beantwoord

Samsung S5 geen wifi verbinding

• 18 september 2015
  • 12 reacties
  • 3807 keer bekeken

Reputatie 1
Alle apparaten (samsung tablet, tv, mobiele telefoon, I-phone) krijgen wifi verbinding m.u.v. de samsung Galaxy S5 mini.
al geprobeerd:
- modem (Experia Box V8) resetten
- telefoon terug naar fabrieksinstelling
- netwerk vergeten en opnieuw instellen op telefoon

Wat nu?
icon

Beste antwoord door Friesian 23 september 2015, 20:42

Je hebt de telefoon al een factory reset gegeven, zouden er fouten inzitten dan waren die er al uit.
Normaal gesproken zou je bij beveiligde Wi-Fi netwerken moeten kunnen inloggen met routernaam en wachtwoord...ook elders dus.
Je telefoon zou moeten scannen naar netwerken wanneer je Wi-Fi aan staat..bij een correcte routernaam zou dan alleen het wachtwoord nog ingevuld moeten worden.....en dan verbinden.
Dat dit niet werkt wijst mijns inziens op een foutje...
Wat je persoonlijk al kunt doen is een kleine controle maken met Kies.
Ik verwacht idd je telefoon, persoonlijk zou ik er eens mee naar een repair-center gaan....
Bekijk reactie

12 reacties

mja probleem met sommige telefoons. Lastig. Maar vaak los ik 't op door eerst even het netwerk 'n andere naam te geven (ssid), tijdelijk open te zetten en dan nog eens proberen te verbinden. Dus tijdelijk wpa versleuteling uitzetten.
Lukt het dan wel om te verbinden? Dan 'n ander wachtwoord voor je wpa invoeren Vaak gaat de telefoon dan akkoord

Edit:
Wijziging in de modem doorvoeren bedoel ik uiteraard. Als dat blijkt te werken voor die s5 mini moet je wel al je cliënt's opnieuw instellen.
Reputatie 1
Netwerk naam en wachtwoord gewijzigd probleem blijft bestaand.
Wat nu?
Badge +1
Kan je Samsung het netwerk wel vinden?
En zoals "Nisan" aangeeft, geprobeerd om de netwerksleutelencryptie uit of zo laag mogelijk in te stellen, vervolgens verbinding te maken ook niet?
Of valt je WiFi telkens weg/is traag?
Want dan zou je de functie "Slimme netwerkwissel" uit kunnen schakelen. Zit ergens in je menu-opties.
Reputatie 1
Samsung kan netwerk wel vinden en netwerk geeft aan sterk.
Alle ander mobiele telefoons hebben dit probleem niet.
Wat nu?
Werkt de telefoon wel met wifi op andere locaties? Misschien dat een extra routertje uitkomst bied....
Badge +18
in je telefoon wifi uit en weer aanzetten wil nog wel eens helpen.
Reputatie 1
Wifi werkt op andere locaties niet m.u.v. locaties waar ik moet inloggen via een website.
Wifi aan en uitzetten helpt niet.

Ligt het dan aan de telefoon?
Je hebt de telefoon al een factory reset gegeven, zouden er fouten inzitten dan waren die er al uit.
Normaal gesproken zou je bij beveiligde Wi-Fi netwerken moeten kunnen inloggen met routernaam en wachtwoord...ook elders dus.
Je telefoon zou moeten scannen naar netwerken wanneer je Wi-Fi aan staat..bij een correcte routernaam zou dan alleen het wachtwoord nog ingevuld moeten worden.....en dan verbinden.
Dat dit niet werkt wijst mijns inziens op een foutje...
Wat je persoonlijk al kunt doen is een kleine controle maken met Kies.
Ik verwacht idd je telefoon, persoonlijk zou ik er eens mee naar een repair-center gaan....
Reputatie 1
Ik zal eens contact opnemen met de verkoper van de telefoon.
Badge +18
Is dit wellicht ook de oplossing voor jou?

https://forum.telfort.nl/thuisnetwerk-draadloos-269/samsung-galaxy-s2-geen-wifi-52218/index1.html#post459775

Ik heb mijn routerinstellingen veranderd van mixed 802.11 n/g/b naar enkel g/b, nu verbindt hij gewoon weer met internet.
Nu is het enkel een kwestie van de 802.11n laten negeren door de S2.
Reputatie 1
Nieuw moederbord in telefoon gezet volgens reparateur, probleem opgelost!:$
Bedankt voor de feedback, MMI !:)
Ik heb je meteen een puntjuh gegeven..

Reageer