beantwoord

Samsung S8 no sim card inserted

• 8 september 2019
  • 5 reacties
  • 121 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb de laatste maanden last van dat mijn Samsung S8 de connectie met het netwerk eruit gooit. Na een herstart doet het toestel het prima; bellen en mobiele data werken perfect. Maar na een tijdje krijg ik een popup met de melding "no sim card inserted". Daarna lijkt het toestel nog op het netwerk te zitten, er staan nog steeds bars, maar het mobiele data icon is weg en ik kan niet meer bellen of gebeld worden. Een herstart van het toestel zorgt ervoor dat dat weer voor een tijdje weg is.

Een aantal maanden geleden gebeurde dit om de paar dagen, vervelend maar och, tegenwoordig meerdere keren per dag. En dan wordt het wel vervelend. Dus ik heb aanwijzingen op het internet gevolgd, zoals deze https://thedroidguy.com/2019/08/how-to-fix-no-sim-card-error-on-your-samsung-galaxy-note-8-easy-steps-1083002, maar dat helpt niet echt.

Interessant werd het toen we onlangs op vakantie naar Duitsland en Denemarken gingen; gedurende die twee weken heeft het toestel geen enkel probleem gehad! Geen melding, prima verbinding, en het moment waarop we weer terug kwamen in Nederland... Hoppa. Dus ik begin dan toch te vermoeden dan Telfort / KPN de sim van het netwerk afgooit. Misschien is er bij de overgang van Telfort naar KPN wat mis gegaan.

Heeft iemand vergelijkbare ervaringen?
icon

Beste antwoord door nelly jacoba 8 september 2019, 09:58

Bekijk reactie

5 reacties

Ik zou eerst een nieuw simkaartje aanvragen

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/vervangende-simkaart-aanvragen.htm
Reputatie 1
Ik zou eerst een nieuw simkaartje aanvragen

Ga ik zeker proberen! Maar als de SIM zonder problemen in DE en DK werkt, is de kans op een kapotte sim erg klein. Maar niet geschoten... Dank je voor de tip.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @tbee, een nieuw SIM-kaartje aanvragen lijkt mij ook de eerste stap inderdaad. Je kunt jouw huidige SIM-kaart ook in een ander toestel doen en kijken hoe het daarmee gaat. Als je daarmee opeens wel verbinding hebt, wijst het naar het toestel als oorzaak. Als de nieuwe SIM-kaart de oplossing is, zal je dat ook in je huidige toestel moeten merken als je die ontvangen hebt. Ik hoor je bevindingen graag van je.
Reputatie 1
Hoi @tbee, een nieuw SIM-kaartje aanvragen lijkt mij ook de eerste stap inderdaad.

Nieuwe simkaart zit er in en we gaan kijken of Telfort hem nu wel op het netwerk houdt. Want mijn vermoeden (gebaseerd op de probleemloze werking in DE en DK) is dat het in de overgang van de systemen naar KPN zit.
Reputatie 8
Badge +11
Goed om te lezen dat die er nu in zit, ik wacht je bevindingen af.
Aan de systemen is niets veranderd. In 2005 is Telfort onderdeel geworden van KPN, daarna is er nog wel eens een wijziging in de systemen geweest maar dat is ruim een jaar geleden. Veel langer geleden dan de laatste maanden wat je in je eerste bericht noemde, dus is er geen recente wijziging geweest die daar invloed op gehad kan hebben. Het enige wat in die tijd is geweest, is een aankondiging dat Telfort verder zal gaan onder de naam KPN. Er is voor de mobiele abonnementen nog niets daadwerkelijk veranderd 🙂

Reageer