beantwoord

Sim vergrendeld

• 1 juni 2019
  • 17 reacties
  • 489 keer bekeken

Reputatie 1
hoe weet ik wat mijn sim nummer is? De KPN Telfort winkel heeft volgens mij nummer 3024 ingegeven. Ik heb nog 1 poging over.
icon

Beste antwoord door Moestuinier 4 juni 2019, 15:48

Het probleem:
KPN winkel heeft voor mij de simcard geplaatst in de IPhone en mijn email adres onjuist genoteerd. Vermoedelijk is de door mij gehanteerde pincode voor alles en nog wat gewijzigd in ....?
Bij de software vernieuwing in iOS moest ik die pincode intikken.
Al eerder merkte ik dat ik in de Telfort app niet kon inloggen, maar dat is geen probleem, ik heb altijd mb’s over en nu had ik zelfs nog meer mb’s in dit abonnement.

de oplossing:

ik ontving via Twitter van Telfort een link

http://k.pn/edPZoX die ik op de pc moest regelen. Dat deed ik een dag later. Maar ik kwam er weer niet uit,
ik belde 0900-9596 en er was miscommunicatie ik moest meteen de pin invullen na ingelogd te zijn op de IPhone.
na drie keer dit gedaan te hebben, lukte het niet. Ik beëindigde het dure gesprek, dat ik via mijn vaste lijn had gebeld. Ook al omdat ik ruim negen minuten had gewacht voordat ik iemand aan de telefoon kreeg.

later bedacht ik me dat ik naar mijn ontvangen pakket van Telfort in de bruine enveloppe moest kijken.
het kaartje waarin simcard had gezeten bevatte de pukkcode.
ik logde weer in op http://k.pn/edPZoX en kon ik met de gegevens van het kaartje inloggen en al mijn gegevens juist invoeren. De simcode heb ik gewoon gehouden op 0000.

Ik hoop bij de volgende software-update niet weer die simcode in te vullen. Wat een gedoe is dat. Daar zit toch niemand op te wachten.
al met al heeft het mede zo lang geduurd, omdat ik een hekel heb aan gedoe.
groet
Moestuinier.
Bekijk reactie

17 reacties

Reputatie 1
dit duurt te lang, ik ga nu naar mijn werk, al twintig minuten later door dit gedoe! Tot vanavond.
Hallo @Moestuinier ,
je bedoelt waarschijnlijk je PINCODE.
Zie onderstaande uitleg om de boel weer aan de praat te krijgen (bron website Telfort):

Pincode kwijt of vergeten

1. Voer 3x een foute pincode in. Uw telefoon is nu geblokkeerd.
  2. Voer de 8-cijferige pukcode in.
  3. Weet u de pukcode niet meer? Bekijk uw pukcode in Zakelijk Beheer. Let op! Is uw gebruikersnaam uw e-mailadres? Dan is het helaas niet mogelijk om uw pukcode in te zien via Zakelijk Beheer.
  4. Druk op OK.
  5. Kies een nieuwe 4-cijferige pincode. Dit mag niet de oude of eerder gebruikte pincode zijn.
  6. Toets opnieuw uw nieuwe 4-cijferige pincode in. Uw telefoon is gedeblokkeerd.
Lees bij 3 bekijk uw pukcode in MijnTelfort.
Als je bedoelt het SIM-kaartnummer, dat kun je vinden op de simkaart zelf.
Succes.
Ter aanvulling de link voor consumenten
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/pukcode-opvragen.htm
Reputatie 8
Badge +12
Hoi @Moestuinier, ik lees dat je nog 1 poging over hebt om jouw simkaart te unlocken? Ben je eruit gekomen met de tips van JanD en en de link die Galdor68 stuurt? We zijn erg benieuwd.
Reputatie 1
Hoi, dank je. nee, het is nog niet gelukt. Ik verzond en uur geleden een tweet naar Telfort.
Wat blijkt? Ik kom niet ingelogd. Een nieuw wachtwoord aanmaken lukt niet. Ik ontvang de e-mail niet.
alle overige e-mails ontvang ik wel, maar niet de email om een nieuw wachtwoord aan te maken.
Ik wacht op antwoord per tweet.
Reputatie 1
Sinds begin mei heb ik wederomTelflrt, tussendoor had ik Simyo, maar terug bij Telfort, om meerdere redenen. Gelukkig ben ik een maand geleden gestopt met mijn bedrijfje, dus het missen van telefoon is niet een echte ramp.
Reputatie 8
Badge +12
Nog steeds niet dus. Dat is jammer. Je kan dus niet in Mijn Telfort om de code op te zoeken begrijp ik. Heb je Mijn Telfort wel al een keer aangemaakt? Zo niet, dan wil ik je aanraden dit te doen, op deze pagina lees je hoe je dat doet. Ik hoor graag of het gelukt is.
Reputatie 1
Het probleem is opgelost. Dank jullie voor je bijdrage.
Hallo @Moestuinier , goed om te lezen dat het opgelost is.
Wil je je oplossing met het forum delen?
Reputatie 1
Het probleem:
KPN winkel heeft voor mij de simcard geplaatst in de IPhone en mijn email adres onjuist genoteerd. Vermoedelijk is de door mij gehanteerde pincode voor alles en nog wat gewijzigd in ....?
Bij de software vernieuwing in iOS moest ik die pincode intikken.
Al eerder merkte ik dat ik in de Telfort app niet kon inloggen, maar dat is geen probleem, ik heb altijd mb’s over en nu had ik zelfs nog meer mb’s in dit abonnement.

