telefoontje gehad. Ook geen gemiste oproep van jullie. Maar dat is juist heb probleem. Als ik thuis ben heb ik slecht bereik. 1 streepje of helemaal niks.
Groet lotty
Reputatie 8
Badge +11
Ik weet dat je slecht bereik hebt. Dat komt doordat je in een zogenaamd scheidingsgebied woont tussen de masten. Het signaal van de masten mogen elkaar niet overlappen en zo ontstaat het scheidingsgebied. Ik heb de Technische Dienst in ieder geval weer op de hoogte gesteld. Zij zullen nog weer contact met je opnemen, zij kunnen je hier meer over vertellen.

Reageer