beantwoord

Simlock vrij code aanvragen via de telfort website (WERKT NIET)

• 19 juni 2018
  • 4 reacties
  • 322 keer bekeken

Beste Medewerkers / Telfort

Ik heb een heel oud maar goed toestel naast mijn huidige telefoon voor mn werk (prepaid)
Echter ben ik overgestapt van telfort naar ortel, Maar de telefoon pakt deze sim-kaart niet, waarschijnlijk omdat het een toestel betreft van dik 12 jaar oud, Al gebruikte ik hiervoor ook een iets jongere telefoon met een telfort simlock en dat toestel accepteerde de simkaart wel,
Nu heb ik 3 tot 4 maal geprobeerd via mobiel , tablet en pc om de simlock vrij code via telfort.nl aan te vragen.
Op de website staat dat het niet mogelijk is om de aanvraag af te ronden op een mobiele telefoon en dat het via een tablet of desknop wel moet kunnen,
Echter lukt dit ook niet en geeft dezelfde melding weer,

Op de website staat dat als telfort niet in het bezit is van de code voor het desbetreffende toestel , telfort deze zal aanvragen en binnen vier weken op zal sturen,
Nadat ik het i-mei nummer invoerde kwam het type nummer tevoorschijn, Toestel wordt wel herkend dus het lijkt mij dat jullie de code al hebben,
Is het mogelijk om de code via deze weg te krijgen?

Imei nummer : ************** / * **
Model: Samsung SGH - X500

Bericht bewerkt i.v.m. privacy - Admin
icon

Beste antwoord door Rozemarijn - Telfort 25 juni 2018, 10:14

Daar was ik weer, Ramonnn. Ik heb met verschillende afdelingen gesproken en het is voor hen niet mogelijk om de unlockcode te traceren. Je hebt het via de Telfort site geprobeerd begrijp ik? Als laatste zou je het nog via de KPN website kunnen proberen, wanneer het om een oud toestel gaat is het soms het geval dat hier de code nog te achterhalen is. Laat je het me weten of dit lukt? Ik hoor het graag!
Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hi Ramonn,

Dank je wel voor je bericht. Heel vervelend inderdaad dat dit nu niet lukt. Zou je je profiel willen aanvullen met je voormalige Telfort 06-nummer? Ik kan dan kijken of ik de unlockcode nog kan traceren. Wanneer het toestel al erg oud is, kan dit soms ook niet meer te vinden zijn, maar ik ga dit graag voor je uitzoeken. Ik wacht op je reactie!
Beste Rozemarijn,

Het telfort nummer dat bij de telefoon zat toen ik het toestel kocht heb ik niet meer.
Ik heb alleen het imei nummer en type nummer van de telefoon,
Reputatie 3
Badge +8
Dank je wel voor je reactie, Ramonnn. Bij oudere toestellen is het soms zo dat de website aan geeft dat het toestel niet via ons is aangeschaft, dus ik ga hier even voor je in duiken. Ik zal maandag contact opnemen met de collega's die dit misschien nog kunnen achterhalen. Wanneer ik meer informatie heb zal ik dit laten weten in dit topic!
Reputatie 3
Badge +8
Daar was ik weer, Ramonnn. Ik heb met verschillende afdelingen gesproken en het is voor hen niet mogelijk om de unlockcode te traceren. Je hebt het via de Telfort site geprobeerd begrijp ik? Als laatste zou je het nog via de KPN website kunnen proberen, wanneer het om een oud toestel gaat is het soms het geval dat hier de code nog te achterhalen is. Laat je het me weten of dit lukt? Ik hoor het graag!

Reageer