beantwoord

Samsung S4 mini blijft zichzelf steeds opnieuw opstarten

• 22 september 2015
  • 9 reacties
  • 9175 keer bekeken

Ik heb dit toestel nu ongeveer een jaar en sinds gisteren start hij telkens opnieuw op, meestal binnen 10 seconden tot een halve minuut. Ik heb verschillende topics gelezen over dit onderwerp, maar die komen niet helemaal overeen. Dit zijn mijn bevindingen tot nu toe:
- hij valt sowieso niet helemaal uit, lijkt alsof het een "ctrl+alt+del opstart" is
- aan de lader leggen maakt geen verschil
- de eerste keer gebeurde het toen ik een tijdje geen wifi had, er kon dus geen nieuwe update geïnstalleerd zijn
- accu al eens vervangen met die van een andere S4, probleem blijft bestaan
- toestel terugzetten naar standaardinstellingen lukt niet omdat het toestel, voordat ik het commando kan doorvoeren, alweer opnieuw gaat opstarten. Hierdoor zijn andere acties ook onmogelijk
- toestel aan de pc gelegd, het telkens opnieuw opstarten verhindert de pc om het toestel te herkennen en dus acties te kunnen uitvoeren

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn en wat ik eraan kan doen?
icon

Beste antwoord door jimny 22 september 2015, 18:26

Je bent vandaag de tweede die hetzelfde probleem meld in onderstaand topic, je zou eens kunnen kijken of je wat aan de tips hebt, ik heb ook begrepen dat deze versie geen nieuwe software krijgt.
Terugzetten naar fabrieksinstellingen is waarschijnlijk de enige optie echter je bent dan wel alles kwijt wat op je phone staat een back up gaat je niet lukken vanwege het probleem wat je ondervind.

https://forum.telfort.nl/abonnementen-254/s4-mini-valt-elke-keer-weer-start-op-52077/index1.html#post458673
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Je bent vandaag de tweede die hetzelfde probleem meld in onderstaand topic, je zou eens kunnen kijken of je wat aan de tips hebt, ik heb ook begrepen dat deze versie geen nieuwe software krijgt.
Terugzetten naar fabrieksinstellingen is waarschijnlijk de enige optie echter je bent dan wel alles kwijt wat op je phone staat een back up gaat je niet lukken vanwege het probleem wat je ondervind.

https://forum.telfort.nl/abonnementen-254/s4-mini-valt-elke-keer-weer-start-op-52077/index1.html#post458673
Reputatie 1
Ik heb inderdaad sinds gisteren hetzelfde probleem. Mijn galaxy S4 mini blijft zichzelf herstarten en ook bij mij is de tijd eigenlijk te kort om überhaupt iets te kunnen opzoeken. Wel heb ik de automatische update kunnen uitzetten, dat heeft helaas niet geholpen. Nu dacht ik ook dat ik alles kwijt zou zijn, aangezien ik hem terug op de fabrieksinstellingen zal moeten zetten, maar vandaag is er een beetje licht aan het eind van de tunnel en dus een tip: Schakel de wifi uit. Bij mij begint de ellende met opstarten pas op het moment dat hij verbinding maakt met internet. Ik ben hier eigenlijk zomaar toevallig achter gekomen, omdat ik een toeganscode moet ingeven voor internet op mijn werk. Zo lang ik dat nog niet deed bleef de telefoon gewoon aan. Ik heb dus direct alles wat mogelijk was aan whatsapp fotos en filmpjes (die niet automatisch op mijn SD kaart, maar op de telefoon terecht komen) en memo's enz. op de laptop gezet. Nu heb ik dat in ieder geval gewoon nog. Andere dingen zoals telefoonnummers (en ik hoop agenda afspraken) staan op de sim. Zodra ik de wifi inschakel start de telefoon zichzelf weer steeds opnieuw op (en sluit zich inderdaad niet echt volledig af voor hij dat doet). Ik probeer nu eerst een oplossing te vinden en dan zet ik het internet weer opnieuw aan, maar in ieder geval kan ik bij de gegevens op de telefoon. Dus misschien is dat voor jou ook een tip. Ik ga na alle gegevens te hebben genoteerd die ik hebben wil proberen om hem op fabrieksinstellingen terug te zetten, zolang ik de wifi niet aanzet moet dat lukken.
Succes met je telefoon.
Reputatie 8
Badge +17
Je kunt via het programma Kies van Samsung downloaden op je PC en daarna je phone verbinden met je PC en een backup maken

Zie in onderstaand topic de reactie van Koffiemok hoe e.e.a. in zijn werk gaat

https://forum.telfort.nl/abonnementen-254/samsung-galaxy-young-4-start-telkens-opnieuw-op-52089
Helaas...het lag niet aan mijn wifi. Uiteindelijk heeft het toestel me genoeg tijd gegeven om een harde reset uit te voeren,.
Tot nu toe lijkt dat de oplossing te zijn...ik hoop dat het een definitieve blijkt te zijn.
Ik geloof dat ik op mijn ouwe laptop nog een (enigszins verouderde) backup heb staan...ns kijken of ik die kan aanzwengelen.
Bedankt voor het meedenken!

PS: blijft toch een beetje typisch dat dit probleem niet op zichzelf lijkt te staan
Reputatie 8
Badge +17
Mijn voorkeur gaat uit naar het programma Kies te installeren op je PC en dan je phone verbinden met je PC en vervolgens kijken wat de laatste firmware is.
Ik zou niet een verouderde versie op je phone installeren
Mijn voorkeur gaat uit naar het programma Kies te installeren op je PC en dan je phone verbinden met je PC en vervolgens kijken wat de laatste firmware is.
Ik zou niet een verouderde versie op je phone installeren

Ah oké...want welk risico loop ik anders?
Reputatie 8
Badge +17
mijn S4 mini draait perfect op android versie 4.4.2 en die is er al een tijdje probleemloos inclusief 4g voor deze versie komt ook geen update beschikbaar (google er maar ff op)
En met een oudere firmware versie had ik b.v. geen g4 en ik denk ook niet dat er met een back up ook nieuwe software wordt ingeladen
Als het op dit moment goed draait zou ik het mooi zo laten
Ik heb je advies netjes opgevolgd jimny :)
De patiënt blijft stabiel en werkt naar behoren.
Reputatie 8
Badge +17
Bedankt voor het beter melden van de patiënt en daarmee kan op dit topic een slotje