Slecht bereik met iPhone via 4G en WiFi

• 10 januari 2018
  • 11 reacties
  • 1160 keer bekeken

Ik heb sinds april een iPhone via Telfort en heb bijna geen WiFi bereik(waar andere telefoons wel vol bereik hebben)
En ik werk in een ziekenhuis en heb totaal geen bereik op 3 of 4g. Waar ook anderen via kon vol bereik hebben.
Wat nu??

Voor de vindbaarheid van het topic is de titel aangepast.

11 reacties

Reputatie 8
Badge +15
@SchildergieWiFi valt buiten het mobiele netwerk. Als je dus problemen hebt met het WiFi bereik dan ligt dat aan het toestel.
Je geeft aan dat anderen via het KPN netwerk wel voldoende bereik hebben?
Heb je nog op andere locaties slecht bereik?

Wat je kan proberen is de netwerkinstellingen herstellen in de iPhone. Hiermee herstel je de instellingen van het mobiele netwerk en van de WiFi. Let op! WiFi wachtwoorden worden hiermee ook gewist en zal je weer opnieuw moeten instellen.
Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen.
Ik heb sinds april een iPhone via Telfort en heb bijna geen WiFi bereik(waar andere telefoons wel vol bereik hebben)
En ik werk in een ziekenhuis en heb totaal geen bereik op 3 of 4g. Waar ook anderen via kon vol bereik hebben.
Wat nu??
Dank je wel!!
Vanavond gelijk eens proberen 👍🏻👍🏻
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Schildergie, welkom op het forum. Koffiemok heeft je al een handige tip gegeven om je netwerkbereik proberen te verbeteren. Merk je een verschil?
Hoi, ik heb het hersteld en er is niks veranderd, 7a8 meter verderop bij de wc heb ik maar 1 streepje waar mijn vrouw vol bereik heeft.
En in de douche heb ik totaal geen WiFi bereik evenals het bereik op 4 g, ik heb nu 3 streepjes bereik ipv vol bereik.
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Schildergie, ik zie dat je de iPhone SE hebt. Met dit toestel zou je een prima WiFi en/of 4G bereik moeten hebben. Ik zie op afstand dat je geen verbinding met 4G kan maken. Kun je op je telefoon controleren of 4G is ingeschakeld (Instellingen > Mobiel netwerk > Opties mobiele data). Als 4G is ingeschakeld, alleen nog niet werkt kun je de simkaart dan in een ander toestel testen? Daarnaast ben ik benieuwd of je een hoesje om je telefoon hebt. Een hoesje kan namelijk het bereik blokkeren. Mocht je een hoesje hebben, kun je dan de WiFi en 4G verbinding zonder hoesje testen? Als deze tips niet hebben geholpen, dan vermoed ik dat je telefoon moet worden opgestuurd. Het is belangrijk dat je vooraf een back-up van je toestel maakt en je aankoopbon meestuurt of meeneemt naar de winkel.
Hoi hoi, ik heb hem nu aangezet, als ik thuis ben zet ik de mobiele data uit omdat de laatste paar maanden mijn bundel werd opgeslokt. Heb even gekeken met het hoesje erop of eraf maar dat blijft hetzelfde.
Als ik op mijn werk ben, het umc utrecht dan moet ik vaak naar buiten lopen als ik een collega wil bellen (dat is 10 minuten lopen) dus erg lastig.
Ik heb deze telefoon bij en abonnement bij Telfort gekregen en zou even niet weten waar de bon is hij is in maart/april gebracht
Hallo, iemand al wakker van Telfort??
Zonder hoesje is het nog steeds hetzelfde probleem, telefoon staat op 4g maar vaak zie ik 3G staan
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Schildergie, dan kan je nog proberen om je simkaart in de telefoon van je vrouw te testen. Werkt dat beter? Dan zal een reparatie nodig zijn.
Zoals koffiemok al heeft aangegeven, wifi en 4g zijn gescheiden van elkaar daar is geen simkaart voor nodig!!! Dus de simkaart in een ander toestel heeft totaal geen nut.
Hoelang ben ik mijn telefoon kwijt?? Ik heb er per se 1 nodig voor mijn werk
Reputatie 7
Badge +7
We streven ernaar om je toestel binnen twee weken gerepareerd terug te sturen, zolang het defect binnen de garantie valt.

Reageer