beantwoord

Slecht bereik

• 13 november 2019
  • 7 reacties
  • 127 keer bekeken

Ik heb een zeer slecht bereik, moet naar buiten om te bellen. Kan de beller vaak wel verstaan maar zij kunnen mij niet verstaan. De buren klagen ook die hebben ook het KPN netwerk.

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 29 november 2019, 13:17

Dat is wel jammer. Ik heb daarom even gebeld met Technische Dienst. Mijn collega gaf aan dat het inderdaad binnen wel slecht kan zijn. Je bent ook niet de enige die ons hierover gecontacteerd heeft. Hierop wordt ook al actie ondernomen. Er wordt gewerkt aan een nieuwe mast die verbetering gaat geven, deze zal naar verwachting in het begin van volgend jaar gaan werken. 

Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Jan J., welkom hier op het Forum. 

Ik lees slecht bereik op jouw thuislocatie. Het is dus niet zo dat je helemaal geen bereik heb, maar de kwaliteit van de gesprekken zijn echt waardeloos. Ik heb dan ook even meegekeken naar de dekking op locatie. Deze ziet er goed uit. Sinds wanneer ervaar je het probleem? Is het echt alleen binnen? Helpt het opnieuw opstarten van het toestel? Zou je anders ook een vervangende simkaart willen testen? Ik ben benieuwd. 

Hoi Bart,

het is inderdaad op mijn thuislocatie. Het probleem was er eigenlijk al heel lang maar ik belde niet heel veel in het begin. Nu ik vaker bel ervaar ik het toch wel als storend. Bovendien geeft mijn nieuwe telefoon (Samsung Galaxy A40) voortdurend meldingen als het netwerk weer even wegvalt. En die kan ik niet apart uit zetten.

Het opnieuw opstarten van het toestel geeft geen soelaas. Van de 4 streepjes voor ontvangst brandt er in het beste geval maar eentje en vaak ook geen enkele.

Misschien is een andere simkaart inderdaad een optie, die is 5 jaar oud en ik heb hem overgezet van mijn oude telefoon.

Groeten,

Jan J.

Reputatie 8
Badge +11

De simkaart kan inderdaad problemen geven. Voor je een nieuwe aanvraagt kun je altijd nog even de huidige simkaart in een ander toestel testen. Is het dan wel goed, dan zit het in het toestel. Is het dan ook niet goed, dan is het toch de simkaart of is er zelfs nog meer aan de hand. Dat moeten we dan gaan uitzoeken. Ik ben in ieder geval benieuwd naar je bevindingen. 

Hallo Bart, heb de simkaart in mijn oude toestel gehad maar geen verbetering. Nog steeds een slecht bereik.

Reputatie 8
Badge +11

Dat is wel jammer. Ik heb daarom even gebeld met Technische Dienst. Mijn collega gaf aan dat het inderdaad binnen wel slecht kan zijn. Je bent ook niet de enige die ons hierover gecontacteerd heeft. Hierop wordt ook al actie ondernomen. Er wordt gewerkt aan een nieuwe mast die verbetering gaat geven, deze zal naar verwachting in het begin van volgend jaar gaan werken. 

Dank voor je reactie Bart. ik zal er op wachten, een paar maanden is te overzien.

Reputatie 8
Badge +11

Graag gedaan. 

Mocht je zo ondertussen nog andere vragen krijgen, dan horen wij dat graag. 

Reageer