de oplossing:

ik ontving via Twitter van Telfort een link

http://k.pn/edPZoX die ik op de pc moest regelen. Dat deed ik een dag later. Maar ik kwam er weer niet uit,
ik belde 0900-9596 en er was miscommunicatie ik moest meteen de pin invullen na ingelogd te zijn op de IPhone.
na drie keer dit gedaan te hebben, lukte het niet. Ik beëindigde het dure gesprek, dat ik via mijn vaste lijn had gebeld. Ook al omdat ik ruim negen minuten had gewacht voordat ik iemand aan de telefoon kreeg.

later bedacht ik me dat ik naar mijn ontvangen pakket van Telfort in de bruine enveloppe moest kijken.
het kaartje waarin simcard had gezeten bevatte de pukkcode.
ik logde weer in op http://k.pn/edPZoX en kon ik met de gegevens van het kaartje inloggen en al mijn gegevens juist invoeren. De simcode heb ik gewoon gehouden op 0000.

Ik hoop bij de volgende software-update niet weer die simcode in te vullen. Wat een gedoe is dat. Daar zit toch niemand op te wachten.
al met al heeft het mede zo lang geduurd, omdat ik een hekel heb aan gedoe.
groet
Moestuinier.
Bij elke update waarna de telefoon een herstart krijgt of na elke uit- en inschakeling van de telefoon zal je de pincode moeten ingeven afhankelijk hoe dit is ingesteld.

0000 houden is niet verstandig zo kan een ieder die je toestel onrechtmatig in handen krijgt deze blijven gebruiken. Tot dat de sim is geblokkeerd in het systeem.
Reputatie 1
Ook mogelijk zonder pincode lees ik. Dat wil ik graag.
Dat is niet heel verstandig zie mijn uitleg maar wel mogelijk via de sim instellingen Sim kaart vergrendelen pin1code vereist uit zetten. Op een iphone kunnen andere termen worden gebruikt.
Reputatie 1
Dank je, ik hoop daar uit te komen, zonder uitleg, maar in de instructies van Telfort.

Is er ook een mogelijkheid om dat wachtwoord in de Telfort app waar het verbruik zichtbaar is niet meer na de eerste keer te hoeven invullen?
In de Mijn Telfort app bij Instellingen kan je ingelogd blijven aanzetten, ook hier de waarschuwing iedereen die jou telefoon in handen krijgt kan dan bij deze informatie.
Reputatie 1
dank je. Ik ga dat doen.
Reputatie 8
Badge +12
Top dat het inmiddels is opgelost. Dat is fijn om te lezen. Ook het ingelogd blijven in Mijn Telfort is gelukt met dank aan Galdor zie ik. Mocht er verder nog iets zijn, dan zien wij graag weer een topic verschijnen.

Reageer